دسر

طرز تهیه دسر تیرامیسو به روش فوری و ساده

متیرامیسو یک دسر بسیار خوشمزه ایتالیایی بوده که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. در حقیقت یکی از دلایل محبوبیت این دسر مربوط به مواد اولیه اندک و در دسترس آن است. این دسر بافت لطیف و خامه‌ای با رایحه اسپرسو شکلات دارد. اگر قصد تهیه یک دسر با طعم بی‌نظیر برای دورهمی‌ها و مهمانی‌های خود دارید، تیرامیسو یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. تیرامیسو دستور تهیه ساده‌ای داشته و طعم دلپذیر آن مناسب هر سلیقه‌ای است. این دسر در کشورهای مختلف با دستورهای متنوعی تهیه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید متناسب با ذائقه و سلیقه خود از هریک از انواع طرز تهیه دسر تیرامیسو استفاده کنید. در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش طرز تهیه دسر تیرامیسو بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به تهیه این دسر خوشمزه و محبوب هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

تیرامیسو ایتالیایی اصل

دسر تیرامیسو اصالت ایتالیایی داشته و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که این دسر را با طرز تهیه اصلی آن آماده کنند. البته به‌طورکلی پایه اصلی اغلب انواع دسر تیرامیسو یکسان بوده و تنها در برخی موارد با یکدیگر تفاوت‌های جزئی دارند.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل

  • قهوه اسپرسو 1 فنجان
  • پودر کاکائو نصف قاشق غذاخوری
  • بیسکویت لیدی فینگر 1 بسته
  • زرده تخم‌مرغ 3 عدد
  • خامه 200 گرم
  • پنیر ماسکارپونه 150 گرم
  • شکر 100 گرم

طرز تهیه دسر تیرامیسو ایتالیایی اصل

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو ایتالیایی اصل ابتدا تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و زرده‌ها را از سفیده‌ها جدا سازید. هرکدام را در کاسه‌های مجزا بریزید و زرده‌ها را با همزن برقی به‌خوبی هم بزنید تا حجم بیشتری پیدا کنند.
  2. در ادامه شکر را به زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. پنیر ماسکارپونه را نیز اضافه نموده و با همزن خوب بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. خامه را درون یک کاسه جداگانه ریخته و به‌خوبی هم بزنید تا حجم بیشتری پیدا کند. توجه داشته باشید که خامه را باید به‌گونه‌ای هم بزنید که اگر کاسه را برگرداندید، خامه سرریز نشود و کاملا ثابت باقی بماند.
  3. خامه فرم گرفته را به دیگر مواد دسر بیفزایید و با قاشق یا لیسک تمام مواد را مخلوط نمایید. سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز با همزن برقی به‌حدی هم بزنید که کاملا سفید و پف‌دار شود. در ادامه سفیده‌های تخم‌مرغ را در ادامه به باقی مواد بیفزایید و مجدد با لیسک تمام مواد را با یکدیگر زیر و رو کنید.
  4. در مرحله بعد از طرز تهیه دسر تیرامیسو با پنیر ماسکارپونه، قهوه اسپرسو را آماده کنید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود. سپس قهوه خنک شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و بیسکویت‌های لیدی فینگر را تا جایی‌که درون ظرف قهوه جا می‌شوند، قرار دهید.
  5. سپس بیسکویت‌ها را برگردانید تا هر دو طرف آن‌ها به قهوه آغشته شوند و در ادامه آن‌ها را سریعا بیرون آورید. توجه داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو، بیسکویت‌ها نباید بیش‌ از اندازه درون قهوه باقی بمانند.
  6. در ادامه بیسکویت‌های آغشته شده به قهوه را در ظرف پیرکس مستطیلی بچینید. به‌گونه‌ای که کف ظرف کاملا از بیسکویت پوشیده شود. سپس نصفه مایعی که برای دسر آماده کرده بودید را کم‌کم روی بیسکویت‌ها بریزید تا روی آن‌ها را بپوشاند.
  7. در مرحله بعد از طرز تهیه دسر تیرامیسو مقداری پودر کاکائو روی مایع دسر الک کنید و مجدد لایه دوم از بیسکویت‌ها را بچینید. مجددا روی بیسکوییت‌های آغشته به قهوه را با مایع دسر بپوشانید و روی آن مقداری پودر کاکائو الک کنید تا تیرامیسو خوش‌عطر و زیبا شود.
  8. سپس روی آن را با سلفون پوشانده و درون یخچال قرار دهید تا به مدت حداقل 6 ساعت درون یخچال باقی بماند. البته توصیه می‌کنیم این دسر را به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا تیرامیسو بافت منسجم‌تری پیدا کند. در آخرین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو ساده، دسر آماده شده را از یخچال خارج نموده و در بشقاب موردنظر خود برش دهید.

غذای بین راهی چی بپزم؟ لیست غذا برای سفر

تیرامیسو ایتالیایی اصل

تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه دسر تیرامیسو با بیسکویت پتی بور کمی متفاوت از انواع دیگر دسر تیرامیسو است؛ اما به‌طورکلی تهیه آن زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت. شما می‌توانید از تیرامیسو با بیسکویت پتی بور در انواع مهمانی‌ها و مجالس خود به عنوانی دسری خوشمزه و پرطرفدار بهره بگیرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

  • بیسکویت پتی بور 3 بسته
  • شکر 1 لیوان
  • شیر 2 لیوان
  • کره 50 گرم
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
  • خامه 4 قاشق غذاخوری
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • موز 1 عدد
  • شکلات تلخ 50 گرم

طرز تهیه تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

  1. برای تهیه این دسر با بیسکویت پتی بور ابتدا آرد و پودر کاکائو را به صورتی جداگانه الک نمایید. شیر و شکر را نیز به‌همراه یکدیگر در یک ظرف جداگانه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کم‌کم حل شود.
  2. در مرحله بعد از طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور و شیر، آرد و پودر کاکائو را آرام‌آرام به ظرف حاوی شیر و شکر اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا مواد حل شوند. شکلات تلخ را نیز به همراه خامه و کره به مواد بیفزایید و هم بزنید تا شکلات‌ها آب شوند.
  3. زیر حرارت را خاموش کنید تا مایع تیرامیسو کمی خنک شود. کف یک ظرف پیرکس، پلاستیک فریزر پهن نمایید و یک ردیف بیسکویت پتی بور روی آن بچینید. سپس روی بیسکویت‌های پتی بور یک لایه از سس شکلاتی که تهیه کرده بودید را بریزید و مجدد یک ردیف دیگر از بیسکویت را به‌همراه یک لایه موز حلقه شده بچینید.
  4. در ادامه مراحل طرز تهیه دسر تیرامیسو این نکته را به یاد داشته باشید که این کار را تا زمانی انجام دهید که بیسکویت‌ها کاملا تمام شوند؛ اما توجه کنید که لایه آخر تیرامیسو شما باید سس شکلاتی باشد.
  5. درنهایت روی تیرامیسو را با شکلات رنده شده تزئین کنید و ظرف را به مدت 5 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد به خورد بیسکویت‌ها بروند. پس‌ از گذشت این مدت ظرف حاوی تیرامیسو با بیسکویت پتی بور را از یخچال خارج نموده و به ظرف موردنظر خود منتقل کنید.

تیرامیسو با بیسکویت پتی بور

تیرامیسو با موز و گردو

موز یکی از بخش‌های جدانشدنی در انواع دسرها است. تیرامیسو موزی نیز یکی از محبوب‌ترین انواع این دسر بوده که افراد علاقه‌مند به این میوه به‌راحتی می‌توانند با ترکیب آن با گردو یک دسر خوش‌طعم و بی‌نظیر تهیه کنند. طعم دسر تیرامیسو در کنار موز بسیار خوشمزه بوده و بسیاری از افراد به‌همین دلیل در دستور تهیه تیرامیسو از موز و گردو استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو موزی

  • بیسکویت پتی بور 2 بسته
  • پودر ژله موزی 1 بسته
  • خامه 1 بسته
  • موز 1 عدد متوسط
  • آرد 3 قاشق غذاخوری
  • نشاسته 1 قاشق غذاخوری
  • شکر 6 قاشق غذاخوری
  • کره 30 گرم
  • شیر دو و یک‌ سوم لیوان
  • گردوی خرد شده 5 عدد

طرز تهیه دسر تیرامیسو با موز و گردو

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه تیرامیسو با موز و گردو ابتدا باید کره و خامه را با یکدیگر مخلوط نمایید. پس‌ از مخلوط کردن این دو ماده با یکدیگر، ترکیب تهیه‌شده را کناری قرار دهید.
  2. آرد را روی شیر سرد الک کنید و به‌صورت مداوم هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. سپس ترکیب تهیه شده را روی شعله کم گاز قرار دهید و به مدت 10 دقیقه هم بزنید.
  3. در مرحله بعد از طرز تهیه تیرامیسو با پتی بور، نشاسته و شکر را نیز به قابلمه روی گاز اضافه نمایید و مجدد به هم‌زدن ادامه دهید. پس‌ از یکنواخت شدن محلول، بیسکویت‌ها را درون یک ظرف پیرکس ریخته و ترکیب تهیه شده را روی آن‌ها بمالید. به‌گونه‌ای که سطح رویی بیسکویت‌ها کاملا پوشانده شود.
  4. یک لایه دیگر بیسکویت را به‌همراه مواد روی آن‌ها بچینید و این روند را تا اتمام مواد اولیه ادامه دهید. در همین حین ژله موزی را به‌همراه یک لیوان آب گرم و یک لیوان آب سرد تهیه نمایید و روی تیرامیسو بریزید.
  5. درنهایت روی تیرامیسو تهیه شده، موزهای حلقه شده را به‌همراه گردوهای خرد شده بریزید و دسر را درون یخچال قرار دهید تا ژله موزی خودش را بگیرد.

تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ بهترین غذا برای چاقی

تیرامیسو با موز و گردو

تیرامیسو لیوانی

تیرامیسو لیوانی یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای پذیرایی در مهمانی‌ها است. اگر قصد سرو تک‌نفره این دسر جذاب ایتالیایی را به یک روش شیک و هنرمندانه دارید، تیرامیسو لیوانی بهترین گزینه برایتان خواهد بود. همچنین برای انجام این کار توصیه می‌کنیم حتما از لیوان‌های شفاف با دیواره صاف استفاده کنید تا لایه‌های زیبا تیرامیسو شما را به نمایش بگذارند.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو لیوانی

  • پنیر خامه‌ای نصف لیوان
  • قهوه غلیظ دم کشیده نصف لیوان
  • خامه ترش نصف لیوان
  • وانیل 1 قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو به میزان لازم
  • بیسکویت لیدی فینگر به میزان لازم

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

  1. برای تهیه تیرامیسو لیوانی ابتدا پنیر خامه‌ای و خامه ترش را به همراه وانیل و شکر مخلوط نموده و با همزن برقی مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل شده را در یخچال قرار دهید و به سراغ آماده کردن بیسکویت‌های لیدی فینگر بروید.
  2. در مرحله بعد از طرز تهیه تیرامیسو فوری، بیسکویت‌های لیدی فینگر را به 2 قسمت تقسیم نموده و در لیوان بچینید. قهوه دم کرده را روی بیسکویت‌ها بریزید تا کاملا جذب آن‌ها شود.
  3. سپس مواد خامه‌ای که در یخچال قرار داده بودید را بر روی بیسکویت‌ها پخش کنید و مجددا بیسکویت‌های آغشته به قهوه را بچینید. مواد خامه‌ای را روی بیسکویت‌ها ریخته و در لایه آخر مجدد بیسکویت‌ها را بچینید.
  4. این مراحل را تا اتمام مواد و تا جایی‌که لیوان گنجایش داشت، ادامه دهید. درنهایت مابقی خامه را درون قیف قنادی بریزید و با قیف سطح روی بیسکویت‌ها را بپوشانید.
  5. در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر تیرامیسو لیوانی روی دسرها را با پودر کاکائو تزیین کنید.

عصرونه چی بپزم؟ طرز تهیه آش گوجه 5 استان ایران با طعم لذیذ

تیرامیسو لیوانی

سخن پایانی

دسر تیرامیسو یک دسر ایتالیایی بسیار خوشمزه بوده که تمام افراد در هر سنی به آن علاقه ویژه‌ای دارند. در این مطلب به آموزش طرز تهیه دسر تیرامیسو با انواع طعم‌ها و به شیوه‌های مختلف پرداختیم. شما می‌توانید برای تنوع بخشیدن به دسرهای خود از طرز تهیه تیرامیسو با طعم نسکافه، موز، توت‌فرنگی، قهوه و… استفاده کنید تا یک تیرامیسو خوشمزه و خوش‌طعم آماده سازید. درنهایت توصیه می‌کنیم دستور تهیه این دسر را با استفاده از خلاقیت خود تغییر دهید و طعم‌های مورد علاقه‌تان را به آن اضافه کنید.

سوالات متداول

  • مواد اولیه اصلی دسر تیرامیسو چه چیزهایی هستند؟

بیسکویت پتی بور یا لیدی فینگر، مخلوط خامه، پنیر خامه‌ای و پودر قند و ترکیب قهوه و شکر ازجمله مواد اصلی و پایه دسر تیرامیسو هستند. البته شما می‌توانید با اضافه نمودن تکه‌های موز، ژله، گردو، شکلات و… برای تهیه یک تیرامیسو خوشمزه اقدام کنید.

  • مناسب‌ترین پنیر برای تهیه دسر تیرامیسو چیست؟

پنیر ماسکارپونه مناسب‌ترین پنیر برای تهیه تیرامیسو بوده که طعم اصیل این دسر را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

  • چگونه می‌توان دسر تیرامیسو را بدون پنیر ماسکارپونه تهیه نمود؟

در صورت در دسترس نبودن پنیر ماسکارپونه شما می‌توانید از پنیر خامه‌ای بدون نمک برای تهیه این دسر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا