کوکوغذای اصلی

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

کوکو سبزی با سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که بیشتر خانواده‌ها آن را برای وعده شام یا به‌عنوان میان وعده تهیه می‌کنند. این غذا محبوبیت بسیار زیادی داشته و یکی از غذاهای معروف ایرانی محسوب می‌شود که کمترین زمان پخت و هزینه را به خود اختصاص می‌دهد. در این غذا از انواع سبزیجات معطر و خوشبو همچون نعنا، ترخون، ریحان، جعفری، گشنیز، تره و دیگر سبزی‌های محلی استفاده می‌شود.

البته توجه داشته باشید که دستورهای پخت متفاوتی برای آماده‌سازی این کوکو وجود دارد. کوکو سبزی با سیب ‌زمینی یکی از انواع کوکو است که سیب‌زمینی یکی از اجزای اصلی آن محسوب شده و باعث خوشمزه و ترد شدن این غذا خواهد شد. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به طرز تهیه کوکو سبزی با سیب زمینی و نکات پخت آن بپردازیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

مواد لازم برای پخت كوكو سبزي با سیب زمینی

  • سبزیجات معطر 500 گرم
  • تخم‌مرغ 3 عدد
  • سیب‌زمینی 1 عدد متوسط
  • آرد 1 قاشق غذاخوری
  • ماست 2 قاشق غذا خوری
  • روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم
  • گردوی خرد شده و زرشک به مقدار لازم

با این گلت خوشمزه از مهمونات پذیرایی کن: طرز تهیه گلت بادام با توت فرنگی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سبزی با سیب‌ زمینی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی ساده و خوشمزه به‌همراه سیب‌زمینی ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را به‌خوبی بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را با کوچک‌ترین مقدار رنده، ریز کنید.
  2. در مرحله بعد درصورتی‌که سبزیجات حاضر بودند، آن‌ها را بشویید و با استفاده از خردکن یا چاقو ریز خرد کنید. اگر از سبزیجات فریزری استفاده می‌کنید، آن‌ها را مدتی بیرون از فریزر قرار دهید تا یخشان آب شود.
  3. در ظرف نسبتا گودی، تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید تا یکدست شوند. به تخم‌مرغ هم زده نمک، فلفل، زردچوبه، ماست و آرد را اضافه کنید. در صورت علاقه می‌توانید به مواد کوکو، گردوی خرد شده و زرشک نیز اضافه کنید تا ظاهر مجلسی‌تری به خود بگیرد.
  4. در مرحله بعد سیب‌زمینی‌های رنده شده و سبزیجات خرد شده را به ظرف حاوی تخم‌مرغ اضافه کنید و آن را به‌خوبی هم بزنید تا مایه کوکو سبزی با سیب‌زمینی یکدست شود. حدود ده دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا طعم یکدیگر را بگیرند و مایه کوکو سبزی یکدست شود.
  5. تابه موردنظر خود را روی حرارت گاز قرار دهید و به آن روغن سرخ‌کردنی اضافه کنید. پس‌ از داغ شدن روغن، مایه کوکو را به‌آرامی اضافه کنید و با استفاده از قاشق مواد را بگونه‌ای پخش کنید که ضخامت آن در تمام نقاط کاملا یکدست باشد.
  6. در تابه را بگذارید و مقدار درجه حرارت را بالا ببرید تا مواد به‌سرعت یکدیگر را بگیرند. پس‌ از مدتی به‌آرامی درجه حرارت را کاهش دهید. بعد از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برگردانید و در صورت لزوم مقداری روغن اضافه کنید.
  7. پس‌ از اینکه دو طرف کوکو کاملا سرخ و پخته شد، آن را در ظرف موردنظر خود به چند تکه تقسیم و به همراه فلفل سبز، گوجه‌فرنگی، خیارشور و سس سرو کنید.

کشک خونگی رو با این روش درست کن: طرز تهیه کشک خانگی فوری به روش سنتی

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

نکات مهم در طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

  • اگر قصد تهیه کوکو سبزی با سیب ‌زمینی رژیمی و کم کالری را دارید، می‌توانید به‌جای سرخ کردن آن در تابه، از فر استفاده کنید. به‌منظور این کار قالب موردنظر را انتخاب و سپس بر روی کف و دیواره‌های آن مقداری روغن بمالید. سپس مایه کوکو سبزی با سیب ‌زمینی را به آن اضافه کنید و در فر قرار دهید.
  • دستور پخت گفته‌شده برای 4 نفر مناسب بوده و اگر به‌ طرز تهیه کوکو سبزی برای ۶ نفر نیاز داشتید، تنها کافی است نسبت مواد اولیه را به میزان لازم افزایش دهید.
  • استفاده از آرد و ماست در طرز تهیه کوکو سبزی با سیب ‌زمینی باعث حجیم‌تر شدن کوکو می‌شود. البته برای پف کردن آن می‌توانید از بیکینگ‌پودر هم استفاده کنید.
  • توصیه می‌کنیم به‌منظور خوش‌طعم‌تر شدن کوکو سبزی، سبزی‌ها را پیش‌ از اضافه نمودن به تخم‌مرغ، با مقدار کمی تخم‌مرغ تفت دهید تا مزه خام بودن سبزی را حس نکنید.
  • سیر تازه طعم بسیار خوبی به کوکو سبزی با سیب ‌زمینی می‌بخشد. بنابراین اگر سیر تازه در دسترس بود، می‌توانید از آن در ترکیب کوکو سبزی استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که سبزی این غذا باید به مقدار مناسبی خرد شود. بنابراین از خرد کردن بیش‌ از حد درشت یا بیش ‌از حد ریز سبزی خودداری کنید.
  • برای‌ اینکه کوکو سبزی با سیب ‌زمینی طعم و عطر متفاوت و خوش‌مزه‌ای داشته باشد، می‌توانید هنگام سرخ کردن از کره استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید به منظور جلوگیری از تکه‌تکه شدن کوکو صبر کنید تا روغن و کره داخل ماهیتابه داغ شوند و سپس مایه کوکو را اضافه نمایید.
  • برای مغزپخت و خوش‌طعم شدن کوکو سبزی آن را روی حرارت ملایم سرخ نمایید. فراموش نکنید که نباید کوکوسبزی بیش‌ از سرخ شود؛ چراکه طعم تلخی به خود می‌گیرد.

با این کیک خوشمزه یه عصرونه لذیذ تدارک ببین: طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی با گردو و خامه

طرز تهیه كوكو سبزي با سیب زمینی

جمع بندی

کوکو سبزی از آن دسته غذاهای خوش‌خوراک و محبوبی بوده که شما می‌توانید با کمترین مواد اولیه آن را تهیه کنید. این غذا زمان زیادی از شما نگرفته و می‌توانید هر بار با دستور پخت جدید و مواد اولیه متنوعی آماده کنید. همچنین استفاده از نکات گفته‌شده در خوش‌طعم‌تر شدن کوکو سبزی با سیب ‌زمینی نقش بسیار موثری خواهد داشت.

کوکو سبزی غذایی مناسب برای وعده شام بوده که سبک و مقوی است. برای‌ اینکه عطر و طعم کوکو سبزی بهتر شود، پیشنهاد می‌کنیم از سبزیجات و مواد اولیه تازه استفاده کنید. همچنین این غذا با داشتن کالری نسبتا پایین، گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که در رژیم‌های لاغری هستند.

سوالات متداول

  • آیا سبزی کوکو باید سرخ شود؟

به‌منظور تهیه کوکو سبزی خوشمزه باید ابتدا سبزی‌ها را بعد از شستشو به‌صورت ریز خرد کنید و به‌همراه مقداری روغن مایع در تابه مناسب تفت دهید تا سبزی‌ها کمی سرخ شوند.

  • سبزی کوکو چیست؟

سبزی کوکو شامل سبزی‌های معطری مانند گشنیز، ترخون، تره، جعفری، شیوید، ریحان و برخی سبزی‌های محلی است.

  • بهترین روش برای ترد شدن کوکو چیست؟

به‌منظور ترد شدن کوکو سبزی توصیه می‌کنیم کمی ماست به مایه کوکو اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که هنگام اضافه کردن باید آب ماست را بگیرید یا از ماست چکیده استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا