دانستنی ها

طرز تهیه پیاز داغ برای نگهداری طولانی در فریزر

اولین گام برای درست کردن هر نوع غذای ایرانی، تهیه پیاز داغ آن است. بسیاری از غذاهای ایرانی بدون پیاز داغ طعم واقعی خود را از دست می‌دهند. شایان ذکر است که پیاز داغ تنها محدود به غذاهای ایرانی نیست. پیاز کاراملی در انواع غذاهای اروپایی مانند همبرگر، خوراک زبان گاو، سوپ پیاز فرانسوی و… استفاده می‌شود. پیاز داغ خوب بوی آزاردهنده مرغ و گوشت را رفع می‌کند و می‌تواند به آب خورشت غلظت و قوام خوبی بدهد. ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه پیاز داغ خوب را برای شما بیان کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ مجلسی برای آش رشته

مواد لازم برای طرز تهیه پیاز داغ مجلسی:

  • پیاز  ۲ کیلوگرم
  • روغن به مقدار کافی
  • زرد چوبه  به مقدار کافی

هر هفته غذا چی بپزم؟ برنامه غذایی هفتگی زنان شاغل و خانه دار

طرز تهیه پیاز داغ برای نگهداری طولانی در فریزر

مراحل تهیه پیاز داغ مجلسی برای آش رشته

  1. ابتدا نیاز است پیازها را بشویید و پوست بگیرید. پیازها را از وسط به دو نیم تقسیم‌بندی کنید. هر نیمه را خلالی خرد کنید. نیاز است هر نیمه را به خلال‌هایی با نیم سانتی متر ضخامت خرد نمایید. به این نکته توجه کنید که پیاز را در جهت خطوطی که بر روی آن وجود دارد خلالی کنید. دقت کنید که ضخامت و اندازه خلال‌ها یکی باشد تا پخت آن‌ها به صورت یکسان انجام شود.
  2. در مرحله بعدی قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و آن را پر از آب کنید. سپس قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، خلال‌های پیاز را در آن بریزید. تقریباً ۱۰ دقیقه نیاز است تا پیازها بپزند. پیازها را آبکش کنید و روی دستمالی تمیز پخش کنید تا آبشان کامل کشیده شود.
  3. متناسب با مقدار پیازها، مقدار کافی روغن در تابه‌ای مناسب ریخته و حرارت دهید. توجه کنید که اگر مقدار پیازهای شما زیاد است، در چند مرحله آن‌ها را سرخ کنید. برای تهیه پیاز داغ مجلسی نیاز است تمامی پیازها توسط روغن پوشانده شوند. شایان ذکر است که اگر پیازها را زیاد هم بزنید، له می‌شوند. هر از گاهی آن‌ها را به آرامی هم بزنید تا همه طرف آن‌ها به صورت یکسانی سرخ شود. مدام هم زدن آن‌ها کمک می‌کند بعضی پیازهای شما خام نباشد و همه قسمت‌های پیاز داغ یکنواخت هم بخورد.
  4. بعد از گذشت چند دقیقه، مقدار کافی زردچوبه به پیازها اضافه کنید تا رنگ خوبی به خود بگیرند. به این نکته توجه کنید که زردچوبه را زود نریزید تا در اثر حرارت نسوزد. بعد از اینکه پیازها به خوبی سرخ شدند، با استفاده از یک کفگیر آن‌ها را از روغن بگیرید. به جهت اینکه روغن اضافی پیاز داغ را خارج کنید، آن‌ها را بر روی یک دستمال آشپزخانه بچینید.

اگه نمی دونی چرا هر بار که ماست درست میکنی، شل میشه و آب میندازه، این مقاله رو مطالعه کن:

علت ترش و شل شدن ماست + علت دون دون شدن

طرز تهیه پیاز داغ برای نگهداری طولانی در فریزر

مواد لازم برای تهیه پیاز کاراملی

یکی از چاشنی‌های مهم غذا، پیاز داغ کاراملی است که نقش مهمی در خوشمزه‌تر کردن غذا دارد. برای طرز تهیه پیاز داغ عسلی کاراملی، ما به مواد اولیه زیر نیاز داریم:

  • پیاز  ۲ کیلوگرم
  • روغن جامد  به مقدار کافی
  • نمک  به مقدار کافی

مراحل تهیه پیاز کاراملی

  1. ابتدا پیازها را درون یک لگن حاوی آب سرد قرار بدهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت درون آب سرد بمانند. بعد از گذشت این زمان، می‌توانید پوست پیازها را به راحتی جدا کنید. حالا پیازها را بشویید و به صورت خلالی خرد نمایید. در ادامه مقدار کافی نمک را روی پیازهای خلالی پخش کنید. سپس روی آن‌ها را بپوشانید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت استراحت کنند.
  2. در مرحله بعدی پیازها را با دست ترکیب کرده و سپس یک تابه بزرگ را روی یک حرارت متوسط قرار دهید. در ادامه مقدار زیادی روغن جامد به تابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن به خوبی گرم شود. سپس مقداری پیازی به اندازه گنجایش تابه درون آن بریزید و بدون به هم زدن اجازه دهید پیاز کمی سبک شود و سپس آن‌ها را ترکیب کنید. زمانی که پیاز رنگ طلایی به خود گرفت، تابه را از روی حرارت بردارید و پیاز را درون آبکش فلزی بریزید.
  3. به این نکته توجه کنید که نباید پیاز بیش ازحد سرخ شود؛ به دلیل اینکه در حین جا به جایی و خارج کردن آن‌ها را از روغن، تیره نشوند. حالا زمان آن رسیده پیازهای درون آبکش را به کمک دو عدد قاشق زیرو رو کنید. دلیل اینکار این است که پیازها کاملاً خنک شوند و رنگ تیره‌ای به خود نگیرند.
  4. در مرحله اخر همان طور که پیازها سرخ شده اند درون آبکش بریزید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود. سپس پیازهای سرخ شده را درون یک ظرف درب بسته بگذارید و درون فریزر نگه داری کنید. خب به پایان طرز تهیه پیاز عسلی کاراملی رسیدیم. حالا می‌توانید از پیاز داغ در غذاهای خود استفاده کنید و لذت ببرید.

چطور بوی سیر رو از بین ببریم؟ از بین بردن بوی سیر در غذا و دهان با 4 روش فوری

طرز تهیه پیاز داغ برای نگهداری طولانی در فریزر

جمع‌بندی

پیاز داغ آیتمی پرکاربرد در هر غذای ایرانی است. بنابراین یادگیری طرز تهیه آن یک نیاز ضروری برای هر آشپز محسوب می‌شود. ما در این مقاله طرز تهیه پیاز داغ را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید باشد. برای دسترسی به دیگر مطالب، می‌توانید سری به بخش مقالات سایت بزنید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

سوالات متداول

  • قیمت پیاز سرخ شده چقدر است؟

طبق بررسی‌های انجام شده، سایت‌های مربوطه پیاز سرخ شده را بسته به کیفیت و وزن با قیمت ۱۱۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

  • پیاز داغ خوب چگونه تهیه کنیم؟

سعی کنید از پیازهای تازه و یخ نزده استفاده کنید. استفاده از پیازهایی که در سردخانه بوده اند، قطعا پیاز داغ خوبی برای شما فراهم نمی­کنند. داشتن صبر و حوصله برای تهیه یک پیاز داغ خوب ضروری است. برای غذاهای مختلف، میزان متفاوتی از سرخ کردن پیازها نیاز است. بنابراین متناسب با نوع غذایی که قصد تهیه آن را دارید، پیازها را سرخ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا