سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ عدس و ماست به روش ترکیه ای

چنانچه به دنبال یک غذای مناسب برای رژیم لاغری خود هستید، سوپ عدس ماست یک انتخاب ایده آل برای شما به حساب می‌آید. این سوپ خوشمزه و مقوی متعلق به کشور ترکیه بوده و طرز تهیه راحتی دارد. ما در این مطلب قصد داریم مراحل طرز تهیه سوپ عدس و ماست را به صورت کامل برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای مطلب با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید.

طرز تهیه سوپ عدس و ماست به روش ترکیه ای

مواد لازم برای پخت سوپ عدس و ماست

مواد موردنیاز طرز تهیه سوپ عدس و ماست برای ۲ نفر:

  • عدس: ۱ استکان
  • رشته: ۱ لیوان
  • ماست: ۲ لیوان
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره: ۱ قاشق غذاخوری
  • نعنا: ۱ قاشق مرباخوری
  • آرد: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۵/۱ لیتر
  • نمک: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان ساده و کم هزینه

طرز تهیه سوپ عدس و ماست به روش ترکیه ای

مراحل تهیه سوپ عدس و ماست

  1. ابتدا عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب بریزید. حالا قابلمه را بر روی حرارت متوسط گذاشته و صبر کنید تا عدس به طور کامل بپزد و نرم شود. زمانی که عدس به خوبی پخته شد، آن را درآبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. حالا یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و یک و نیم لیتر آب درون آن بریزید. سپس آن را بر روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.
  2. در مرحله بعدی از طرز تهیه سوپ عدس و ماست، زمانی که آب به جوش آمد، رشته را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا کامل بپزد. حالا عدس پخته شده را به قابلمه اضافه کنید تا به مدت ۲ دقیقه با هم بجوشند. حالا ماست را داخل یک کاسه مناسب بریزید.
  3. در ادامه آرد را همراه با زرده تخم مرغ به کاسه حاوی ماست بیفزایید و با استفاده از همزن دستی به خوبی هم بزنید تا بافت یکدستی به خود بگیرند. حالا باید ۲ الی ۳ ملاقه از سوپ را به کاسه ماست اضافه کنید و سریع مخلوط کنید تا ماست نبرد. حالا باید دمای آن با سوپ تقریباً متعادل شود. در ادامه مخلوط ماست را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا ماست به خوبی داخل سوپ پخش شود.
  4. در مرحله بعد، زمانی که سوپ ماست به جوش آمد، اندازه نمک را تنظیم کرده و صبر کنید تا سوپ به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشد. شما باید سوپ را به صورت مرتب هم بزنید تا ماست ته نگیرد یا بریده بریده نشود.
  5. کره را داخل یک تابه مناسب ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا ذوب شود. حالا نعنا را به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. به این نکته توجه کنید که نعنا در اثر تفت زیاد می‌سوزد و طعم تلخی به خود می‌گیرد.
  6. در این مرحله و زمانی که سوپ جا افتاد باید قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. حالا به مقدار لازم و بر اساس ذائقه خود نعنا داغ را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. همچنین می‌توانید سوپ عدس و ماست خود را با نعنا داغ نیز تزئین کنید. از طعم و عطر سوپ خود لذت ببرید. نوش جان.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدسی لعابدار غلیظ و خوشمزه سرآشپز

طرز تهیه سوپ عدس و ماست به روش ترکیه ای

مهم‌ترین نکات طرز تهیه سوپ عدس و ماست

  • در حین تهیه این سوپ، اضافه کردن ادویه در مراحل پخت بسیار اهمیت دارد. پس در طی این مراحل، غذا را به طور مرتب مزه کنید و در صورت نیاز به آن ادویه اضافه نمایید.
  • در هنگام پختن سوپ عدس و ماست باید چند حباب را بالای سطح سوپ مشاهده کنید. در غیر این صورت مواد کلی ناپخته باقی می‌مانند.
  • استفاده از مقدار کافی آب می‌تواند طعم بهتری به سوپ شما بدهد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله، طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه‌ای را به صورت مرحله مرحله برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای دسترسی به دستور پخت سایر غذاهای محلی و بین المللی، پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ را نیز مشاهده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا