دانستنی ها

تازه نگه داشتن سبزی خوردن در خانه به مدت 1 الی 2 هفته

سبزی خوردن از زمان‌های گذشته تا به امروز پای ثابت سفره ما ایرانی‌ها است. سبزی خوردن با خواص بی‌نظیری که دارد، طرفداران بسیار داشته و توانسته است جایگاه خاصی در رژیم غذایی ما پیدا کند. یکی از مهم‌ترین دغدغه افرادی که از سبزی خوردن به وفور استفاده می‌کنند، تازه نگه داشتن آن به صورت طولانی است. اگر شما نیز دغدغه تازه نگه داشتن سبزی خوردن را دارید، باید به برخی نکات توجه کنید. در ادامه مقاله مامی کوکینگ به بررسی نکاتی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن می‌پردازیم تا به مدت 1 الی 2 هفته بتوانید از آن استفاده کنید.

تازه نگهداشتن سبزی خوردن

روش‌هایی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن به مدت طولانی

روش‌های مختلفی برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود هر یک از این روش‌ها را انتخاب کنید. از جمله بهترین روش‌ها برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبزی را به سرعت پاک کنید. زیرا برگ‌های زرد و رسیده موجود در سبزی خوردن سبب خراب شدن سبزی‌های دیگر می‌شود.
  • برای از بین رفتن گل‌ولای سبزی‌ها آن‌ها را بیشتر از 15 دقیقه در آب نگذارید. زیرا قرار دادن بسیار زیاد سبزی در آب سبب تغییر رنگ و پلاسیدگی آن می‌شود.
  • پس از پاک کردن سبزی خوردن آن را به خوبی شسته و ضدعفونی کنید.
  • برای ضدعفونی کردن سبزی خوردن می‌توانید از سرکه یا نمک استفاده کنید.
  • بعد از شستن سبزی خوردن آب آن را با قرار دادن در آبکش به خوبی بگیرید.
  • سبزی‌ها را داخل یک پارچه نخی پهن کرده و پس از گذشت 3 الی 4 سال که آب آن کاملا گرفته شد، درون یخچال قرار دهید.

روغن زیتون اصل رو چطور تشخیص بدیم؟ تشخیص روغن زیتون اصل و تقلبی با 9 روش ساده و فوری

تازه نگهداشتن سبزی خوردن

گرفتن آب سبزی ها

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب خراب شدن سبزی خوردن در خانه می‌شود، خیس بودن آن‌ها است. پس از اینکه سبزی‌ها را شستید و آن را با مواد ضدعفونی کننده ضدعفونی کردید، باید سبزی‌ها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. پس از گذشت یک ساعت می‌توانید به نگهداری سبزی خوردن در یخچال بپردازید.

استفاده از دستمال پارچه ای برای نگهداری طولانی مدت از سبزیجات

استفاده از دستمال‌های آشپزخانه و کیسه پلاستیکی یکی از روش‌های رایج برای نگهداری سبزیجات است. در این روش باید ابتدا سبزی‌ها به خوبی شسته شده و پس از خشک شدن آن‌ها را روی در یخچال قرار دهید. در این روش رطوبت اضافی سبزی‌ها به خوبی جذب پارچه شده و از پوسیده شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود. استفاده از یک کیسه پلاستیک مانع گردش هوا در سبزی شده و روند پوسیدگی سبزی خوردن تا حد قابل‌توجهی کم می‌شود. شما با استفاده از یک دستمال آشپزخانه یا کیسه پلاستیک می‌توانید به نگهداری سبزیجات به مدت طولانی بپردازید.

نشستن سبزی ها و قرار دادن آن در یخچال

یکی از روش‌ها برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن در یخچال نشستن آن است. برای نگهداری سبزی خوردن نشسته در یخچال سبزی‌ها را پاک کرده و بدون اینکه آن‌ها را بشویید، سبزی را داخل نایلون قرار دهید. برای نگهداری سبزی‌خوردن نشسته در نایلون یک یا دو عدد دستمال کاغذی قرارداده و سپس سبزی‌ها را داخل آن بریزید. پس از انجام این کار سر نایلون را گره زده و سبزی در یخچال قرار دهید. قرار دادن دستمال کاغذی یا یک دستمال نخی در نایلون سبب گرفتن رطوبت سبزی شده و سبب می‌شود که سبزی به مدت طولانی‌تری تازه بماند. برای نگهداری سبزی خوردن با استفاده از این روش می‌توانید براساس نیاز روزمره خود سبزی‌ها را شسته و استفاده کنید. در این روش نگهداری از سبزی، سبزی خوردن حدود یک هفته تازه می‌ماند.

استفاده از کیسه پلاستیکی حاوی هوا

برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن به مدت طولانی می‌توانید سبزی‌ها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. در این صورت سبزی‌ها در یک کیسه قرار گرفته و کمی در آن هوا دمیده می‌شود. سپس کیسه را از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی آن را ببندید. هوا کافی موجود در کیسه پلاستیکی سبب تازه ماندن سبزی می‌شود. شما با استفاده از این روش می‌توانید سبزی خوردن را تا 7 روز تازه نگه دارید.

برای سرماخوردگی چی بخوریم؟ طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد

تازه نگهداشتن سبزی خوردن

قرار دادن ساقه سبزی خوردن در آب

از دیگر روش‌های تازه نگه داشتن سبزی خوردن می‌توان به قرار دادن ساقه سبزی‌ها درون آب اشاره کرد. برای انجام این کار کافی است برگ‌های زرد و پلاسیده را جدا کرده و ساقه سبزی خوردن را درون آب قرار دهید. سپس روی برگ سبزی‌ها را با پلاستیک پوشانده و دور آن را با کش یا نخ ببندید. بعد از انجام این کارها می‌توانید با قرار دادن یک درب مناسب روی ظرف حاوی آب و سبزی خوردن به تازه نگه داشتن سبزی خوردن کمکی بسیاری کنید.

استفاده از ظرف مناسب

برخی افراد پس از شستشو سبزی و آبکشی آن را درون صافی گذشته و سبزی را به حال خود رها می‌کنند. درحالی که برای نگهداری سبزی به صورت طولانی مدت شما باید ظرف مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. بهترین ظرف برای نگهداری سبزی خوردن معمولا ظرف‌های رویی و آلومینیومی هستند. شما با نگهداری سبزی خوردن در قابلمه و استفاده از یک پارچه نخی تمیز روی آن به تازه ماندن آن‌ها بسیار کمک می‌کنید. بنابراین توجه به ظرف نگهداری سبزی خوردن مانند شستشو صحیح و گرفتن رطوبت سبزی یکی از مهم‌ترین موارد برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن است.

تازه نگهداشتن سبزی خوردن

مزایا استفاده از سبزی خوردن

سبزی خوردن از جمله مواد غذایی بسیار خوش‌مزه است که انواع مختلفی نظیر ریحان، جعفری، شاهی، تره، تربچه و… دارد. انتخاب نوع سبزی خوردن به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. سبزی خوردن از زمان‌های گذشته تا امروز جایگاه خاصی در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها داشته و ما در هنگام غذا خوردن یا حتی به عنوان میان وعده از آن استفاده می‌کنیم. ازآنجایی‌که سبزی‌خوردن سرشار از فیبر است و به تامین فیبر موردنیاز بدن شما کمک می‌کند. بنابراین بسیاری از مشکلات گوارشی با مصرف سبزی خوردن برطرف خواهد شد.

اگر می‌خواهید از چشمان خود محافظت کنید، مصرف سبزی خوردن بهترین گزینه برای شما است. از دیگر خواص سبزی خوردن می‌توان به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی اشاره کرد. بیماری‌های قلبی یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر میان مردان و زنان هستند. ازآنجایی‌که سبزی خوردن سرشار از پتاسیم و فیبر است، به حفظ سلامت قلب بسیار کمک خواهد کرد. همچنین در نظر گرفتن سبزی خوردن در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید. از دیگر خواص سبزی خوردن می‌توان به بهبود بخشیدن به سلامت پوست اشاره کرد. سبزیجاتی نظیر سبزی خوردن به دلیل آنکه دارای آب بسیار و ضدالتهاب هستند، به شما کمک می‌کنند تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید.

برای جشنواره غذای مدرسه چی بپزم؟ بهترین غذا برای جشنواره غذا در مدرسه

تازه نگهداشتن سبزی خوردن

جمع بندی

سبزی خوردن به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در سفره‌های ما ایرانی‌ها است. اگر شما نیز از طرفداران سبز خوردن باشید، حتما دغدغه تازه نگهداشتن آن به مدت 1 الی 2 هفته را دارید، علاوه‌بر تازه نگه داشتن سبزی در مغازه نگهداری صحیح از آن در خانه نیز بسیار اهمیت دارد. با توجه به موارد اشاره شده در این مقاله می‌توانید سبزی خوردن را به مدت 1 الی 2 هفته تازه نگه دارید. توجه داشته باشید که اولین اقدام برای تازه نگه داشتن سبزی خوردن شستشو صحیح آن و جداسازی سبزی‌های زرد و پلاسیده از سایر سبزی‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا