نوشیدنی گرمنوشیدنی

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه فرنچ پرس

کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌هایی است که از سه بخش مهم قهوه، فوم شیر و شیر تشکیل می‌شود؛ به همین دلیل اکثر افراد به آن علاقه دارند. این نوع از نوشیدنی گرم را می‌توان بیشتر در فصل‌های پاییز و زمستان میل کرد. افراد‌ی که به کاپوچینو علاقه دارند همیشه به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند خودشان این نوشیدنی عالی را در منزل آماده کنند. در واقع آماده کردن یک کاپوچینو در منزل خیلی کار چندان سختی نخواهد بود؛ چراکه امروزه راه‌‌های مختلفی هستند که افراد می‌توانند این نوشیدنی کاپوچینو را آماده و سرو کنند. ادامه این مقاله را از مجله آشپزی مامی کوکینگ دنبال کنید.

طرز تهیه نوشیدنی کاپوچینو با دستگاه فرنچ پرس

کاپوچینو یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌رود؛ به همین دلیل افراد بسیاری طرفدار این نوشیدنی خوش طعم هستند. اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید یک کاپوچینو خوشمزه آماده کنید، می‌توانید از دستگاه فرنچ پرس خانگی استفاده کنید؛ چراکه این دستگاه خیلی سریع می‌تواند یک نوشیدنی عالی را برای شما آماده کند.

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه فرنچ پرس

مواد موردنیاز برای آماده کردن کاپوچینو:

  1. یک فنجان شیر تازه و پرچرب
  2. یک قاشق غذاخوری شکر
  3. 8 الی 16 گرم پودر قهوه درشت
  4. پودر دارچین به مقدار لازم برای تزیین آن
  5. دو قاشق غذاخوری آب داغ

قهوه فرانسه رو اینجوری درست کن: طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

تهیه سریع نوشیدنی کاپوچینو

۱. در مرحله نخست آب را درون ظرفی تمیز اضافه کرده و آن را بر روی شعله‌ای با حرارت کم قرار دهید تا داغ شود. بعد از داغ شدن آب مقدار قهو‌ه‌ای آماده شده را درون دستگاه فرنچ پرس بریزید و آبی را که داغ کرده‌اید را روی آن بریزید تا قهوه‌ها به خوبی خیس شوند.

۲. در مرحله دوم درب دستگاه را کاملا ببندید و تقریباً 10تا 15 دقیقه منتظر بمانید تا قهوه شما به خوبی دم بکشد. بعد از دم کشیدن قهوه اهرمی که بر روی دستگاه فرنچ پرس قرار دارد را به سمت پایین بکشید تا قهوه‌ها را فیلتر کند، قهوه شما آماده شده و باید آن را درون یک فنجان تمیز بریزید.

۳. در مرحله سوم نوبت به شیر می‌رسد. شیر پرچربی را که تهیه کرده‌اید را درون یک شیرجوش ریخته و بگذارید با حرارت کم گرم شود. بعد از گرم شدن شیر آن را درون دستگاه فرنچ پرس بریزید. هنگامی که شیر را به فرنچ پرس اضافه می‌کنید ممکن است شیر به خوبی از صافی دستگاه پایین نرود؛ به همین دلیل چند بار به صورت سریع اهرم را به سمت بالا و پایین بکشید تا کاملا در ته دستگاه قرار گرفته و فوم آن به خوبی گرفته شود. بعد از گرفته شدن فوم، فوم و شیر را به قهوه اضافه کنید.

۴. در مرحله چهارم کاپوچینو شما آماده و قابل سرو شدن است. همچنین شما می‌توانید از پودر دارچین برای تزیین روی آن استفاده کنید. استفاده کردن از شکر نیز به ذائقه شما بستگی داشته و شما می‌توانید شکر را در مرحله اول به آب و قهوه اضافه کنید تا نوشیدنی مطابق با میل خود آماده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی کاپوچینو با دستگاه

یه نوشیدنی گرم و مقوی برای خودت درست کن ! طرز تهیه چای ماسالا ، یک نوشیدنی هندی

نکاتی  که در هنگام آماده کردن کاپوچینو باید بدانیم

کاپوچینو یکی از بهترین و معروف‌ترین نوشیدنی در ایران و کشور‌های خارجی محسوب می‌شود. اگر شما هم مایل هستید که یک کاپوچینو خانگی تهیه کنید، باید درمورد آن نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید یک کاپوچینو خوشمزه برای خود و خانواده آماده کنید.

۱. انتخاب کردن یک قهوه مناسب و تازه برای تهیه کاپوچینو

اگر می‌خواهید یک کاپوچینو باکیفیت و بی‌نظیر تهیه کنید، ابتدا باید از موادی تازه برای این نوشیدنی استفاده نمایید. حین خرید مواد باید به آنها توجه بیشتر‌ی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. برای خرید قهوه کاپوچینو باید قهوه‌هایی که کمی درشت و کاملا برشته  هستند را خریداری‌ کنید. اگر قهوه‌ای که مدنظر دارید برشته نبود می‌توانید با استفاده از دستگاه برشته کننده آنها را کاملا و آن اندازه‌ای که دوست دارید برشته کنید.

۲. خریداری کردن یک شیر تازه و طبیعی

برای تهیه کردن یک کاپوچینو خوشمزه و با کیفیت باید تمامی موارد‌ی که در آن به کار می‌رود تازه و طبیعی باشند. در هنگام خریدن شیر حتما به تاریخ انقضا‌ی آن توجه کنید چرا که ممکن است تاریخ آن گذشته باشد و در هنگام استفاده کردن به شما آسیب برساند.

۳. استفاده کردن از خامه به جای شیر

برخی از افراد هستند که از طمع شیر خوششان نمی‌آید و از آن در کاپوچینو استفاده نمی‌کنند به همین دلیل این افراد می‌توانند از خامه به جای‌ شیر در کاپوچینو خود استفاده کنند.

۴. استفاده کردن از قهوه اسپرسو و قهوه ترک در کاپوچینو

افراد در هنگام خرید مواد مورد نیاز برای کاپوچینو ممکن است در مورد نوع قهوه و یا دیگر موارد اطلاع زیادی نداشته باشند به همین دلیل در هنگام خرید می‌توانند از فروشنده درباره نوع قهوه‌ها برای تهیه کاپوچینو سوال بپرسند تا یک قهوه عالی را در اختیار آنها قرار دهد. شما می‌توانید از قهوه اسپرسو و همچنین قهوه ترک برای آماده کردن کاپوچینو استفاده کنید.

۵. فوم شیر

یکی از موارد مهمی که در هنگام تهیه کاپوچینو وجود دارد فوم شیر است فوم شیر به دلیل اینکه خیلی سریع از بین می‌رود باید سریعاً میل شود.

سخن پایانی

در میان تمامی نوشیدنی‌هایی که وجود دارند، کاپوچینو در میان افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل افراد برای میل کردن این نوشیدنی خوشمزه ممکن است به رستوران‌ها و کافه‌ها خیلی زیاد مراجعه کنند. با توجه به این تفاسیر افراد به دنبال راه و روشی هستند که بتوانند به صورت خانگی این نوشیدنی عالی را تهیه و سرو کنند. برای آماده کردن این نوشیدنی به روش خانگی راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تهیه کردن آن استفاده کنید. در واقع آماده کردن کاپوچینو در منزل اصلا کار سختی نخواهد بود و تنها به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. کاپوچینو به دلیل مواد‌ی که در آن به کار می‌رود، بسیار گرم بوده و بیشتر از آن در فصل‌های سرد سال استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا