دانستنی ها

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که مدتی پس از پخت وپز، همچنان بوی غذا را در فضای منزل خود حس کنید. بسیاری افراد نمی‌دانند چگونه این بو را از بین ببرند. بوی غذا به خودیه خود آزاردهنده نیست اما باقی ماندن آن در محیط به مرور زمان حس ناخوشایندی منتقل می­کند. ما قصد داریم در این مقاله روش‌های از بین بردن بوی غذا در خانه را برای شما بیان کنیم.

رایحه دارچین

جوشاندن دارچین یک روش موثر و کاربردی برای برای از بین بردن بوی غذا در خانه است. رایحه دارچین بوی نامطبوع آشپزخانه را از بین می‌برد؛ کافی است چند عدد چوب دارچین را داخل قابلمه آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید تا خنک شود.

استفاده از سرکه

سرکه سفید یک پاک کننده قوی است که برای از بین بردن بوی غذا در خانه و آشپزخانه نیز بسیار به کار می‌رود. برای اینکه بوی نامطبوع را از فضای منزل خود رفع کنید، کافی است یک فنجان سرکه را داخل یک تابه مناسب روی اجاق گاز به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید تا بوی غذا برطرف شد.

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

استفاده از دانه‌های قهوه

اغلب افراد صبح‌ها برای افزایش انرژی قهوه می‌نوشند؛ اما این تنها فایده قهوه نیست. قهوه فواید دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن بوی ماندگار غذا در منزل است. اگر بوی غذا از شب قبل در فضای خانه شما باقی مانده است، استفاده از دانه‌های قهوه می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. برای اینکار کافی است ته مانده دانه‌های قهوه را داخل ظرفی ریخته و آن را در آشپزخانه خود قرار دهید تا بوی نامطبوع غذا از بین برود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد قوی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. این ماده می‌تواند به راحتی در تمامی قسمت‌های منزل استفاده شود. برای از بین بردن بوی غذا در خانه می‌توانید یک ظرف را پر از جوش شیرین کنید و در فضای خانه قرار دهید.

پوست مرکبات

رایحه دلنشین پوست مرکبات می‌تواند بوهای ناخوشانید منزل شما را کاملاً برطرف کند. استفاده از لیمو علاوه بر خوش بو کردن غذا، می‌تواند بوی خوشی نیز در فضای منزل شما به وجود بیاورد. برای از بین بردن بوی غذا در خانه باید مقداری پوست لیمو را قبل از استفاده بگیرید و سپس داخل قابلمه بریزید. بعد از این مرحله نیاز است قابلمه را به مدت یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید.

با این روش، موقع سرخ کردن بادمجان؛ روغن کمتری مصرف می‎کنی: بهترین روش سرخ کردن بادمجان بدون جذب روغن

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

روشن کردن تهویه

یک راه از بین بردن بوی غذا در خانه این است که هود یا هواکش را روشن کنید. این روش بهترین راه برای خارج کردن بوی نامطبوع غذا است، البته برای عملکرد خوب بهتر است فیلترها را به طور مرتب تعویض نمایید. باز کردن پنجره نیز می‌تواند در از بین بردن بوی غذا در خانه بسیار کمک کننده باشد.

رفع بوی بد داخل یخچال

بسیاری از افراد از بوی بد یخچال خود شکایت دارند. بهترین کار برای رفع این مشکل این است که مواد غذایی فاسد شده را از یخچال خارج کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود باید دمای یخچال خود را بررسی کنید. دمای پایین یخچال یکی از علل خراب شدن مواد غذایی و ایجاد بوی بد است. توصیه می‌شود بلافاصله پس از پخت و پز، اجاق گاز خود را تمیز کنید و قابلمه‌ها را بشوئید و پس مانده‌های غذا را از بین ببرید. با اینکار بوی نامطبوع غذا بر روی سطوح آشپزخانه باقی نمی‌ماند.

روش‌های از بین بردن بوی سوختگی غذا در خانه

ممکن است در اثر بی‌احتیاطی دمای اجاق را بیش از حد بالا ببرید یا فراموش کنید فر را خاموش نمایید. در نتیجه با سوختگی غذای خود مواجه می‌شوید و بوی نامطبوعی فضای منزل شما در بر می‌گیرد. برای از بین بردن بوی سوختگی غذا در خانه روش‌های مختلفی وجود دارند:

چیکار کنیم آبغوره کپک نزنه؟ بهترین روش نگهداری آبغوره خانگی با ماندگاری بالا

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

استفاده از آبلیمو

استفاده از لیموترش یک راه از بین بردن بوی سوختگی غذا در خانه است که بوی باطراوت آن، جایگزین بوی ناخوشایند سوختگی خواهد شد. کافی است لیمو را در یک قابلمه برش دهید و به مقدار مناسبی به آن آب اضافه کنید. سپس نیاز است آب لیموی تازه را بجوشانید. زمانی که آب به جوش بیاید، بوی لیموی تازه فضای خانه را در بر می‌گیرد.

استفاده از شامپو

بوی سوختگی غذا نه تنها در فضای منزل، بلکه در اشیاء خانه و آشپزخانه نیز نفوذ می‌کند. استفاده از شامپویی که رایحه آن را دوست دارید می‌تواند روش جذابی باشد. برای اینکار می‌توانید مقداری شامپو را درون یک بطری اسپری بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید. سپس آن را تکان دهید و در قسمت‌های مختلف مانند میز و صندلی ناهارخوری اسپری کنید. به مرور خواهید دید که بوی نامطبوع سوختگی غذا تا میزان زیادی از بین می‌رود.

چکار کنیم رب گوجه قرمز شود؟ راز خوشرنگ شدن رب گوجه فرنگی خانگی

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

استفاده از شمع‌های معطر

شمع‌های معطر راز از بین بردن بوی بد غذا در خانه و همچنین بوی ناخوشانید سوختگی هستند. این دسته از شمع‌ها علاوه بر اینکه بوی سوختگی را از بین می‌برند، بوی دلپذیری نیز به شما هدیه می‌کنند. شمع توانایی جذب بو را دارد و کمک می‌کند بوی سوختگی غذا را از فضای منزل خود برطرف کنید.

استفاده از خوشبو کننده‌های گیاهی

خوشبو کننده‌های گیاهی بوی غذای سوخته را از بین می‌برند. بهتر است اسانسی را انتخاب کنید که بوی آن را بیشتر دوست دارید. همه خوشبو کننده را درکنار مقداری آب داخل بطری اسپری ریخته و سپس تکان دهید. زمانی که بوی بدی در فضای خانه خود احساس کردید، مقداری از آن را اسپری کنید. انتخاب روغن‌های گیاهی مانند اسطوخودوس، لیمو و همچنین استفاده از چای سبز، بابونه و نعناع نیز بسیار مفید است.

از بین بردن بوی غذا در خانه (بوی سوختگی غذا) – فوری و ساده

جمع‌بندی

بوی سوختگی یا ماندگی غذا بسیار آزاردهنده است؛ خصوصاً در مواقعی که میزبان دورهمی دوستانه‌ای هستید یا قصد دارید مهمانی خاصی برگزار کنید. وجود بوی نامطبوع می‌تواند بسیار خجالت‌آور باشد. ما در این مقاله روش‌های موثر از بین بردن بوی غذا در خانه را برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

سوالات متداول

  • آیا سیب زمینی نیز از بین بردن بوی غذا در خانه موثر است؟

بله. سیب زمینی در جذب بو قوی عمل می‌کند. برای رفع بوی بد غذا در فضای منزل کافی است کمی نمک بر روی نصف سیب زمینی بپاشید و داخل یک ظرف در فضای داخل آشپزخانه قرار دهید.

  • تکنیک حوله برای رفع بوی بد غذا در منزل چیست؟

در این روش کافی است حوله نمناکی را در دست گرفته و آن را در هوا بچرخانید. با استفاده از تکنیک حوله مقدار قابل توجه‌ای از بوی سوختگی از بین می‌رود.

  • نقش وانیل در از بین بردن بوی غذا در خانه چیست؟

وانیل نقش مهمی در از بین بردن بوی غذا در منزل دارد. برای اینکار کافی است مقداری وانیل را در یک ظرف کوچک آب بریزید و سپس به صورت کنترل شده به آن حرارت بدهید. همچنین شما می‌توانید گلوله‌های پنبه‌ای را به جوشانده وانیل آغشته کرده و در تمامی نقاط منزل قرار دهید تا بوی سوختگی را جذب کند. این روش در از بین بردن بوی سوختگی بسیار موثر است و بوی خوشی را به منزل شما هدیه می­کند. علاوه بر وانیل، استفاده از دارچین، میخک یا رزماری نیز بسیار موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا