متفرقه

لیستی از غذای نونی کم هزینه

غذاهای نونی اغلب غذاهای کم خرج و ساده‌ای هستند که می‌توانید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها می‌توانند به عنوان غذای کم هزینه و ارزان برای کارکنان نیز سرو شوند. پس اگر شما هم به فکر تهیه غذای شرکتی هستید، به شما فهرستی از غذاهای نونی کم هزینه را پیشنهاد می‌دهیم که می‌توانید در برنامه غذایی هفتگی شرکت یا سازمان خود بگنجانید.

بهترین غذای نونی

غذای نونی کم هزینه با سیب زمینی

سیب‌زمینی یکی از اولین مواد غذایی است که هنگام فکر کردن به غذای نونی کم هزینه به یاد آن میفتیم. انواع غذای نونی کم هزینه با سیب زمینی هم انرژی‌بخش است و هم طرفداران بسیاری دارد. برخی از غذاهای نونی کم هزینه‌ای که با سیب‌زمینی درست می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • کوکو سیب‌زمینی: این کوکوی خوشمزه و پرطرفدار هم با سیب‌زمینی آبپز و هم با سیب‌زمینی خام رنده شده درست می‌شود. برای درست کردن کوکو سیب‌زمینی به سیب‌زمینی و تخم مرغ نیاز دارید که در مقایسه با سایر مواد غذایی هزینه چندانی ندارند.
  • سالاد الویه: این سالاد روسی که حالا به یکی از انواع سالادهای محبوب ایرانی تبدیل شده و دستور پخت ایرانی خاص خود را دارد با سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، سینه مرغ، خیار شور و سس مایونز درست می‌شود و می‌توانید آن را به صورت یک غذای نونی یا ساندویچ نوش جان کنید.
  • گراتن سیب‌زمینی و مرغ: گراتن یکی از انواع غذاهای نونی نسبتاً کم هزینه است که با سیب‌زمینی، سینه مرغ و سبزیجات دل‌خواه شما آماده می‌شود.
  • دوپیازه آلو: پیاز و سیب‌زمینی به کار رفته در این غذا قیمت چندانی ندارند. بنابراین، دوپیازه آلو از گذشته تا امروز همواره یکی از غذاهای نونی خوشمزه، مقوی و پرطرفدار به شمار می‌رود.

غذای نونی کم هزینه با مرغ

اگر به دنبال غذای نونی کم هزینه و سریع برای ناهار یا شام هستید، غذاهایی که با مرغ طبخ می‌شوند هم می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای شما باشند. گوشت مرغ به کار رفته در این غذاها زودتر از سایر مواد غذایی پخته می‌شود و غذاهای حاوی این ماده غذایی برای روزهایی که به تهیه غذای نونی کم خرج و سریع فکر می‌کنید، بهترین گزینه‌ها هستند. برخی از این غذاها که می‌توانید در روزهای شلوغ کاری نوش جان کنید، عبارت‌اند از:

  • فیله مرغ سوخاری: فیله مرغ سوخاری یکی از لذیذترین غذاهای نونی با مرغ است که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی آماده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در خانه آماده کنید یا برای خرید آن سراغ شرکت‌های تهیه غذایی مانند مامان‌پز بروید که این غذا را به صورت خانگی و با بهترین مواد اولیه آماده می‌کنند.
  • اسنک مرغ: شاید نان به کار رفته در این غذا از نوع نان‌های معمولی نباشد اما قطعاً اسنک مرغ یک غذای نونی کم هزینه محسوب می‌شود. برای طبخ این اسنک خوشمزه از گوشت فیله یا سینه مرغ، قارچ، پنیر و مواد غذایی مانند آن استفاده می‌شود.
  • ناگت مرغ: ناگت مرغ خانگی که مواد فرآوری شده ندارد از جمله غذاهای نونی کم خرج است که طرفداران بسیاری دارد. وجود ناگت مرغ خانگی در برنامه غذایی هفتگی شرکت می‌تواند کارکنان شما را به وجد آورد و به آنها انگیزه‌ای برای ادامه کار و خوردن غذای پرسنلی بدهد.
  • کتلت مرغ: به کسانی که به دنبال دستور پخت غذاهای نونی با مرغ هستند، کتلت مرغ را هم پیشنهاد می‌دهیم. این غذای نونی کم خرج طعمی شبیه به مرغ سوخاری یا ناگت مرغ دارد و شبیه به کتلت گوشت به نظر می‌رسد. کتلت مرغ می‌تواند غذایی متفاوت در برنامه غذایی هفتگی شرکت شما باشد.
  • خوراک مرغ و سبزیجات: انواع خوراک را می‌توانید با نان امتحان کنید. یکی از این خوراک‌ها خوراک مرغ و سبزیجات است. این خوراک از مرغ و سبزیجات مزه‌دار و گریل شده درست می‌شود و می‌تواند یک ناهار یا شام سبک و مقوی باشد.

لیستی از غذاهای نونی و سریع

غذای نونی با گوشت چرخ کرده

انواع غذای نونی کم هزینه ساده با گوشت چرخ‌کرده نیز آماده می‌شود. گوشت چرخ‌کرده همانند گوشت مرغ به سرعت پخته می‌شود و می‌تواند یکی از مواد اولیه بهترین غذاهای نونی باشد. برای تهیه غذای نونی با گوشت چرخ‌کرده می‌توانید از این غذاها شروع کنید:

  • کتلت گوشت: این غذای نوستالژیک را در هر برنامه غذایی که بگنجانید، به افزایش نشاط و بهره‌وری منجر خواهد شد. به عبارت دیگر، کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که به یک ساندویچ کتلت گوشت نه بگوید. این غذای خوشمزه از مواد اولیه نسبتاً ساده‌ای مانند گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی و پیاز آماده می‌شود اما طعمی فوق‌العاده دارد، به ویژه اگر عطر و طعمی خانگی داشته باشد.
  • کوفته نخودچی: اگر جزو طرفداران کوفته قلقلی هستید، به شما کوفته نخودچی را پیشنهاد می‌دهیم. این کوفته خوشمزه که معمولاً اهالی اصفهان آن را می‌پزند، از آرد نخودچی، گوشت چرخ‌کرده، پیاز و مواد اولیه ساده‌ای مانند آنها درست می‌شود.
  • کباب تابه‌ای: هوس یک کباب خوشمزه کرده‌اید اما نمی‌خواهید هزینه بسیاری صرف کنید؟ در این صورت، به شما کباب تابه‌ای یا کباب دیگی را پیشنهاد می‌دهیم. این کباب درست شده از گوشت چرخ‌کرده، پیاز و ادویه‌های معطر را هم می‌توانید با نان نوش جان کنید و هم می‌توانید آن را به عنوان یک خوراک خوشمزه همراه با پلوی زعفرانی نوش جان کنید.
  • همبرگر خانگی: شاید همبرگرهای بیرونی از مواد فرآوری شده درست شده باشند اما همبرگر خانگی این ترکیبات را ندارد. یک همبرگر خانگی را می‌توانید با مواد اولیه ساده‌ای مانند گوشت چرخ‌کرده و آرد سوخاری درست کنید و لابه‌لای نان تازه بگذارید و نوش جان کنید.

غذای نونی کم هزینه بدون گوشت

به کسانی که به فکر تهیه غذای نونی سریع بدون گوشت هستند، می‌توان انواع خوراک‌ها، کوکوها و املت‌ها را پیشنهاد کرد. برخی از این غذاها که محبوبیت بسیاری هم دارند، به این ترتیب هستند:

  • املت گوجه‌فرنگی: املت گوجه‌فرنگی چه با رب گوجه‌فرنگی درست شود و چه برای طبخ آن از گوجه‌فرنگی استفاده کنند، همیشه یکی از بهترین غذاهای نونی کم خرج محسوب می‌شود. این غذا می‌تواند یک صبحانه انرژی‌بخش، یک ناهار سبک یا یک شام فوق‌العاده باشد.
  • املت قارچ: یکی دیگر از انواع املت‌ها که طرفداران بسیاری دارد، املت قارچ است. این املت خوشمزه بدون گوشت با قارچ و تخم‌مرغ پخته می‌شود و می‌تواند شما را تا پایان یک روز کاری کاملاً سیر نگه دارد.
  • کوکو سبزی: این کوکوی گیاهی از سبزیجات کوکویی تازه و تخم‌مرغ پخته می‌شود. کوکو سبزی را می‌توانید در وعده‌های غذایی ناهار و شام به عنوان یک غذای نونی سبک نوش جان کنید.
  • اشکنه: اشکنه برای کارمندان پرمشغله یک غذای نونی ساده و کم هزینه محسوب می‌شود. این غذای قدیمی ایرانی از تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، آرد و شنبلیله تازه یا خشک شده آماده می‌شود.
  • فلافل: به یک خوراک بدون گوشت خوشمزه فکر می‌کنید؟ پس فلافل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فلافل جنوبی‌ها که یک غذای بین‌المللی هم محسوب می‌شود، از نخود خیس خورده چرخ‌کرده، پیاز، سیر و سبزیجات معطر درست می‌‌شود. بهتر است فلافل را از شرکت‌های تهیه غذا یا رستوران‌هایی تهیه کنید که آن را با بهترین مواد اولیه و در فرایندی کاملاً بهداشتی می‌پزند.

غذای نونی کم هزینه برای ناهار

غذاهایی که تا اینجا معرفی کردیم می‌توانند به عنوان غذای نونی کم ساده برای کارکنان شرکت سرو شوند. علاوه‌ بر این غذاها می‌توانید به غذاهای دیگری هم فکر کنید که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • میرزا قاسمی: این غذای گیلانی خوشمزه با طعم دودی طرفداران خاص خود را دارد. عدم استفاده از گوشت در طبخ میرزا قاسمی سبب شده که این غذا معمولاً قیمت مقرون به صرفه‌تری داشته باشد. البته، میرزا قاسمی بدون سیر جذابیت چندانی ندارد. بنابراین، اگر به فکر تهیه این غذا به عنوان غذای سازمانی هستید، بهتر است شرایط محل کار خود را هم در نظر بگیرید.
  • انواع آبگوشت: انواع آبگوشت را هم می‌توانید در فهرست برنامه غذایی شرکت خود بگنجانید. این غذای نونی کم هزینه برای کسانی که به غذاهای سنتی ایرانی علاقه خاصی دارند، بهترین گزینه خواهد بود.
  • تاس کباب: این کباب خانگی با سیب‌زمینی و گوشت تکه‌ای درست می‌شود و دردسرهای کباب‌های دیگر را ندارد. بنابراین، می‌توانید روی آن به عنوان یک غذای نسبتاً کم هزینه حساب کنید.

غذای نونی مخصوص شام

غذاهای نونی کم خرج برای شام هم می‌توانند یکی از غذاهایی باشند که تا اینجا معرفی کردیم. علاوه بر آنها، می‌توانید به غذاهای دیگری مانند این غذاها نیز فکر کنید:

  • خوراک لوبیا: این خوراک مقوی و لذیذ همیشه هم برای شام و هم برای صبحانه بهترین انتخاب است. لوبیا چیتی اصلی‌ترین ماده اولیه برای طبخ این غذا محسوب می‌شود. از آنجایی که لوبیا چیتی قیمت چندانی ندارد، خوراک لوبیا می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به عنوان غذای کم خرج باشد.
  • کشک بادمجان: این غذای نونی کم هزینه با بادمجان، کشک و پیاز داغ فراوان درست می‌شود و برای طبخ آن به مواد اولیه پرهزینه نیازی نیست. بنابراین، می‌توانید آن را به عنوان غذایی کم خرج در برنامه هفتگی خود جا بدهید.
  • عدسی: این خوراک لذیذ درست شده از عدس یک صبحانه انرژی‌بخش و یک شام سبک فوق‌العاده است. خوراک عدسی با ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های فراوان باید همیشه یکی از غذاهای اصلی در برنامه غذایی هفتگی شما باشد.

کلام آخر

برای تهیه غذای سازمانی نیازی نیست که همیشه به کباب‌های گران‌قیمت یا غذاهای مجلسی پرهزینه فکر کنید. یک غذای نونی کم هزینه هم می‌تواند کارکنان شما را در روزهای پرمشغله سیر نگه دارد و به آنها انرژی و نشاط ببخشد. برای امتحان کردن بهترین غذاهای نونی کم خرج به شما مامان‌پز را پیشنهاد می‌دهیم. غذاهای نونی مامان‌پز از بهترین مواد اولیه و در فرایندی کاملاً بهداشتی طبخ می‌شوند. از همه مهم‌تر این غذاها چاشنی عشق دارند که هر کارمند خسته‌ای را به وجد می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا