سالاد

طرز تهیه سالاد ماكارونی مجلسی به روش رستورانی

سالاد ماکارونی از جمله پیش غذاهای محبوب در سراسر دنیا بوده که هم به‌صورت گرم و هم به‌صورت سرد سرو می‌شود. این سالاد به‌عنوان یکی از انواع سالادهای محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان شناخته شده که در کشورهای مختلف با روش‌های متنوعی تهیه می‌گردد. اگرچه معمولا از سالاد ماکارونی به‌عنوان پیش‌غذا در انواع مهمانی‌ها و مجالس استفاده می‌شود؛ اما شما می‌توانید این سالاد را به‌عنوان یک غذا کامل نیز مصرف کنید. سرد سرو شدن سالاد ماکارونی و ظاهر رنگارنگ و جذاب آن باعث شده که این غذا پای ثابت مهمانی‌ها، مراسم‌ها، دورهمی‌ها، تولدها و به‌طورکلی هر جمعی باشد. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش کامل طرز تهیه سالاد ماکارونی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری طرز درست كردن سالاد ماكارونی ساده هستید، تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

سالاد ماكارونی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی (برای 6 نفر)

  • ماکارونی شکل‌دار 1 بسته
  • هویج 1 عدد بزرگ
  • خیارشور 2 عدد بزرگ
  • کاهو 1 عدد کوچک
  • کالباس 250 گرم
  • ذرت 100 گرم
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

برای قوی شدن بدن چی بخوریم؟ بهترین غذا برای قوی شدن بدن

سالاد ماكارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی‌که آب به جوش آمد، مقداری نمک را به‌همراه 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا نمک در آب حل شود.
  2. در ادامه برای تهیه سالاد ماکارونی سریع، ماکارونی‌ها را درون آب جوش بریزید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی نرم و پخته شود. پس‌ از اینکه ماکارونی‌ها به‌طور کامل پخته شدند، آن‌ها را با آب سرد آبکشی کرده و کناری قرار دهید تا حرارت ماکارونی‌ها کم‌تر شود.
  3. در مرحله بعد از طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس، هویج‌ها را به‌صورت نگینی خرد کرده و درون آب جوش بریزید تا بپزند. در ادامه خیارشورها را نیز به‌صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس برگ‌های کاهو را جدا نموده و پس‌ از شستشو، به‌صورت ریز خرد نمایید. کالباس را نیز به‌صورت مکعبی یا نگینی خرد کرده و به همراه ماکارونی آبکش شده، هویج پخته، خیارشور خردشده و کاهو درون یک کاسه جادار بریزید. سپس تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  4. در این مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی ایتالیایی باید برای تهیه سس سالاد اقدام کنید. به این منظور سس مایونز را به‌همراه آبلیمو، فلفل سیاه و نمک درون یک کاسه کوچک بریزید و به‌خوبی آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس سس تهیه‌شده را به سالاد اضافه نموده و مجددا سالاد را هم بزنید تا سس به تمام نقاط سالاد برسد.
  5. پس‌ از آماده شدن سالاد ماکارونی با کالباس و هویج، روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا سالاد جا بیفتد. توجه داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده، این پیش‌غذا حداقل باید به مدت 2 ساعت درون یخچال باقی بماند تا آماده شود. درنهایت برای تزئین سالاد ماکارونی رستورانی می‌توانید از جعفری، زیتون و گوجه گیلاسی نیز استفاده کنید.

بهترین ادویه برای خورشت قیمه چیه؟ ادویه خورشت قیمه + ترکیب های متنوع برای انواع قیمه

سالاد ماكارونی

فوت و فن تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

  • درصورتی‌که تمایل دارید سالاد ماکارونی را با مرغ تهیه کنید، تنها لازم است 1 سینه مرغ کامل را به‌همراه 1 عدد پیاز و مقداری زردچوبه درون قابلمه آب جوش قرار داده تا به‌طور کامل آب‌پز شود. سپس آن را به‌صورت ریش ریش یا نگینی خرد کرده و به‌همراه دیگر مواد سالاد ماکارونی مخلوط کنید.
  • برای رنگ‌دارتر شدن سالاد ماکارونی می‌توانید به ماکارونی‌های شکل‌دار درحال جوش مقداری زردچوبه اضافه کنید تا رنگ نهایی سالاد جلوه زیباتری پیدا کند.
  • توصیه می‌کنیم پس‌ از پخت ماکارونی‌های شکل‌دار، آن‌ها را با آب سرد شسته و زیر و رو کنید تا نشاسته اضافی ماکارونی خارج شود.
  • در صورت دلخواه می‌توانید 2 عدد سیب‌زمینی متوسط را آب‌پز نموده و پس‌ از خنک شدن، آن‌ها را به‌صورت نگینی خرد کنید و به سالاد خود بیفزایید.
  • ماکارونی رطوبت زیادی را به خود جذب می‌کند و ممکن است پس‌ از قرار دادن درون یخچال کمی خشک شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با اضافه نمودن مقداری روغن زیتون یا آب مرغ از خشک و سفت شدن سالاد جلوگیری کنید.
  • درصورتی‌که تمایل داشتید سالاد ماکارونی را در اشکال مختلف مصرف کنید، می‌توانید از انواع قالب‌های سیلیکونی ژله بهره بگیرید. تنها لازم است پس‌ از آماده شدن سالاد، آن را در قالب‌های موردنظر خود ریخته و سپس درون یخچال قرار دهید.
  • راز خوشمزگی سالاد ماکارونی، استفاده از سس مخصوص در طرز تهیه آن است. برای تهیه سس مخصوص سالاد ماکارونی باید 3 قاشق غذاخوری سس مایونز را به همراه 1 قاشق غذاخوری سس خردل، 2 قاشق غذاخوری ماست چکیده، 1 قاشق چای‌خوری عسل یا شکر، 1 قاشق چای‌خوری آبلیمو ترش و مقداری فلفل سیاه و نمک را با یکدیگر ترکیب نموده و به سالاد ماکارونی اضافه کنید.

با شیر چه دسری درست کنیم؟ دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر

سالاد ماكارونی

جمع بندی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه نکات آماده‌سازی آن پرداختیم. امروزه سالاد ماکارونی به یک وعده غذایی آسان برای ناهار یا شام و یک پیش‌غذا محبوب تبدیل شده و تقریبا در تمام مهمانی‌ها و دورهمی‌ها روی میز شام و ناهار دیده می‌شود. این سالاد با هزینه نسبتا ارزانی قابل تهیه بوده و برای آماده‌سازی آن نهایتا نیم‌ساعت الی 1 ساعت زمان لازم خواهید داشت. بنابراین اگر برای تولدها و دورهمی‌های خود به‌دنبال یک پیش‌غذا یا غذا سریع و آسان هستید، سالاد ماکارونی یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

سوالات متداول

  • چرا سالاد ماکارونی سفت می‌شه؟

ماکارونی شکل‌دار یا پاستا جذب بالایی دارد و رطوبت موجود در سالاد را به‌طور کامل جذب می‌کند. بنابراین اگر سالاد به مدت طولاتی در یخچال قرار بگیرد، خشک و سفت می‌شود.

  • چرا سالاد ماکارونی خشک می‌شود؟

خشک شدن سالاد ماکارونی یکی از مشکلات شایع این سالاد بوده که برای رفع آن می‌توانید از مقداری روغن زیتون یا آب مرغ کمک بگیرید. همچنین درصورتی‌که سس سالاد کم‌تر از حد معمول باشد، بافت نهایی سالاد شما خشک و سفت خواهد شد.

  • چرا سالاد ماکارونی تلخ می‌شود؟

در طرز تهیه سالاد ماکارونی از مقدار کمی آبلیمو استفاده می‌شود؛ اما اگر آبلیمو به مدت طولانی در یخچال باقی بماند، طعم تلخی به خود گرفته و باعث تلخ شدن سالاد ماکارونی خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم آبلیمو را به جای افزودن به کل سالاد، تنها در سس آن استفاده کنید.

  • چگونه شوری سالاد ماکارونی را بگیریم؟

معمولا شوری سالاد ماکارونی به‌دلیل زیاد بودن خیارشور موجود در آن است. شما می‌توانید برای رفع شوری سالاد ماکارونی از تکه‌ای آناناس استفاده کنید. تنها لازم است مقداری آناناس را به غذایتان اضافه کرده و خوب هم بزنید. زمانی‌که شوری غذا کاملا جذب میوه شد، آن را از غذایتان خارج کنید.

  • سالاد ماکارونی را تا چه مدت می‌توان نگه‌ داشت؟

درصورتی‌که سالاد ماکارونی در یخچال و در ظرف بسته نگهداری شود، تا 5 روز ماندگاری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا