پلویی و چلوییغذای اصلی

طرز تهیه ته چین تن ماهی | غذای سریع دانشجویی

ته چین در دسته غذاهایی قرار می‌گیرد که می‌توانید برای مهمانی‌های خود به راحتی آماده کنید. زمانی که صحبت از ته چین می‌شود ممکن است یاد ته چین با مرغ بیفتید، اما باید به این نکته اشاره کنیم که شما می‌توانید این غذا را به همراه تن ماهی، بادمجان، قارچ و… میل کنید. ما در این مقاله طرز تهیه ته چین تن ماهی را به صورت مرحله مرحله برای شما بیان کرده ایم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه ته چین تن ماهی

مواد لازم برای پخت ته چین تن ماهی

ته چین تن ماهی طعم بی‌نظیری دارد و می‌توانید در مدت زمان کمی آن را آماده کنید. مواد لازم برای طرز تهیه ته چین ماهی شامل موارد زیر است:

  • تن ماهی یک عدد
  • پیاز یک عدد متوسط
  • برنج دو و نیم پیمانه
  • سبزی گشنیز تازه به مقدار کافی
  • نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز به مقدار کافی
  • دارچین به مقدار کافی
  • زعفران به مقدار کافی

غذای مقوی برای لاغری چی بخوریم؟ طرز تهیه عدسی رژیمی | غذای رژیمی برای ورزشکاران

طرز تهیه ته چین تن ماهی

مراحل طرز تهیه ته چین تن ماهی

  1. ابتدا باید تن ماهی را آماده کنید. برای این منظور از قبل آن را ۲۰ دقیقه بجوشانید. در این حین پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در مقدار کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در ادامه زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را به مدت یک تا دو دقیقه ادامه دهید.
  2. در این مرحله روغن تن ماهی که از ۲۰ دقیقه قبل جوشانده شده است را گرفته و به پیاز در حال سرخ شدن بیفزایید. در ادامه پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز را به مواد باقی مانده اضافه کنید و با دیگر مواد ترکیب کنید. استفاده از این مواد باعث می‌شود غذای شما خوشمزه‌تر شود. مواد تن ماهی را بعد از کمی تفت خوردن کنار بگذارید.
  3. قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد برنج را به همراه نمک درون قابلمه ریخته و اجازه دهید نیم پز شود. برای اینکه متوجه شوید برنج شما برای آب کشی آماده است یا خیر دانه‌ای از آن را بین دو انگشت خود له کنید. اگر اطراف دانه نرم شده و مغز آن کمی گیر داشت، یعنی برنج شما آماده آبکشی است. زمانی که برنج را آبکشی کردید، سبزی‌ها را آماده کنید. سبزی گشنیز تازه را بشویید و کاملاً ریز کنید. سپس سبزی تازه را با برنج آبکشی شده ترکیب نمایید.
  4. در این مرحله مواد را به صورت لایه‌ای درون قابلمه بریزید تا ته چین جذاب و خوشرنگی داشته باشید. ابتدا برای ته دیگ یک لایه سیب زمینی کف قابلمه بچینید. برای خوشرنگ‌تر شدن ته دیگ به آن زعفران اضافه کنید. در ادامه یک لایه از مخلوط برنج و سبزی گشنیز را در قابلمه ریخته و تن ماهی را نیز در لایه بعدی بیفزایید. سپس برای لایه سوم و آخر، برنج را نیز اضافه کنید.
  5. در مرحله آخر غذا را بر روی شعله کم به همراه شعله پخش کن قرار داده و در قابلمه را با دم کنی بپوشانید. نیم ساعت تا چهل دقیقه اجازه دهید تا غذا دم بکشد. بعد از این مدت ته چین تن ماهی خوشمزه شما برای سرو آماده است. از طعم آن لذت ببرید. نوش جان.

برای ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه بولبه بره | غذای شمالی پرطرفدار

طرز تهیه ته چین تن ماهی

مهم‌ترین نکات طرز تهیه ته چین تن ماهی

  • اگر می‌خواهید ته دیگ سیب زمینی خوشمزه‌تری داشته باشید، زمانی که قابلمه بر روی شعله گاز قرار دارد به مدت ۸ دقیقه شعله را زیاد کنید و بعد از این زمان شعله را کم کنید. سپس اجازه دهید غذا به مدت ۴۰ دقیقه دم بکشد.
  • سبزی گشنیز تازه اصلی‌ترین مواد این غذا است و نمی‌توان جایگزین دیگری را برای پخت به کار ببرید.
  • پودر پاپریکا و گشنیز برای خوشمزه‌تر شدن این غذا نیاز است و نمی‌توانید آن را حذف کنید.

جمع‌بندی

اگر فرصت چندانی برای تهیه غذا ندارید، آموزش طرز تهیه ته چین تن ماهی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد، زیرا این غذای خوشمزه و خوش عطر در سریع‌ترین زمان آماده می‌شود. ما در این مقاله طرز تهیه تن ماهی را بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. برای دسترسی به طرز تهیه سایز غذاها، پیشنهاد می‌کنیم سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا