کبابغذای اصلی

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در منزل

جوجه کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی محسوب می‌شود که پای ثابت دورهمی‌ها و تفریحات خانوادگی است. محبوبیت این غذا را می‌توان در مراسمات و جشن‌های مختلف تا پیک نیک و گردش‌های آخر هفته مشاهده کرد. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه جوجه کباب رستورانی را برای شما بیان کنیم. پس اگر می‌خواهید دستورالعمل تهیه آن را مرحله مرحله یاد بگیرید، تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی

ما برای طرز تهیه جوجه کباب رستورانی به مواد اولیه زیر نیاز داریم. دقت کنید که اعداد بیان شده برای ۴ نفر مناسب هستند:

  • یک عدد مرغ با اندازه متوسط
  • ۲ عدد پیاز بزرگ
  • ماست چکیده ۱۰۰ گرم
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۴ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  • کره ۱۰۰ گرم
  • زنجبیل تازه ۵۰ گرم
  • ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل پخت جوجه کباب رستورانی

  1. ابتدا مرغ را بشویید، پوست‌های اضافی آن را جدا کنید و به صورت جوجه کبابی خرد کنید. اگر می‌خواهید جوجه کباب را به صورت مجلسی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تنها از سینه مرغ استفاده نمایید. بعد از اینکه مرغ را خرد کردید، آن را در یک کاسه قرار دهید. سپس پیازها را به صورت خلالی درشت خرد کرده و در میان گوشت‌های خرد شده مرغ قرار بدهید. شما می‌توانید آب پیاز را برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید.
  2. در این مرحله روغن زیتون را اضافه کنید و خوب با گوشت مخلوط کنید. در ادامه آبلیمو را به همراه فلفل سیاه، نمک، ۲ قاشق زعفران دم کرده و ماست چکیده به گوشت مرغ اضافه کنید. با دست مواد داخل کاسه را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا زمان آن رسیده درب کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. با اینکار گوشت مرغ علاوه بر اینکه استراحت می‌کند، طعم خوبی نیز به خود می‌گیرد. چنانچه می‌خواهید جوجه کباب شما رستورانی شود، باید مرغ را از شب قبل طعم دار کنید.
  3. بعد از اینکه گوشت مرغ طعم دار شد، آن را از یخچال خارج کرده و بر روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار بدهید. حالا با دست هر قطعه گوشت مرغ را نگه داشته و سیخ را از آن عبور دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که قسمت‌های استخوانی مانند کتف و بال‌ها را در یک سیخ قرار دهید تا کباب‌ها به صورت یکسان پخته شوند.
  4. شما در این مرحله از طرز تهیه جوجه کباب رستورانی، باید منقل ذغال را آماده کنید. ذغال‌ها باید کاملا روشن باشند و دود نکنند؛ به دلیل اینکه دود موجود در ذغال‌ها علاوه بر مضر بودن، باعث دودی شدن طعم کباب نیز می‌شود. زمانی که ذغال‌ها آماده شد سیخ‌ها را به ترتیب روی منقل بچینید و اجازه دهید کباب‌ها کمی خود را بگیرند. حالا آن‌ها به طور مرتب بچرخانید تا کباب‌ها به صورت یکدست آماده شوند. زمانی که جوجه‌ها در حال آماده شدن هستند، سس کره را آماده کنید.
  5. کره را ذوب کرده و باقی مانده زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب نمایید. بعد از اینکه کباب‌ها به خوبی آماده شدند، سس کره را با استفاده از یک قلموی تمیز بر روی دو طرفه جوجه‌ها بمالید و اجازه دهید تا یک دقیقه دیگر روی حرارت بمانند.
  6. بعد از گذشت یک دقیقه، سیخ جوجه را از روی منقل بردارید و بر روی یک دیس قرار دهید. سپس با دست جوجه‌ها را نگه داشته و سیخ را بیرون بکشید. حالا جوجه کباب شما آماده است. با برنج یا نان سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

برای مسافرت، مدرسه، سر کار و گردش؛ این رسپی ها عالی هستن: لیست غذاهایی که نیاز به گرم شدن ندارند

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در منزل

طرز تهیه جوجه کباب ذغالی

شما برای طرز تهیه جوجه کباب لاکچری زغالی به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک کیلوگرم سینه مرغ
  • ۳ عدد پیاز
  • ۲/۱ فنجان زعفران دم کرده
  • یک عدد فلفل دلمه‌ای
  • یک عدد لیمو ترش
  • روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
  • سس مایونز یا ماست ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مراحل پخت جوجه کباب  ذغالی

  1. در ابتدای طرز تهیه جوجه کباب سیخی نیاز است سینه مرغ را به صورت مکعبی درشت خرد کنید. سپس تکه‌های خرد شده را داخل کاسه بریزید و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و با دست به خورد مرغ بدهید. بهتر است قطر و اندازه تکه‌های گوشت یکسان باشد تا در زمان پخت به صورت یکسان کباب شوند.
  2. حالا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید گوشت مرغ زعفران را به صورت کامل جذب کند. در ادامه پیاز و فلفل دلمه‌ای را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به کاسه اضافه کنید. حالا زمان آن رسیده روغن مایع را به همراه نمک و فلفل سیاه و همچنین سس مایونز یا ماست را به کاسه اضافه کنید. تمامی مواد را به خوبی زیر و رو کنید تا تمامی تکه‌های گوشت مرغ با یک لایه روغن، ادویه و نمک پوشیده شوند.
  3. در مرحله بعدی از طرز تهیه جوجه کباب رستورانی، آب لیمو ترش را کاملاً گرفته و آن را صاف کنید و به کاسه بیفزایید. در ادامه مجدداً مواد را مخلوط کرده، درب کاسه را سلفون کشیده و در یخچال قرار دهید. برای اینکه جوجه کباب شما آبدار و پفکی شود، توصیه می‌شود به گوشت مرغ یک شب استراحت بدهید. اگر زمان کافی ندارید، پس از گذشت یک تا دو ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید.
  4. بعد از گذشت این زمان، کاسه را از یخچال خارج کرده و به صورت یکدست گوشت مرغ را به سیخ بکشید. سپس منقل ذغال را به صورت یکدست روشن و آماده کنید. سپس سیخ‌ها را روی منقل بچینید و به صورت مرتب آن‌ها را بچرخانید تا یکدست بپزند. شما می‌توانید چند عدد گوجه فرنگی را نیز در کنار جوجه‌ها کباب کنید. در نهایت بعد از آماده شدن جوجه ها، آن‌ها را درون ظرف مدنظرتان بچینید و به همراه نان یا برنج سرو کنید. نوش جان.

چکار کنیم رب گوجه قرمز شود؟ ترفند خوشرنگ شدن رب گوجه فرنگی

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در منزل

طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز

سس مایونز یکی از موادی است که با استفاده از آن جوجه کباب را طعم دار می‌کنند. اگر مهمان‌های زیادی دعوت کرده اید، یک فنجان سس مایونز را به همراه ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده ترکیب کرده و همراه با مواد دیگر برای طعم دار کردن جوجه‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود طعم جوجه کباب متفاوت باشد؛ البته ممکن است این طعم سلیقه برخی از افراد نباشد! پس اگر قصد استفاده از طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز را دارید، قبل از اینکه از مهمانان پذیرایی کنید طعم آن را تست کنید. مواد خواباندن جوجه کباب رستورانی در سس مایونز عبارتند از:

  • سس مایونز یک شیشه کوچک
  • ماست ۲ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک فنجان
  • پیاز ۳ عدد
  • زعفران به مقدار کافی
  • نمک به مقدار کافی

تمامی مواد نامبرده را مخلوط کنید و به تکه‌های مرغ اضافه کنید. حالا با دست آن‌ها را هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حالا روی ظرف را سلفون بکشید و تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شوند.

اگه عاشق رسپی ‎های ترکی هستی، این دستور پخت محبوب رو از دست نده: طرز تهیه پیده ترابزون | صبحانه ترکیه ای مخصوص

طرز تهیه جوجه کباب رستورانی در منزل

جمع‌بندی

ما در این مقاله طرز تهیه جوجه کباب خانگی و طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی رستورانی را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای دسترسی به طرز تهیه سایر غذاها، سری به بخش مقالات مجله مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا