دانستنی هاغذای اصلیغذای بین الملل

طرز تهیه بهترین غذاهای دوران بارداری | در بارداری چی بخوریم؟

بارداری به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین مقطع زندگی هر فردی در نظر گرفته می‌شود. در این بازه زمانی ۹ ماهه مادر باردار باید مراقبت‌های خاصی داشته باشد تا در نهایت بتواند با موفقیت از بارداری گذر کند. تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامت مادر و جنین در این بازه زمانی ایفا می‌کند. همین موضوع باعث شده است تا تصمیم بگیریم چندین مورد از بهترین غذاهای دوران بارداری را معرفی کنیم. اگر در این دوران حساس از زندگی خود هستید، به آموزش‌های ما در رابطه با بهترین غذاهای دوران بارداری توجه کنید و با قرار دادن این غذاها در رژیم‌تان یک قدم به سمت سلامتی بیشتر پیش روید.در ادامه همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

خوراک سیر بوداده همراه با تره فرنگی و انواع نان

یکی از بهترین غذاهای دوران بارداری که هر بانویی در این بازه حساس از زندگی خود می‌تواند در رژیم غذایی‌اش قرار دهد، خوراک سیر بوداده و تره فرنگی است.

  1. برای تهیه چنین غذایی در ابتدا لازم است تا مواد همچون سیر، تره فرنگی، زیتون، آویشن، پنیر خورد شده، فلفل و نمک و ناک را فراهم کنید.
  2. برای آماده کردن این غذا لازم است تا پوست سیرها را جدا و آن‌ها را خورد کنید. سیر خورد شده را در ماهی تابه بریزید و روغن را اضافه کنید.
  3. بگذارید تا خوب تفت بخورد. مقداری آب اضافه کنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا سیرها نرم شوند. سپس سه فنجان آب اضافه کنید. هنگامی که آب به جوش آمد نان‌ها را اضافه کنید.
  4. پس از گذشت سه تا پنج دقیقه نان‌ها را خارج کنید و در صافی قرار دهید. نان‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و در یک کاسه با روغن داغ شده بجوشانید.
  5. تره فرنگی را اضافه کنید تا تفت بخورد. حالا زمان اضافه کردن آب است‌.
  6. تره فرنگی را به همراه فلفل، نمک، آویشن، سیر و پنیر به نان اضافه کنید و مخلوط را در فر با حرارت 375 درجه فارنهایت قرار دهید.

طرز تهیه بهترین غذاهای دوران بارداری | در بارداری چی بخوریم؟

خوراک لوبیا سبز

یکی دیگر از بهترین غذاهای دوران بارداری خوراک لوبیا سبز است‌. این غذا با استفاده از پیاز، گوشت گوسفندی، لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی، آبلیمو، نخود فرنگی، رب گوجه فرنگی، زعفران، زردچوبه نمک و فلفل درست می‌شود.

  1. برای تهیه این غذا ابتدا باید پیاز را خورد و تفت دهید. گوشت خرد شده را به همراه فلفل، نمک و زردچوبه اضافه کنید. پس از سرخ شدن محتویات لوبیا سبز و نخود فرنگی سرخ شده را اضافه کنید.
  2. رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم. پس از گذشت چندین دقیقه ۱ لیوان آب اضافه می‌کنیم و ۲ ساعت برای پخته شدن محتویات وقت می‌گذاریم.
  3. در مرحله آخر سیب زمینی‌های خرد شده را به همراه لیمو ترش و زعفران اضافه می‌کنیم و صبر می‌دهیم تا سیب زمینی‌ها پخته شوند. حالا غذا آماده مصرف است.

یه شیرینی ساده و فوری بپز:

خوراک لوبیا سبز

مرغ با ماست یونانی

برای تهیه مرغ با ماست یونانی لازم است در ابتدا موادی چون مرغ بدون استخوان، پیاز، آب، نمک، پودر کاری، ماست یونانی و فلفل سیاه و قرمز را آماده کنید.

  1. سینه مرغ را به همراه پیاز آب پز کنید و پس از اضافه کردن نمک و فلفل کنار بگذارید.
  2. در ظرف دیگری ماست یونانی، روغن، پودر کاری و آب لیمو را مخلوط کنید.
  3. سینه مرغ را به سسی که درست کرده‌اید اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه روی شعله قرار گیرد.

چایی با چی میچسبه؟! طرز تهیه کیک یزدی خانگی

مرغ با ماست یونانی

املت نودل و پنیر موزارلا

نودل، تخم مرغ، پنیر موزارلا، کره، نخودفرنگی، فلفل قرمز، میگو و نان را آماده کنید.

  1. پس از پختن نودل در یک کاسه جداگانه تخم مرغ، پنیر موزارلا و نودل را مخلوط کنید.
  2. پس از اینکه نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کردید، کره را در ماهیتابه آب کنید و ترکیب را سرخ کنید.
  3. میگوها را تفت دهید، نخود فرنگی و فلفل اضافه کنید و روی ترکیب سرخ کرده بریزید.
  4. با حرارت دادن غذای شما آماده مصرف می‌شود‌. می‌توانید با نان نوش جان کنید.

املت نودل و پنیر موزارلا

املت ویژه

پس از اینکه مواد لازم برای املت ویژه مانند تخم مرغ، نمک، شیر، روغن زیتون، پیاز و پیازچه، سیر، اسفناج و دانه گندم را آماده کردید، فرایند تهیه املت ویژه آغاز می‌شود.

  1. مخلوطی از تخم مرغ و شیر و نمک درست کنید. پیاز و سیر را با روغن زیتون تفت دهید.
  2. اسفناج و دانه گندم را به روغن زیتون اضافه کنید و مخلوط را به هم بزنید.
  3. پس از اینکه ۵ دقیقه از پختن مخلوط گذشت می‌توانید تخم مرغ را اضافه کنید تا بپزد.
  4. پس از اتمام پخت پیاز و پیازچه را اضافه کنید.

املت ویژه

سوپ هویج و شلغم

یکی دیگر از غذاهای بسیار سالم و خوشمزه‌ای که یک بانوی باردار در دوران بارداری می‌تواند مصرف کند، سوپ هویج و شلغم است. آماده سازی این سوپ کار زیاد سختی نیست.

یک صبحانه لذیذ و مقوی: طرز تهیه اوتمیل

در ابتدا مواد لازم را آماده کنید. از مهم‌ترین مواد غذایی لازم برای تهیه سوپ هویج و شلغم می‌توان به این گزینه‌ها اشاره کرد: روغن زیتون، کره، پیاز و شلغم، هویج، نمک و فلفل، ماست.

  1. برای پخت این غذا در ابتدا روغن و کره را حرارت دهید و پیاز را اضافه کنید.
  2. پس از تفت دادن پیاز شلغم، هویج و نمک را اضافه کنید.
  3. مخلوط ساخته شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا نرم شود.
  4. ۳ پیمانه آب اضافه کنید و ۴۵ دقیقه روی شعله قرار دهید.
  5. سوپ و ماست را وارد مخلوط کن کنید و پس از مزه دار کردن، مصرف کنید.

این غذای خوشمزه که خواص بسیار زیادی دارد به عنوان یکی از بهترین غذاهای دوران بارداری شناخته می‌شود که مزه فوق العاده‌ای دارد و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سوپ هویج و شلغم

نکاتی در مورد تغذیه زنان در دوران بارداری

متاسفانه باید بگوییم که اطلاعات افراد در رابطه با تغذیه در دوران بارداری بسیار پایین است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا زنان آنگونه که باید به تغذیه خود در دوران بارداری توجه نکنند. به عنوان یک مادر برادر لازم است تا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تغذیه قبل و بعد از بارداری به یک میزان مهم است. در واقع می‌توان گفت همین که تصمیم به بارداری گرفتید، باید رژیم غذایی مناسب و سالمی انتخاب کنید تا سلامت خود و جنین‌تان تامین شود.
  • رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد.
  • تا حد امکان از مصرف غذاهای بسیار شور و بسیار چرب بپرهیزید.
  • مصرف فست فودها را کمتر کنید.
  • لبنیات و حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با بهترین غذاهای دوران بارداری صحبت کردیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما قرار دادیم. به عنوان یک مادر باردار می‌توانید از میان غذاهای بیان شده در این مقاله هر کدام را که بیشتر می‌پسندید در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. فراموش نکنید در این بازه زمانی ۹ ماهه از زندگی‌تان تغذیه و ورزش نقش بسیار مهمی بر سلامت جنین ایفا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا