اسموتی و شیکنوشیدنینوشیدنی سرد

طرز تهیه اسموتی انبه و موز به سبک کافی شاپی

اسموتی نوعی نوشیدنی غلیظ است که از میوه‌های متنوعی به دست می‌آید. برای رقیق کردن این نوشیدنی می‌توانید از آب میوه، شیر، ماست، یخ یا حتی آب استفاده کنید. شما می‌توانید اسموتی را با استفاده از میوه‌های هلو، انبه، موز، طالبی و شلیل تهیه کنید. این نوشیدنی یک جایگزین خوب برای وعده‌های غذایی محسوب می‌شود و از آن می‌توان به جای میان وعده نیز استفاده کرد. ما قصد داریم در این مطلب از مجموعه مقالات آشپزی مامی کوکینگ، شما را با طرز تهیه اسموتی انبه و موز آشنا کنیم.

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

مواد لازم اسموتی انبه و موز برای ۲ نفر

  • موز رسیده: یک عدد
  • انبه رسیده: یک عدد
  • شیر: نصف لیوان
  • شکر: یک قاشق غذاخوری (اختیاری)

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

انبه را فیله کنید و فیله‌ها را در ظرف در بسته مناسبی قرار دهید، سپس به مدت حداقل یک ساعت در فریزر بگذارید تا خوب یخ بزند. بعد از یخ زدن آن، موز را حلقه کنید و به همراه انبه به داخل مخلوط کن بریزید. سپس شیر را نیز به آن‌ها اضافه کنید.

چنانچه موز یا انبه انتخابی شما به اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید به مقدار کافی به آن شکر اضافه کنید. چنانچه میوه‌ها زیاد شیرین نبودند، می‌توانید به مقدار یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.

ناهار فوری چی بپزم؟! طرز تهیه باقلا قاتق مجلسی و اصیل

بعد از این مراحل در مخلوط کن را ببندید و آن را روشن کنید. اگر اسموتی به دست آمده خیلی غلیظ است، می‌توانید با اضافه کردن مقداری شیر آن را رقیق‌تر کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اصل نوشیدنی اسموتی، غلیظ است. نوشیدنی فوق العاده خوشمزه و انرژی‌زا شما آماده است. آن را در یک لیوان بلند بریزید و با نی میل کنید. نوش جان!

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

مواد لازم اسموتی شیر موز انبه آناناس

ترکیب میوه‌های استوایی همیشه بسیار خاص و دلچسب بوده و یک نوشیدنی خوشمزه محسوب می‌شوند. ما در ادامه به طرز تهیه اسموتی شیر موز انبه آناناس می‌پردازیم.

  • انبه: یک عدد
  • موز: یک عدد
  • آناناس حلقه ای: چهار برش
  • شیر: نصف لیوان
  • بستنی: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی شیر موز انبه آناناس

برای شروع کار نیاز است پوست موز و انبه را بکنید و خرد نمایید. سپس آن‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و در فریزر قرار بدهید تا به خوبی یخ بزنند. برای تهیه این نوشیدنی، استفاده از آناناس طبیعی یا کمپوت شده امکان‌پذیر است. البته باید به این نکته اشاره کنیم اگر از آناناس کمپوت شده استفاده می‌کنید، بستی را از مواد اولیه حذف کنید؛ زیرا در پایان اسموتی شما بسیار شیرین خواهد بود.

با این نوشیدنی‌های لذیذ یه میان وعده فوق العاده تدارک ببین: طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های خنک

بعد از گذشت دو ساعت، موز، انبه و آناناس را به همراه شیر و بستی در مخلوط کن ریخته و هم بزنید. زمانی که تمامی مواد با هم یکدست شدند، اسموتی شما آماده است. حالا می‌توانید اسموتی شیر موز انبه آناناس خود را میل کنید. نوش جان!

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

مواد لازم اسموتی شیرموز انبه توت فرنگی

ترکیب توت فرنگی و موز، همیشه یک ترکیب خاص و خوشمزه بوده است که بسیار دلچسب به نظر می‌رسد. دلیل اصلی این دلچسبی، گرفتن سردی توت فرنگی توسط موز است که در نهایت یک ترکیب خوشمزه به شما تحویل می‌دهد. برای تهیه اسموتی شیر موز انبه توت فرنگی، شما می‌توانید به جز شیر و میوه، از سایر خوراکی‌ها نیز استفاده کنید. طرز تهیه اسموتی انبه و موز شیر و توت فرنگی به این صورت است:

  • انبه یک عدد
  • موز یک عدد
  • توت فرنگی پنج عدد
  • شیر نصف لیوان
  • عسل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه اسموتی شیرموز انبه توت فرنگی

ابتدا نیاز است توت فرنگی‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب و نمک بخیسانید و بعد از شستن، آن‌ها را به خوبی خرد کنید. موز و انبه را نیز خرد کرده و به همراه توت فرنگی‌ها در ظرف مخصوصی ریخته و در فریزر بگذارید تا یخ بزند. بعد از گذشت دو ساعت، میوه‌ها را به همراه شیر، عسل و دو یا سه تکه یخ به داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند.

با این اسموتی از مهمونا پذیرایی کن: طرز تهیه اسموتی کیوی با نعناع به سبک کافی شاپ

در نهایت اسموتی شما آماده است. نوشیدنی خود را داخل لیوان ریخته، کمی خامه با آن ترکیب کنید و با استفاده از توت فرنگی آن را تزئین نمایید. از اسموتی شیرموز انبه توت فرنگی شما آماده است. نوش جان!

طرز تهیه اسموتی انبه و موز

نکات مهم طرز تهیه اسموتی انبه و موز

  1. بهتر است نوشیدنی خود را در همان لحظه که درست می‌کنید، میل کنید؛ زیرا با گذشت زمان طعم اسموتی تغییر کرده و تازگی خود را از دست می‌دهد.
  2. شما تنها می‌توانید اسموتی خود را یک شب در یخچال نگه داری کنید.
  3. امکان اضافه کردن پودر پروتئین به اسموتی وجود دارد. برای اینکار، در هنگام میکس کردن میوه‌ها یک تا دو پیمانه پودر پروتئین را به اسموتی خود اضافه کنید.
  4. پیشنهاد می‌کنیم از میوه‌های رسیده و شیرین برای تهیه اسموتی استفاده کنید تا نیازی به اضافه کردن شکر نباشد.

جمع‌بندی

از شما ممنونیم که تا این لحظه با ما همراه بودید. ما در این مطلب به طرز تهیه اسموتی انبه و موز پرداختیم. برای اطلاع از طرز تهیه سایر غذاها و دسر‌های خوشمزه، حتماً سری به لیست مطالب و مقالات آشپزی مامی کوکینگ بزنید. امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا