دانستنی ها

پوست کندن نارگیل با روش ساده در کمتر از 3 دقیقه!

 نارگیل از آن دسته میوه‌هایی بوده که از مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی تشکیل شده‌ است. بااین‌حال در کنار خواص متعدد آن، پوست‌گیری نارگیل برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز بوده و ممکن است که باعث منصرف شدن آن‌ها از مصرف نارگیل شود‌. بدون شک پوست‌گیری نارگیل یکی از سخت‌ترین مراحل در استفاده از این میوه خوشمزه محسوب می‌شود. همچنین ممکن است در نگاه اول نحوه پوست کندن نارگیل سخت به‌نظر برسد؛ اما با اطلاع از روش راحت پوست کندن نارگیل این کار را به‌سادگی می‌توانید انجام دهید. اگر شما نیز به مصرف نارگیل علاقه‌مند هستید؛ اما هنگام پوست کندن آن با مشکل مواجه می‌شوید، در این مقاله از مجله مامی کوکینگ با ما همراه باشید تا به ارائه نکاتی درباره نحوه پوست‌گیری از نارگیل بپردازیم.

پوست کندن نارگیل با روش ساده در کمتر از 3 دقیقه!

خارج کردن آب نارگیل

آب نارگیل خواص فراوانی داشته و منبع انواع مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. به‌طورکلی پیش‌ از پوست کندن نارگیل باید آب آن را به‌طور کامل خارج کنید. به‌همین منظور ابتدا با استفاده از یک چاقوی تیز موها و الیاف نارگیل را از روی پوست سخت آن جدا ساخته و سه حفره دایره‌ای‌ شکل روی پوسته آن پیدا کنید. روی تمام نارگیل ها سه حفره وجود داشته که پوسته نازک‌تری در مقایسه با قسمت‌های دیگر نارگیل دارند. در ادامه شما باید با استفاده از یک پیچ گوشتی تیز دو دایره از آن‌ها را سوراخ کنید. دلیل انجام این کار این است که یکی از سوراخ‌ها برای جریان داشتن هوا و دیگری برای خارج شدن آب نارگیل استفاده می‌شود که همین امر باعث سریع‌تر خارج شدن آب نارگیل خواهد شد. حال نارگیل را روی ظرف یا لیوان موردنظر خود برگردانید تا آب آن به‌طور کامل تخلیه شود.

اگه سالادهای مکزیکی رو دوست داری؛ این رسپی‌ها رو از دست نده: طرز تهیه انواع سالاد مکزیکی برای مهمانی و دورهمی

پوست کندن نارگیل با روش ساده در کمتر از 3 دقیقه!

پوست کندن نارگیل با استفاده از چکش

پس‌ از خالی کردن آب نارگیل باید برای پوست کندن آن اقدام کنید. در روش اول از طرز پوست کندن نارگیل تازه می‌توانید از ابزاری همچون چکش کمک بگیرید که بهترین روش پوست کندن نارگیل محسوب می‌شود. به‌همین منظور نارگیل را درون یک حوله یا پارچه تمیز قرار داده و با ضربات پی‌درپی چکش سعی کنید که پوسته سخت آن را بشکنید. بر اثر این ضربات پوسته سخت نارگیل کمی شل شده و به‌راحتی شکاف برمی‌دارد. حال با استفاده از یک چاقو یا قاشق سعی کنید بین پوست و گوشت نارگیل یک فاصله کوچک ایجاد نمایید. درنهایت کل پوسته سخت نارگیل با استفاده از این روش از گوشت آن جدا خواهد شد و به‌راحتی می‌توانید آن را مصرف کنید.

پوست کندن نارگیل با سرما

دیگر روش پوست کندن نارگیل تازه، پوست‌گیری آن به کمک سرما است. با استفاده از این روش علاوه‌بر پوسته سخت نارگیل، پوسته داخلی و قهوه‌ای رنگ آن نیز کاملا جدا می‌شود. پس‌ از کندن موها و الیاف سطح روی نارگیل، میوه را درون کیسه فریزر قرار دهید و در آن را ببندید. سپس کیسه موردنظر را در فریزر قرار دهید. درواقع پوست کندن نارگیل در فریزر یک روش مناسب برای مصرف این میوه محسوب می‌شود. تنها لازم است کیسه را به مدت 12 ساعت درون فریزر قرار دهید و بعد از گذشت این مدت نارگیل را از فریزر خارج کنید. سپس با چکش به تمام قسمت‌های آن ضربه بزنید. پس‌ از اینکه پوسته سخت نارگیل ترک برداشت، با استفاده از یک چاقو یا قاشق، پوسته سخت را از گوشت جدا نمایید. در این روش علاوه‌بر جدا شدن پوسته سخت، پوسته قهوه‌ای‌رنگ نازک آن نیز جدا خواهد شد.

پوست کندن نارگیل

پوست کندن نارگیل با حرارت

روش دیگر پوست کندن نارگیل سبز که بسیاری از افراد آن را انتخاب می‌کنند، پوست کندن نارگیل به کمک حرارت است. برای پوست کندن این میوه به کمک حرارت می‌توانید از تابه، تستر، مایکروویو و… کمک بگیرید. اگر قصد استفاده از حرارت برای اجرای این روش از نحوه ی پوست کندن نارگیل را دارید، ابتدا نارگیل را درون ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید که حدود 15 الی 30 دقیقه بپزد. در ادامه نارگیل را از ظرف خارج نموده تا به‌خوبی سرد شود. درنهایت نیز پوسته سخت میوه با یک ضربه چکش به‌راحتی شکسته می‌شود. همچنین درصورتی‌که چکش در دسترس نداشتید، می‌توانید نارگیل را به یک سطح سخت بکوبید تا پوسته سخت آن جدا شود.

اگر برای پوست‌گیری نارگیل می‌خواهید از ماکروویو یا تستر استفاده کنید، تنها لازم است دما را روی 360 الی 600 درجه قرار دهید و مدتی را منتظر بمانید تا روی پوست نارگیل ترکی ایجاد شود. پس‌ از ترک خوردن پوست نارگیل، آن را خارج کنید و مانند روش قبل پوسته سخت را از قسمت گوشت آن جدا سازید.

ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه آش گوجه 5 استان ایران با طعم لذیذ

پوست کندن نارگیل

سخن پایانی

نارگیل ازجمله میوه‌های خوشمزه و مقوی بوده که علاوه‌بر مصرف قسمت گوشته، از روغن و پودر آن نیز به‌منظور بهبود و درمان بسیاری از مشکلات بیماری‌ها استفاده می‌شود؛ اما با وجود خواص بی‌شمار این میوه بسیاری از افراد به‌دلیل سخت به‌نظر رسیدن پوست کندن آن از مصرف این میوه دوری می‌کنند. حال که با آموزش پوست کندن نارگیل با چاقو آشنا شدید، به راحتی می‌توانید با خیالی آسوده نسبت‌ به خرید نارگیل و مصرف این میوه خوشمزه اقدام فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا