اسنکپیش غذا

طرز تهیه کیک مرغ ؛ لذیذترین غذای بین المللی

کیک مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و می‌توانید آن را به راحتی درست کنید. این غذای بین‌المللی خوشمزه، بسیار شبیه سالاد الویه است که می‌تواند بهترین غذا در مراسم‌هایی مانند جشن تولد باشد و به عنوان فینگرفود نیز می‌توانید آن را سرو کنید. برای طرز تهیه کیک مرغ، می‌توانید از دو روش پخت مختلف استفاده کنید. شما می‌توانید کیک مرغ را به حالت سرد یا گرم نیز درست کنید که ممکن است برای شما این سؤال پیش آید که این دو روش پخت با یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند. در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه آن را با جزئیات بیشتری برای‌تان بیان خواهیم کرد تا بتوانید کیک مرغ خوشمزه‌ای باب میل خود درست و نوش‌جان کنید.

طرز تهیه این کیک

برای تهیه این کیک، دو روش پخت نیز وجود دارد و شما می‌توانید فقط مواد تشکیل‌دهنده این غذای لذیذ را تغییر دهید. این دو روش باعث می‌شوند تا شما بتوانید کیک مرغ سرد یا کیک مرغ گرم را به راحتی درست کرده و در مراسم‌های مختلف خود نیز استفاده کنید. در ادامه، این روش‌ها را برای‌تان توضیح خواهیم داد.

طرز تهیه کیک مرغ

روش اول) روش تهیه کیک مرغ سرد

برای آنکه این مدل از کیک را بتوانید به راحتی در مدت زمان کوتاهی آماده کنید باید به مواد تشکیل‌دهنده و همچنین دستور پخت آن نیز توجه کنید.

مواد لازم برای این غذا برای 4 تا 6 نفر

موادی که برای کیک مرغ سرد برای این تعداد نفر نیاز داریم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سینه مرغ: 2 عدد
  • سس مایونز: 1 لیوان
  • نان تست: 1 بسته
  • ماست خامه‌ای: نصف لیوان
  • خیارشور نگینی: نصف لیوان
  • پیازچه: 1 لیوان
  • جعفری: نصف لیوان
  • نمک و فلفل: به میزان کافی
  • پیاز: 1 عدد

در صورتی که بخواهید می‌توانید 2 عدد تخم‌مرغ، 1 لیوان گردو خردشده و آویشن به میزان لازم به آن اضافه کنید.

طرز تهیه کیک مرغ ساده با نان تست

مراحل طرز تهیه کیک مرغ سرد

شما باید برای طرز تهیه کیک مرغ مراحلی پشت‌سر بگذارید که شامل موارد زیر خواهند شد:

مرحله 1) ابتدا باید در قابلمه، سینه مرغ، پیازی که به 4 قسمت تقسیم کرده‌اید را قرار دهید و مقداری فلفل سیاه و نمک به آن اضافه کنید و بگذارید که قابلمه روی حرارت بالا، داغ شود و آب قابلمه به جوش آید.

مرحله 2) بعد از آنکه آب قابلمه جوش آمد، کف‌هایی که روی آب ایجاد شده‌اند را به کمک قاشق جمع می‌کنیم. حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم و به گوشت مرغ نیز اجازه می‌دهیم که بپزد.

مرحله 3) هنگامی که این گوشت مرغ پخت، آن را در یک آبکش قرار می‌دهیم تا آب‌هایی که ممکن است در قسمت‌های مختلف سینه مرغ قرار گرفته باشند از آن جدا شوند.

مرحله 4) بعد از آنکه مرغ کمی خنک شد، آن را ریش‌ریش کنید. سپس داخل یک ظرف، مرغ ریش‌ریش شده را به همراه پیازچه و جعفری که خرد شده‌اند با کمی نمک و فلفل ترکیب می‌کنیم.

مرحله 5) خیارشور را ابتدا به حالت نگینی خرد کرده و سپس به ظرفی که موادمان در آن قرار دارند اضافه می‌کنیم. سس مایونز را در صورتی که بخواهید می‌توانید با ماست و تخم‌مرغی که ریز ریز کرده‌اید، گردو و هویج که به حالت نگینی خرد شده‌اند به مواد اضافه کرده و آن را کامل هم بزنید تا با هم به خوبی ترکیب شوند.

مرحله 6) در این مرحله باید گوشه‌های نان تست را جدا کنید و تست‌ها را در ظرف مورد نظر، کنار هم به تعدادی که می‌خواهید قرار دهید.

لاکچری کیک مرغ مجلسی

مراحل مهم در طرز تهیه کیک مرغ

مرحله 7) از موادی که کامل با هم ترکیب شده‌اند کمی روی نان تست‌ها می‌ریزید و با قاشق آن را یکدست و صاف می‌کنید. سپس یک لایه نان تست دیگر روی آن قرار می‌دهید و دوباره مقداری از این مواد را روی آن می‌ریزید. در طرز تهیه کیک مرغ، این کار را انقدر ادامه می‌دهید تا ظرف شما پر شود. سپس قشنگ مواد را با سس، مانند خامه بپوشانید.

مرحله 8) وقتی مرحله آخر را انجام دادید، ظرف خود را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال به مدت 2 الی 4 ساعت قرار دهید تا مواد به خوبی جا بیفتند.

مرحله9) بعد از چند ساعت، ظرف کیک مرغ را از یخچال درآورید و آن را با موادی که می‌خواهید تزیین کنید. برای تزیین کیک مرغ می‌توانید از ذرت، هویج، گردو و… نیز استفاده نمایید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید آن است که می‌توانید در این کیک به جای مرغ از کالباس و سوسیس هم استفاده کنید که مدت زمان تهیه آن را کمتر می‌کند.

لاکچری کیک مرغ مجلسی

روش دوم) روش تهیه کیک مرغ گرم

در این روش موادی که در کیک مرغ سرد استفاده کردید را می‌توانید با قارچ و سیب‌زمینی جایگزین کنید. به جای ماست نیز می‌توانید از پنیر پیتزا استفاده کنید. برای این کار نیاز به دستگاه ساندویچ‌ساز دارید. برای تهیه این کیک گرم ابتدا موادی که با هم ترکیب شده‌اند را روی نان تست قرار می‌دهیم. سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن می‌گذاریم و نان تست دیگری روی آن‌ها قرار می‌دهیم.

سپس دستگاه را می‌بندیم تا غذای ما نیز آماده شود. این کیک مرغ گرم را به شکل اسنک می‌توانید با سس‌های مختلفی سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن نیز لذت ببرید. این مدل از کیک مرغ بیشتر در مراسم‌هایی مانند جشن تولد دیده می‌شود.

طرز تهیه کیک مرغ و قارچ

نتیجه گیری در طرز تهیه کیک مرغ

همان‌طور که مشاهده کردید، این غذا به راحتی و در مدت زمان کوتاهی قابل آماده شدن و سرو است و می‌توانید از آن در مراسم‌های خود نیز استفاده کنید. این طرز تهیه کیک مرغ را با روش‌های مختلفی می‌توانید آماده کنید که بالاتر برای‌ شما بیان کردیم و دانستید که مواد تشکیل‌دهنده آنها نیز با یکدیگر کمی فرق دارد. شما با تهیه مواد تشکیل‌دهنده کیک مرغ می‌توانید غذایی لذیذ و خوشمزه برای خود و خانوادتان آماده کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا