غذای اصلی

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی مجلسی به روش ساده و فوری

دلمه‌ها تنوع زیادی دارند و همیشه در لیست غذاهای ایرانی مورد توجه قرار گرفته اند. دلمه را می‌توان به عنوان یک پیش غذا یا یک وعده سبک در نظر گرفت. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی را که یکی از محبوب‌ترین انواع دلمه ها به حساب می‌آید، به صورت مرحله‌ مرحله و کامل برای شما بیان کرده ایم.

مواد لازم برای پخت دلمه گوجه فرنگی

مواد مورد نیاز طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی برای ۴ نفر:

  • گوجه فرنگی: ۸ عدد
  • فیله مرغ: ۴ عدد
  • برنج پخته: ۴ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • سبزیجات خشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

مراحل تهیه دلمه گوجه فرنگی

  1. ابتدا گوجه فرنگی‌ها را شسته و قسمت بالایی آن‌ها را با چاقو جدا کنید. سپس داخل گوجه فرنگی‌ها را با قاشق خالی کرده و قسمت‌های اضافی آن‌ها را جهت پوره نگه دارید.
  2. در مرحله بعدی پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. یک تابه مناسب را بر روی حرارت قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهید تا سبک شود و رنگ طلایی به خود بگیرد.
  3. حالا زمان آن رسیده مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به مواد کلی اضافه کنید. حدود یک دقیقه دیگر پیاز را تفت دهید. در ادامه فیله‌های مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه بیفزایید. سپس کمی آن‌ها را تفت داده تا رنگشان تغییر کند.
  4. در این مرحله قسمت‌های اضافی گوجه فرنگی‌ها را با رنده پوره کنید و به تابه اضافه نمایید. در ادامه رب گوجه فرنگی و سبزیجات معطر را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا خامی آن‌ها گرفته شود.
  5. در ادامه برنج را همراه با مقداری نمک به مواد اضافه و ترکیب نمایید تا حالت یکدستی به خود بگیرند. حالا زمان آن رسیده داخل گوجه فرنگی‌ها را با این مواد پر کنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود. دلمه‌ها را داخل سینی فر قرار داده و کمی آب داخل سینی فر بریزید. حالا دلمه‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا بپزند. در همین زمان سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید.
  6. در مرحله آخر از طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی، تابه مناسبی را بر روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. سپس سیب زمینی‌ها را به تابه بیفزایید و به صورت یکدست سرخ کنید. حالا می‌توانید سیب زمینی‌ها را به همراه دلمه سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

این پودینگ برای میان وعده و عصرانه عالیه: طرز تهیه پودینگ گندم مجلسی و ساده به 2 روش

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

  • بهتر است سبزی خشک دلمه شامل گشنیز، جعفری، شوید، نعنا، مرزه، ترخون و پیازچه باشد. همه سبزی‌های تازه را به نسبت مساوی و به صورت ساطوری خرد کنید.
  • جهت تهیه دلمه گوجه فرنگی، حتماً از گوجه فرنگی‌های رسیده و سفت استفاده کنید.
  • شما می‌توانید روی مایه داخل گوجه فرنگی‌ها را انواع پنیر مانند پنیر پیتزا، پارمزان، گودا و… بریزید تا حالت کشداری به خود بگیرد و خوشمزه‌تر شود.
  • اگر به هر دلیلی مایل به استفاده از گوشت چرخ کرده در این غذا نیستید، می‌توانید از مواد گیاهی دلخواه به جای آن استفاده کنید.

ناهار چی بپزیم؟ طرز تهیه کوکو جعفری | غذای ساده و فوری

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

جمع‌بندی

خب به پایان مطالب مربوط به طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی رسیدیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای تهیه این نوع دلمه باید اصول خاصی را رعایت کنید تا نتیجه به بهترین شکل باشد. برای دسترسی به طرز تهیه سایر غذاها، سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا