مربا

طرز تهیه مارمالاد ازگیل به روش اصل شمالی

یکی از فرآورده‌های میوه‌ای که به راحتی می‌توانید در منزل آن را تهیه کنید، مارمالاد ازگیل است که بسیار خوشمزه بوده و عطر و طعم بی‌نظیری دارد. مارمالاد به طور معمول با نان تست، کره و یا خامه سر میز صبحانه و عصرانه سرو می‌شود و کاربرد زیادی در شیرینی پزی دارد. میوه ازگیل نیز تقریباً به اندازه یک گردو بوده که علاوه خواص بسیار، طعم خوبی داشته و حاوی املاح و ویتامین‌های ضروری بدن است. ترکیب این دو می‌تواند یک میان وعده لذیذ را برای شما به ارمغان بیاورد. ما در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم طرز تهیه مارمالاد ازگیل را برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این مطالب با ما همراه شوید.

طرز تهیه مارمالاد ازگیل

مواد لازم جهت پخت مارمالاد ازگیل

  • ازگیل ژاپنی: ۲ کیلوگرم
  • شکر: ۵۰۰ تا ۸۰۰ گرم
  • آب: ۸۰۰ گرم
  • آبلیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری
  • رنده پوست لیموترش: ۲ قاشق چای‌خوری
  • اسانس وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر ژلاتین: ۲ قاشق چای‌خوری
  • آب سرد: ۵ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مارمالاد ازگیل

مراحل پخت مارمالاد ازگیل

  1. ابتدا ازگیل‌ها را به خوبی شسته و از هسته جدا کنید. سپس آن‌ها را داخل دستگاه خرد کن ریخته و کاملاً ریز نمایید. به جهت اینکه این میوه به خوبی پوره و نرم شود، بهتر است از ازگیل‌های رسیده استفاده کنید.
  2. در مرحله بعدی باید ازگیل‌های خرد شده را داخل یک قابلمه بریزید. در ادامه آب، رنده پوست لیمو، آبلیمو و شکر را نیز به ازگیل اضافه نمایید. حالا صبر کنید تا مواد بر روی حرارت ملایم به خوبی بپزند. اجازه دهید میوه ازگیل کاملاً نرم شده و شیره مارمالاد آن غلیظ شود. چنانچه احساس کردید میوه در زمان پخت نرم نشده است، به میزان کافی آب جوش اضافه کنید تا ازگیل‌های خرد شده کاملاً پخته و نرم شوند.
  3. در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد ازگیل، ژلاتین را در آب سرد ریخته و بر روی بخار آب قرار دهید تا رنگ آن شفاف گردد. همچنین شما می‌توانید آن را به مدت یک دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. زمانی که میوه ازگیل کاملاً نرم شد، اسانس و ژلاتین را نیز به آن بیفزایید. حالا با استفاده از دستگاه پوره، مارمالاد ازگیل را هم زده و کاملاً پوره کنید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی بپزد.
  4. در پایان که شهد مارمالاد غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. بر روی قابلمه پارچه‌ای انداخته و درب آن را کج بگذارید تا کمی خنک شود. بعد از اینکه خنک شد، مارمالاد شما آماده سرو است. از طعم و عطر آن لذت ببرید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مارمالاد ازگیل

مهم‌ترین نکات طرز تهیه مارمالاد ازگیل

  • ازگیل مورد استفاده باید کاملاً رسیده و نرم باشد.
  • به این نکته توجه کنید که ازگیل به سرعت در معرض هوا تیره می‌شود، در نتیجه بهتر است که بعد از خرد کردن یا میکس کردن میوه، مقداری آبلیمو را به سرعت به آن اضافه کنید.
  • شما می‌تواند جهت بهتر شدن عطر و طعم مارمالاد ازگیل، به آن ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری هل اضافه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در مراحل پایانی پخت ازگیل، از کمی دارچین و یا وانیل برای این منظور استفاده نمایید.

جمع‌بندی

مارمالاد ازگیل رنگ و بافت ژله‌ای جذابی دارد و به راحتی می‌توان گفت که یکی از لذیذترین انواع مارمالاد است که طعم بی‌نظیری دارد. ما در این مقاله مراحل طرز تهیه مارمالاد ازگیل را به صورت کامل برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران مجله آشپزی مامی کوکینگ به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا