پلویی و چلوییغذای اصلی

طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم

ماهیچه از جمله غذاهای بسیار خوشمزه و محبوب ایرانی است که با دستورهای متنوعی طبخ می‌شود. اگر هنگام پخت این غذا نکاتی را رعایت کنید، درنهایت غذایی لذیذ و خوش‌طعم خواهید داشت. یکی از مشهورترین روش‌های طبخ ماهیچه، طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم است که به دلیل عطر و طعم منحصربه‌فرد در ایران مشهور و شناخته‌شده است. این غذا یکی از غذاهای اعیانی محسوب شده که طرفداران زیادی نیز دارد و جایگزین مناسبی برای انواع کباب در مهمانی‌ها و مجالس است. در ادامه قصد داریم به آموزش چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم بپردازیم؛ با مجله مامی کوکینگ همراه باشید.

طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم

مواد لازم برای تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم (2 نفر)

  • باقلا سبز 2 پیمانه
  • شوید خشک 1 پیمانه
  • کره 50 گرم
  • ماهیچه گوسفندی 2 عدد
  • سیر 4 حبه
  • بوته سیر 2 عدد
  • پیاز 6 عدد متوسط
  • زعفران دم کرده نصف فنجان
  • فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری
  • زردچوبه 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک 1 قاشق چای‌خوری
  • چوب دارچین 1 تکه

اگه یه صبحانه لذیذ می‌خوای؛ اینو حتما امتحان کن: طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز

مواد لازم برای تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم (2 نفر)

طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم

  1. در مرحله اول از طرز تهیه چلو ماهیچه مجلسی ابتدا باقلا سبز را بشویید، سپس آبکشی کنید و کناری قرار دهید.
  2. برنج را خیس بیندازید، قابلمه موردنظر را تا نصفه آب پر کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش آید. پس‌ از به جوش آمدن آب 1 قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید و در ادامه برنج را درون آن بریزید. صبر کنید تا آب درون قابلمه دوباره به جوش آید و سپس باقلا سبز را اضافه نمایید.
  3. زمانی‌ که اطراف دانه‌های برنج نرم باشد و مغز آن کمی سفت بود، برنج آماده آبکشی است. برنج را به‌ همراه باقالی سبز آبکشی کنید و کناری قرار دهید.
  4. قابلمه‌ای که قصد پخت باقالی پلو در آن را دارید، روی حرارت گاز قرار دهید. مقداری روغن داخل قابلمه بریزید و کمی صبر کنید تا داغ شود. سپس نان لواش یا سیب‌زمینی حلقه شده را برای ته‌دیگ آن استفاده کنید.
  5. یک لایه برنج روی ته‌دیگ بریزید، روی آن کمی شوید خشک، پودر هل و پودر دارچین بپاشید و به‌همین ترتیب روی هر لایه برنج و باقالی سبز مقداری از آن‌ها را اضافه کنید.
  6. مهم‌ترین نکته در طرز تهیه چلو ماهیچه گوسفندی این است که با دسته کفگیر وسط برنج یک سوراخ ایجاد کنید تا برنج به‌خوبی دم بکشد. کره را خرد کنید و تکه تکه روی برنج قرار دهید. نصف استکان آب درون قابلمه بریزید و هر گاه بخار از برنج بلند شد، حرارت را ملایم کنید. با قرار دادن یک دمکنی روی در قابلمه اجازه دهید که برنج حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت دم بکشد.
  7. در طرز تهیه ماهیچه مجلسی پسران کریم ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به‌خوبی بشویید. سپس داخل آبکش قرار دهید و آن‌ها را از وسط نصف کنید. پیازها را روی یک تخته به‌صورت خلالی خرد نمایید.
  8. در مرحله بعد سیرها را پوست بگیرید، بشویید و به‌صورت ورقه‌ای خرد کنید.
  9. قابلمه موردنظر را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و پیازهای خلالی شده را درون آن بریزید. سپس پیازها را تفت دهید و ماهیچه‌ها را روی آن‌ها قرار دهید. سیرهای ورقه شده را نیز روی ماهیچه بچینید. بوته‌های سیر را بشویید و با پوست روی ماهیچه‌ها بگذارید.
  10. در مرحله بعد چوب دارچین، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را روی مواد بریزید و 3 لیوان آب درون قابلمه اضافه کنید. سپس درب قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا با حرارت بسیار ملایم بپزد.
  11. پس‌ از گذشت 3 ساعت ماهیچه‌ها کاملا مغزپخت می‌شوند. در این مرحله نمک را به‌همراه زعفران دم کرده به ماهیچه ها اضافه کنید. ماهیچه‌ها پس‌ از 20 دقیقه، زعفران را به‌طور کامل به خود جذب می‌کنند که این مهم‌ترین نکته در طرز تهیه ماهیچه آبدار محسوب می‌شود.
  12. پس‌ از پخت ماهیچه‌ها، آن‌ها را به‌همراه کمی زرشک درون ظرف موردنظر بریزید و با انواع باقالی پلو سرو کنید.

قیمه رو اینجوری بپز و از نتیجه کار لذت ببر: طرز تهیه خورش قیمه با سیب زمینی | رستورانی و مجلسی

طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم

نکات مهم پخت ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم

  • مهم‌ترین مورد در طرز پخت ماهیچه گوسفندی، تازه بودن گوشت‌ها است.
  • در طرز تهیه ماهیچه مجلسی با رب به‌ هیچ‌ عنوان دارچین را حذف نکنید؛ چراکه تاثیر بسیاری در مزه این غذا خواهد داشت.
  • هنگام پخت چلو ماهیچه رستورانی، غذا را با درب بسته و شعله ملایم روی گاز قرار دهید تا ماهیچه در آب خودش پخته شود.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در طرز تهیه ماهیچه به روش شاندیز و به روش پسران کریم این است که نباید غذا را به‌صورت آبدار سرو کنید. صبر کنید تا آب غذا با شعله ملایم به‌طور کامل تبخیر شود و فقط روغن آن باقی بماند.

ناهار چی بپزم؟! طرز تهیه پلو چکدرمه با گوشت | غذای ترکمنی

پخت ماهیچه رستورانی

جمع بندی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه چلو ماهیچه رستورانی به روش پسران کریم پرداختیم. حال اگر می‌خواهید با یک غذای اعیانی و مجلسی از مهمانان خود پذیرایی کنید، چلو ماهیچه رستورانی با این روش پخت، بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. چلو ماهیچه به روش پسران کریم در مناطق مختلف کشور به سبک‌های متنوعی طبخ می‌شود؛ اما شما می‌توانید با اجرا دستور پخت مجله مامی کوکینگ به همراه فیلم طرز تهیه چلو گوشت پسران کریم به بهترین شکل ممکن این غذا را طبخ نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا