سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و مجلسی به ساده‌ترین روش

سوپ جو در بین سوپ‌هایی که به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند بیشترین طرفدار را دارد. این سوپ لذیذ به حدی محبوب است که به عنوان پیش غذا در بسیاری از رستوران‌های معروف دنیا سرو می‌‌شود. در صورتی که این سوپ را با روشی درست و اصولی طبخ کنید، طعم خوب آن شما را مجذوب خود می‌کند. در واقع باید طرز تهیه درست این سوپ و نکات طلایی طبخ آن را بدانید تا بتوانید آن را به بهترین نحو طبخ کنید. در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه سوپ جو خوشمزه و خوش رنگ و بو را برای شما عزیزان قرار دهیم.

مواد مورد نیاز برای پخت سوپ جو مجلسی و خوشمزه

برای پختن یک سوپ جو خوشمزه و خوشرنگ به مواد زیر نیاز دارید:

  • جو پوست کنده یک پیمانه سرخالی
  • هویج بزرگ یک عدد
  • پیاز یک عدد
  • سینه مرغ بدون استخوان به مقدار 300 گرم
  • سیر دو حبه
  • رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی سه عدد
  • لیموترش یک عدد
  • نمک، فلفل سیاه، روغن و زردچوبه به مقدار لازم
  • آب مرغ یک لیتر

طرز تهیه سوپ جو خوشمزه

طرز تهیه سوپ جو

برای تهیه سوپ جو باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

در مرحله اول باید جویی که برای تهیه سوپ در نظر گرفتید را به خوبی بشویید و آن را به مدت چهار ساعت پیش از پخت سوپ در کاسه حاوی آب بریزید تا به خوبی خیس خورده و حجیم شود. بعد از گذشت چهار ساعت جو را آبکشی کنید.

مرحله دوم  طرز تهیه سوپ جو

در این مرحله به یک قابلمه نسبتا بزرگ نیاز دارید. باید جو را به همراه چهار لیوان آب درون این قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت هویج را نگینی خرد کرده و به همراه آب مرغ درون قابلمه بریزید.

مرحله سوم

در مرحله سوم نیاز به یک تابه دارید که باید آن را روی حرارت قرار دهید. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه روغن آن را درون تابه ریخته تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم از طرز تهیه سوپ جو پس از اینکه پیاز‌ها طلایی شدند، گوشت مرغ را به صورت تکه تکه درون تابه بریزید و به خوبی تفت دهید تا از حالت خامی در بیاید. سپس سیر را رنده کرده به مواد داخل تابه اضافه کنید. در آخر ادویه‌های ذکر شده در مواد مورد نیاز سوپ جو یعنی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به ترکیبات درون تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم  طرز تهیه سوپ جو

سیر و ادویه‌ای که در مرحله قبل به ترکیبات سوپ اضافه کردید علاوه بر طعم، عطر و بوی خود را به غذا می‌دهند. در نتیجه برای انتقال این عطر و بو به سوپ باید مواد را به خوبی تفت دهید. پس از تفت دادن رب گوجه را به محتویات درون تابه اضافه کرده و تفت دهید. این کار را تا زمانی انجام دهید که رب رنگ خود را به ترکیبات درون قابلمه بدهد و از حالت خامی در بیاید.

مرحله ششم

در ادامه باید گوجه رنده شده را به تابه اضافه کنید و آن را با سایر مواد درون تابه ترکیب کنید. حال به سراغ قابلمه‌ای بروید که هویج و جو در آن در حال پختن هستند. اگر هویج و جو به طور کامل پخته بودند می‌توانید محتویات تابه را به آن‌ها اضافه کرده و هم بزنید تا مواد درون قابلمه ترکیب شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد درون قابلمه به صورت یکدست با هم ترکیب شدند، درب قابلمه را گذاشته و شعله گاز را روی حالت ملایم تنظیم می‌کنید. حال باید منتظر بمانید تا سوپ شما آماده شود یا به اصطلاح جا بیفتد. پس از اینکه سوپ تقریبا جا افتاد باید آب لیمو ترش و جعفری خرد شده را به آن بیفزایید.

مرحله هشتم

در مرحله آخر طرز تهیه سوپ جو باید مزه و طعم سوپ خود را تنظیم کنید. برای این کار باید مقداری از سوپ خود چشیده و به اندازه مورد نیاز ادویه اضافه کنید تا سوپ طعم خوبی به خود بگیرد. 10 دقیقه پس از افزودن ادویه‌ها سوپ شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

نکات طلایی پخت سوپ

برای اینکه سوپ لذیذ‌تری داشته باشید توجه به نکات زیر بسیار موثر است:

  • برای اینکه سوپ خوش طعم‌تری داشته باشید می‌توانید از قرص عصاره مرغ استفاده کنید.
  • اگر سوپ بهتر بپزد جا افتاده‌تر و خوش طعم‌تر می‌شود.
  • برای اینکه سوپ زودتر بپزد می‌توانید از جوی پرک در آن استفاده کنید.
  • می‌توانید مقداری از سوپ را برداشته با غذاساز پوره کنید و سپس مجددا آن را به سوپ اضافه کنید تا سوپ غلظت پیدا کند.

طرز تهیه سوپ جو

سخن پایانی

امیدواریم با استفاده از این دستور غذا یک سوپ جو خوشمزه و لذیذ بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر از این دستور غذا استفاده کردید خوشحال می‌شویم نظرات خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا