سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ جوپرک با طعمی فوق‌العاده و بی‌نظیر

سوپ جو پرک از سوپ‌های خوشمزه و مقوی بوده که در کلیه فصول سال به ویژه در فصل پاییز و زمستان دارای طرفداران بسیار زیادی است. این غذای معروف و بین‌المللی از دستور پخت بسیار آسانی برخوردار بوده و شما می‌توانید با یادگیری طرز تهیه سوپ جوپرک به روشی آسان، آن را در زمان بسیار کوتاهی آماده و سرو نمایید. در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم ضمن آموزش طرز تهیه سوپ خوشمزه جوپرک، درباره خواص فراوان این پیش غذا نیز توضیحاتی را ارائه دهیم.

خواص سوپ جوپرک

سوپ جوپرک به دلیل وجود غلاتی مانند جوپرک و همچنین مرغ، سبزیجات و غیره در آن از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است. جوپرک به عنوان اصلی ترین ماده غذایی در این سوپ دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • جوپرک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های فعال بوده که از بدن در مقابل بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی حفاظت می‌کند.
  • همچنین جوپرک برای بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند بسیار مفید است چرا که جوپرک به کاهش و تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.
  • درمان یبوست نیز از دیگر فواید این غله ارزشمند محسوب می‌شود. جوپرک دارای فیبر به میزان بالایی بوده که باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش در بدن گردیده و بدین‌صورت ناراحتی‌های گوارشی از جمله یبوست را برطرف می‌کند.
  • جوپرک همچنین میزان بروز سکته قلبی را به ویژه در سالمندان به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

طرز تهیه سوپ جوپرک

مواد لازم برای تهیه سوپ جوپرک

بعد از آشنایی با خواص جوپرک نوبت به آموزش طرز تهیه سوپ جوپرک می‌رسد. مواد لازم برای تهیه این سوپ عبارتند از:

  • جوپرک به میزان یک پیمانه
  • سینه مرغ به میزان یک دوم
  • رب گوجه فرنگی به میزان ۲ قاشق غذاخوری
  • سبزی سوپ به میزان ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز به میزان یک عدد
  • هویج به میزان یک عدد متوسط
  • زرشک به میزان ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان مورد نیاز

طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ جوپرک

همان‌طور که اشاره شد سوپ جوپرک از غذاهای محبوب و بین‌المللی محسوب شده و بر همین اساس رسپی‌های متفاوتی برای تهیه این غذا وجود دارد. در این مقاله سعی شده است که آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین روش پخت سوپ جوپرک برای شما عزیزان ارائه شود.

ابتدا جو را به خوبی شسته و به مدت زمان یک ساعت و نیم آن را بخیسانید. سینه مرغ را در ظرف دیگری به همراه آب بر روی شعله قرار داده تا بپزد. در این مرحله شما می‌توانید با اضافه کردن موادی مانند پیاز، فلفل دلمه‌ای و یا سیر بوی نامطبوع مرغ را از بین برده و طعم آن را بهبود دهید. بعد از اینکه مرغ پخته شد حتما مقداری از آب آن در ظرف باقی بماند.

بعد از پخت مرغ را به صورت ریش ریش در آورده و آب مرغ را نیز از صافی رد کنید. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و آن را درون روغن تفت دهید. در همین حین هویج را نیز نگینی خورد کرده و به پیاز اضافه کنید. سپس مرغ‌های ریش شده به همراه ادویه و کمی رب را به مخلوط فوق اضافه نمایید. در این مرحله از آموزش طرز تهیه سوپ جوپرک، مقداری آب را به همراه آب مرغی که کنار گذاشته بودید به مواد اضافه کرده و اجازه دهید تا به طور کامل پخته شوند.

حال جوپرک را به مخلوط اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه زمان به آن بدهید تا بپزد. بعد از جا افتادن سوپ می‌توانید سبزی، زرشک، نمک و آبلیمو را به آن اضافه کرده و بعد از یک دقیقه حرارت را خاموش نمایید.  بدین‌صورت سوپ جوپرک خوش‌طعم و لذیذ آماده شده و شما می‌توانید آن را با کمی جعفری خرد شده تزیین کنید.

طرز تهیه سوپ جو پرک ساده

نکاتی در خصوص پخت سوپ جوپرک

  • ریش ریش کردن مرغ‌ها در سوپ جوپرک به داشتن جلوه بهتر در آن کمک می‌کند.
  • برای خوشمزه‌تر شدن سوپ می‌توانید از ادویه‌های دیگر مانند عصاره مرغ نیز در داخل آن استفاده کنید.
  • برای خوش‌طعم شدن سوپ جوپرک هنگام تفت دادن سبزیجات و پیاز از مقداری کره استفاده نمایید.
  • برخی علاقه‌مند به اضافه کردن شیر در سوپ جوپرک هستند که برای این کار می‌توانید به جای آب از شیر برای پخت محتویات سوپ استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ جو پرک با شیر

سخن پایانی

همان‌طور که اشاره شد طرز تهیه سوپ جوپرک بسیار راحت بوده و شما می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی این سوپ لذیذ و بسیار مقوی را بپزید. با توجه به اینکه در سوپ جوپرک از مواد غذایی مفیدی مانند جوپرک، سبزیجات، مرغ و غیره استفاده شده، می‌توان این سوپ را حتی به عنوان غذای اصلی نیز میل کرده و از خواص بسیار زیاد آن بهره‌مند شد.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا