متفرقه

همه چیز درباره انواع باربیکیو و ویژگی های آن ها

با توجه به محبوبیتی که پخت غذا و کباب ‌کردن به خصوص در دورهمی ها دارد، انواع باربیکیو تولید شد تا افراد بتوانند با توجه به موقعیتی که در آن هستند، بهترین محصول را انتخاب کنند. شناخت این لوازم باعث داشتن انتخاب بهتر می‌ شود و به همین دلیل حائز اهمیت است.

باربیکیو ممکن است در مدل های سیمانی، آجری، سنگی و باغی تولید شود اما در این متن به معرفی مدل های آماده ای مانند زغالی و گازی پرداخته خواهد شد که برای استفاده در فضای باز مناسب هستند. با شناخت این مدل ها می‌ توان محصولی خریداری کرد که بیشترین کاربرد را در فضاهای مختلف دارد.

انواع باربیکیو و ویژگی های آن

در انتخاب بین انواع باربیکیو به چه نکاتی توجه کنیم؟

باربیکیو از محصولات پرکاربردی به شمار می آید که امکان آشپزی و پخت کباب را در محیط های مختلف مانند فضای باز، باغ، روف گاردن و حتی در طبیعت فراهم می کند. هر چه این محصول کیفیت بیشتری داشته باشد، در نتیجه پخت نیز تاثیر بهتری می گذارد.

به همین دلیل شناخت انواع باربیکیو و نکات مهم حین خرید آن مهم است. برخی از مدل های باربیکیو که در فضاهای به خصوص مورد استفاده قرار می گیرند معمولا به صورت سفارشی آماده می شوند، اما به دلیل محدودیت در استفاده خیلی محبوب نیستند.

انواع باربیکیو

از مهم ترین مواردی که پیش از خرید باربیکیو باید به آن ها توجه شود می توان به فضای مورد استفاده برای نصب یا قرارگیری باربیکیو ، اندازه باربیکیو و توانایی آن در پخت سریع غذا اشاره کرد.

زمانی که فرد پاسخ درستی به این سوالات بدهد می‌ تواند برای خرید باربیکیوی کاربردی که تمام نیازهای وی را پاسخ می دهد اقدام کند. اما محبوب ترین مدل های این محصول شامل کدام موارد است؟

انواع باربیکیو را بشناسیم

دسته بندی باربیکیو به نوع سوختی که به آن نیاز دارد، شکل ظاهری، قابلیت های به خصوص و اندازه محصول وابسته است. برخی مدل های گچی و سیمانی را تنها می توان در فضای به خصوصی نصب کرد، اما باربیکیوهایی با سوخت گازی و به خصوص زغالی در محیط های مختلف قابل استفاده‌ اند.

مهم ترین دسته بندی باربیکیو ها به نوع سوخت آن ها برمی گردد. از این رو حین بررسی انواع این محصول با 3 گروه مهم رو به رو می شوید که هر کدام تنوع به خصوصی دارند. این 3 دسته بندی عبارت اند از:

  • باربیکیوی زغالی
  • باربیکیوی گازی
  • باربیکیوی گازی زغالی

معرفی انواع باربیکیو زغالی و بررسی ویژگی آن ها

باربیکیوی زغالی از اولین مدل های تولیدشده این محصول به شمار می آید که هنوز هم محبوبیت خاص خود را دارد. البته با توجه به سختی در فرآیند روشن سازی زغال یا چوب، باید گفت کار با این دستگاه کمی مشکل است. اما نیازی به نگرانی نیست چراکه با چند بار استفاده افراد می توانند به صورت حرفه ای کباب پز را آماده و گوشت ها را بپزند.

باربیکیوی زغالی سوخت مورد نیاز خود را از چوب یا زغال تامین می کند. برای مشتعل کردن این مواد نیز می توان از بنزین، ژل آتش زا یا حتی الکل استفاده کرد. معمولا 45 دقیقه طول می کشد تا زغال مشتعل و دستگاه آماده استفاده شود.

باربیکیوی زغالی شاید طرز استفاده کم و بیش سختی داشته باشد اما به دلیل وجود زغال در آن، طعم غذا کاملا سنتی خواهد بود و مانند زمانی است که از منقل استفاده می شود. این مورد را می توان مهم ترین دلیل محبوبیت این مدل باربیکیو دانست.

امروز مدل های مختلفی از باربیکیوی زغالی در بازار موجود است تا افراد با توجه به موقعیت خود و محیطی که می خواهند در آن به کباب کردن بپردازند، بهرین گزینه را انتخاب کنند. آشنایی با ویژگی های این محصول به داشتن خریدی بهتر کمک می کند.

باربیکیوی ذغالی باید با پوششی مستحکم مانند دیسکاوری تولید شود تا در برابر حرارت کاملا مقاوم باشد. زمانی که از این نوع محصول استفاده شود، می توان منتظر کبابی پخته شده با طعمی بی نظیر بود.

معرفی انواع باربیکیو گازی و بررسی ویژگی آن ها

باربیکیوی گازی را می توانید در محیط های به خصوص که لوله کشی گاز نزدیک آن ها وجود دارد نصب کنید. همچنین می‌توانید یک کپسول برای این محصول بخرید تا در فضاهای های مختلف امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

استفاده از باربیکیوی گازی نسبت به زغالی بسیار راحت تر است. با انتخاب این محصول دیگر لازم نیست مدت زیادی را به انتظار روشن ماندن ذغال ها بمانید یا با استفاده از ژل آتش زا و موادی از این قبیل به روشن کردن آن ها بپردازید.

مهم ترین دلیل انتخاب باربیکیوی زغالی را می توان پخت آسان و سریع انواع گوشت دانست. مواد غذایی که در این محصول قرار می دهید به دلیل قابلیت ها و عملکرد آن، از بافت بسیار خوبی برخوردار خواهند بود و طعم بسیار لذیذی پیدا می کنند.

در زمینه معرفی باربیکیوی زغالی همچنین باید گفت مدل های مختلفی از این محصول تولید می شود که تفاوت آن ها به اندازه و قابلیت های خاص تعبیه شده در باربیکیو برمی گردد. زمانی که برای خرید این مدل اقدام کنید با تنوع بالایی از محصولات گازی در برندهای مختلف رو به رو خواهید شد.

انواع باربیکیوی گازی زغالی

اگر به دنبال محصولی با کارایی عالی هستید که امکان استفاده از آن در شرایط مختلف وجود داشته باشد و در هر موقعیتی بتوان طعم کباب ها را مطابق با ذائقه تغییر داد، باربیکیوی گازی زغالی بهترین انتخاب محسوب می شود.

زمانی که دلتنگ طعم دودی و سنتی کباب می شوید می توانید در باربیکیوی خود زغال یا چوب بریزید و از کباب کردن لذت ببرید. همچنین در شرایطی که زمان برای آماده سازی غذا کم است، با اتصال محصول به لوله یا کپسول گاز می‌ توانید فرآیند پخت گوشت را در کوتاه ترین زمان به پایان برسانید.

انواع باربیکیوی گازی زغالی با قابلیت های مختلف و امکانات متنوع تولید می شوند. برخی از این محصولات دارای تجهیزاتی مانند سینی چربی گیر، استیک توری، میز چرخ دار، شیر کنترل گاز و ولوم های باکیفیت هستند تا برای مدت طولانی سالم باقی بمانند و استفاده راحتی نیز داشته باشند.

انتخاب کدام نوع باربیکیو بهتر است؟

انواع باربیکیوی موجود در بازار با شناخت نیاز طیف های مختلف تولید شده اند. پس نمی توان به طور دقیق گفت کدام مدل بهتر است. بلکه آنچه اهمیت دارد نیاز افراد و بررسی مکانی است که باربیکیو باید در آن قرار بگیرد یا نصب شود.

بهترین باربیکیو

باربیکیو گازی نحوه استفاده راحت تری دارد اما بسیاری از مصرف کنندگان، طعم غذای پخته شده در باربیکیوی زغالی را بیشتر می پسندند. برای افرادی که در انتخاب محصولی به خصوص مردد مانده اند خرید مدل گازی زغالی بهترین گزینه به شمار می آید.

جمع‌بندی

انواع باربیکیو را معمولا با توجه به اندازه، مکان مورد استفاده و از همه مهم تر سوخت مورد استفاده توسط آن دسته بندی می کنند. درخصوص گروه بندی کلی و رایج باید گفت باربیکیوها در مدل های گازی، زغالی و گازی زغالی معرفی می شوند.

باربیکیوی گازی اگر کیفیت بالایی داشته باشد با شعله های یکسان به پخت یکنواخت غذا می پردازد. باربیکیوی زغالی دود طبیعی ایجاد می کند و ازاین رو طعم گوشت ها کاملا مانند زمانی است که از منقل استفاده می شود. انتخاب بین این مدل ها به سلیقه، مکان استفاده و ذائقه افراد بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا