پنکیککیک و شیرینی

طرز تهیه داج بیبی ، شیرینی معروف آلمانی‌ها

داج بیبی یا دویچ بیبی یک پنکیک آلمانی است که طرفداران زیادی دارد و بسیاری از علاقه‌مندان به کیک، آن را به عنوان میان ‌وعده و صبحانه میل می‌کنند. این کیک خوشمزه از ترکیب پنکیک با پودینگ یورکشایر درست می‌شود و طریقه تهیه آن بسیار راحت و بدون زحمت است. برای آشنایی با طرز تهیه داج بیبی با مجله آشپزی مامی کوکینگ تا انتها همراه باشید.

طرز تهیه داج بیبی

این کیک ظاهری کج و معوج دارد و یکی از مشخصه‌های اصلی این کیک نیز همین ظاهر نامرتب آن است. این پنکیک با انوع میوه‌ها خورده می‌شود و بسیاری از مادران علاقه‌مند هستند تا برای کودک خود این شیرینی را تهیه کنند. شما برای درست کردن این پنکیک به مواد زیر نیاز دارید.

  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • ۳ قاشق سوپ‌خوری شکر
  • آرد ۲/۳ پیمانه
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • ۴ قاشق سوپ‌خوری کره
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری وانیل
  • پودر قند
  • انواع میوه به دلخواه
  • عسل
  • قابلمه نچسب یا ظرف مخصوص شیرینی‌پزی
طرز تهیه داج بیبی

مرحله اول تهیه داج بیبی؛ آماده‌سازی

مرحله اول درست کردن داج بیبی این است که ابتدا باید به سراغ فر برویم. فر را در دمای 200 درجه روشن کنید و اجازه دهید تا خوب گرم شود. در مرحله بعدی یک ظرف مخصوص شیرینی‌پزی و یا قابلمه را درون فر بگذارید تا به خوبی گرم شوند. دقت کنید کنید که اگر دما را بالاتر یا پایین‌تر از 200 درجه تنظیم کنید ممکن است پنکیک شما ظاهر و قوام زیبای خود را از دست بدهد.

مرحله دوم تهیه داج بیبی؛ هم زدن مواد

در مرحله دوم طرز تهیه داج بیبی، شکر و وانیل را داخل ظرفی بریزید و به خوبی با کمک یک مخلوط کن هم بزنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست تا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید بلکه سه تخم مرغ را به صورت کامل درون ظرفی بریزید و خوب هم بزنید. وقتی که ترکیب تخم مرغ، وانیل و شکر یک‌دست شد در مرحله بعدی به آرامی شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در مرحله بعدی آرد را ابتدا الک کنید و به آرامی به مایع آماده شده اضافه کنید. حتما آرد را به آرامی اضافه کنید و ناگهانی نریزید زیرا سبب می‌شود تا خمیر شما گوله گوله بماند و موقع خوردن متوجه تیکه‌های آرد شوید. وقتی آرد را اضافه کردید به مقدار 5 تا 10 دقیقه مایع را به خوبی هم بزنید تا موادی کاملا یکدست داشته باشید. بعد از آن کل مواد را به مدت 10 دقیقه استراحت دهید.

مرحله سوم تهیه داج بیبی؛ اضافه کردن کره

بعد از اینکه مایع شما استراحت کرد، ظرفی که از قبل درون فر گذاشته بودید را از درون فر بیرون بیاورید و با مقداری کره دورتادور ظرف را چرب کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا مواد پنکیک شما هنگامی که آماده شد به راحتی از ظرف جدا شود و نچسبد.

مرحله چهارم طرز پخت داج بیبی

در مرحله چهارم طرز تهیه داج بیبی، بعد از اینکه کار چرب کردن ظرف شما تمام شد در مرحله بعدی کل مایعی که آماده کرده‌اید را درون ظرف بریزید. برای اینکه سطح کیک شما حباب‌دار نشود این کار را به آرامی انجام دهید. در مرحله آخر کل طرف را درون فر بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه در دمای 220 درجه پخته شود.

هنگامی که صدای اتمام پخت را از دستگاه فر خود شنیدید با دستکش قالب را بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود. اگر تمام مراحل بالا را به خوبی انجام داده باشید پنکیک شما به خوبی از ظرف جدا می‌شود. سپس با پودر قند، عسل و میوه‌های دلخواه خود می‌توانید آن را تزیین کنید.

طرز تهیه داج بیبی آلمانی

نکاتی که باید هنگام پخت به آن بسیار دقت کنید.

  1. از داغ بودن فر و ظرف خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر فر به خوبی گرم نباشد پنکیک شما تکه تکه می‌شود.
  2. اگر پودر وانیل نداشتید می‌توانید از عصاره وانیل استفاده کنید.
  3. برای تهیه آن اگر هم‌زن برقی نداشتید می‌توانید از مدل دستی استفاده کنید.
  4. شما می‌توانید از آرد گندم و تمام انواع آردهای شیرینی‌پزی برای تهیه آن استفاده کنید.
طرز تهیه داج بیبی خوشمزه

 

در طرز تهیه داج بیبی دقت کنید که قطعات میوه و یا گردو را درون خمیر اضافه نکنید زیرا از پف پنکیک شما کم می‌کند و حالتی له شده به میوه‌ها می‌دهد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا