بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه و خانگی بدون ثعلب

یکی از بستنی‌های خوشمزه و پرطرف‌دار، بستنی انبه است. مردم ایران و حتی جهان به‌ ویژه در فصل گرم تابستان بسیار مشتاق هستند که بستنی مخصوصاً بستنی انبه میل کنند؛ زیرا طعم شیرین و متفاوت و عطر خوشبوی بستنی انبه آن را از بستنی‌های دیگر متفاوت می‌کند. شما می‌توانید این بستنی خوشمزه را با روشی آسان و بدون ثعلب در خانه درست کنید.

انبه خواص بسیاری دارد. بستنی انبه در میان بسیاری از کودکان هم طرف‌دار زیادی دارد. شما باید برای اینکه یک بستنی سالم میل کنید؛ طرز تهیه بستنی انبه سالم بدون طعم‌دهنده مصنوعی و مواد نگه دارنده را یاد بگیرید و با خیال راحت یک بستنی انبه سالم و خوشمزه را برای فرزندان یا دوستان خود در خانه تهیه کنید. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ برخی خواص انبه را برای شما توضیح می‌دهیم. طرز تهیه اغلب بستنی‌ها، ثعلب دارد. همچنین در این مقاله قصد داریم طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه و خانگی بدون ثعلب را برای شما شرح دهیم.

مواد لازم

  • انبه 3 عدد
  • خامه قنادی یا خامه صبحانه دو پیمانه
  • شیر عسلی ¼ قوطی
طرز تهیه بستنی انبه

طرز تهیه بستنی انبه بدون ثعلب

مرحله اول

در ابتدا برای اینکه یک بستنی انبه بدون ثعلب درست کنید لازم است که خامه قنادی را از قبل در یخچال قرار دهید و آن را بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد و نیمه منجمد شود. البته درصورتی‌که تمایل داشته باشید می‌توانید از خامه صبحانه معمولی هم  در تهیه بستنی انبه استفاده کنید. سپس خامه را در یک کاسه بریزید و آن را با دور تند همزن به‌آرامی هم بزنید تا فرم بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله شیر عسلی را به خامه قنادی موردنظر اضافه کنید و آن‌ها را 1 دقیقه به‌ وسیله همزن با یکدیگر  مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که ما در تهیه این بستنی از شکر استفاده نمی‌کنیم زیرا شیر عسلی و خامه قنادی شیرین است.

مرحله سوم

در این مرحله انبه‌ها را از وسط دو قسمت کنید و هسته آن را خارج کنید. سپس پوست انبه را بگیرید و آن را داخل مخلوط‌کن بریزید. از گوشت‌کوب برقی هم برای هم زدن و مخلوط کردن انبه می‌توانید استفاده کنید. بعد از اینکه انبه را خوب میکس کردید؛ آن را به مخلوط شیر عسلی و خامه اضافه کنید سپس مواد را به مدت چند دقیقه به‌آرامی هم بزنید تا آن را خوب یکدست کنید.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد بستنی را خوب با یکدیگر مخلوط کردید؛ از یک قالب استفاده کنید. توجه کنید که می‌توانید در تهیه این بستنی از قالب استفاده نکنید. در این مرحله چندتکه از انبه را خورد کنید و کف قالب بریزید سپس مخلوط موادی که یکدست کردید را داخل قالب روی تکه‌های انبه بریزید. از تکه‌های انبه در لابه‌لای مخلوط هم می‌توانید استفاده کنید تا هنگامی که بستنی را میل می‌کنید تکه‌های خوش طعم انبه را زیر دندان‌های خود حس کنید و لذت بیشتری ببرید.

مرحله پنجم

در این مرحله، هنگامی که قالب مخصوص بستنی یا ظرف را پر کردید سطح آن را کاملاً صاف کنید و به مدت تقریباً 6 ساعت ظرف یا قالب بستنی را داخل یخچال قرار دهید تا بستنی خودش را کاملاً بگیرد.

مرحله ششم

هنگامی که بستنی خودش را گرفت آن را از یخچال بیرون بیاورید و در ظروف مورد نظرتان اسکوپ بزنید. برای تزئین این بستنی خوشمزه و بدون ثعلب از خلال پسته و تکه‌های انبه هم می‌توانید استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه بستنی انبه بدون ثعلب

  • شیر عسلی را می‌توانید از مارکت‌ها و یا لوازم قنادی‌ها به‌آسانی تهیه کنید.
  • درصورتی‌که تمایل دارید می‌توانید از خامه صبحانه به همراه شکر به‌جای خامه قنادی استفاده کنید.
  • برای تزئین بستنی انبه می‌توانید از خلال انواع مغزها استفاده کنید.
  • با روشی که شرح دادیم می‌توانید با میوه‌های دیگر بستنی بدون ثعلب درست کنید.
  • می‌توانید موز و انبه را با یکدیگر مخلوط کنید.
  • می‌توانید از زعفران هم برای خوش طعم و عطر کردن این بستنی استفاده کنید.
طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه

خواص انبه

انبه میوه خوشمزه و شیرینی است و از خواص انبه می‌توانیم به وجود ویتامین A و C و انواع مختلفی از کاروتنوئید‌ها اشاره کنیم. کارتنوئید موجود در انبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. انبه یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های جهان است که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند. انبه قدمتی ۴۰۰۰ساله دارد. انبه در هند رشد می‌کند و هم‌خانواده با پسته و بادام هندی است و انواع مختلفی دارد. همچنین انبه میوه ملی پاکستان، هند و فیلیپین و بنگلادش است و از برگ‌ها و میوه آن برای اینکه مراسم مذهبی، جشنواره، جشن و مراسم عروسی را تزئین کنند؛ استفاده می‌کنند.

خواص دیگر انبه کاهش ابتلا به چاقی و کاهش چربی، کاهش بیماری‌های منجر به مرگ، کاهش دیابت و کاهش بیماری‌های قلبی است. همچنین باعث می‌شود پوست و موی شما سالم و زیبا شود و انرژی بدن شما را افزایش می‌دهد و از زوال شبکیه ناشی از افزایش سن جلوگیری می‌کند. انبه از آسم پیشگیری می‌کند و از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین باعث سلامت استخوان‌های شما می‌شود.

انبه گوارش سالمی را برای شما به ارمغان می‌آورد اما کسانی که دارای طبع گرم هستند؛ نباید در مصرف انبه زیاده‌روی کنند. همچنین این نکته را به‌خاطر بسپارید که قبل از اینکه انبه را میل کنید حواستان باشد که  پوست آن را جدا کنید زیرا خوردن پوست انبه موجب حساسیت شما می‌شود. انبه به پیشگیری از یبوست کمک شایانی می‌کند. همان‌طور که ذکر کردیم، انبه دارای فواید زیادی است و بستنی انبه به دلیل وجود انبه درون خود، دارای خواص زیادی است.

 بستنی انبه را می‌توانید داخل کاسه یا نان قیفی بریزید و در روز‌های گرم تابستان آن را میل کنید.

طرز تهیه بستنی انبه | خواص انبه

در ‌آخر

ما در این مقاله طرز تهیه بستنی انبه خوشمزه و خانگی بدون ثعلب را برای شما شرح دادیم. همان‌طور که برای شما ذکر کردیم بستنی انبه دارای خواص زیادی است پس این بستنی خوشمزه علاوه بر اینکه یک خوراکی خوشمزه برای جلوگیری از گرمازدگی و کاهش حرارت بدن در روزهای گرم تابستان است؛ یک منبع مغذی هم برای بدن محسوب می‌شود. همچنین می‌توانید بستنی انبه را به‌عنوان دسر هم سرو کنید. امیدواریم این بستنی خوشمزه را برای فرزندان یا مهمانان خود هرچه زودتر درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مقالت بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا