دسر

دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر

امروزه انواع دسر پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بوده است. علاوه‌بر این شما می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک عصرانه یا میان وعده خوش‌طعم و جذاب سرو کنید. در میان انواع دسرها، دسرهای یخچالی ازجمله کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین دسرهایی بوده که بدون نیاز به پخت‌وپز آماده می‌شوند. بنابراین اگر دقت و حوصله زیادی برای تهیه دسرهای رنگارنگ و جذابی که هرروزه در شبکه‌های مختلف می‌بینید، ندارید؛ اما همچنان می‌خواهید یک دسر بدون شیر و سریع یخچالی تهیه کنید، در این مقاله از مجله مامی کوکینگ با ما همراه باشید؛ چراکه در ادامه قصد داریم به معرفی انواع دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر بپردازیم.

دسر تیرامیسو

تیرامیسو یکی از انواع دسرهای بی‌نظیر ایتالیایی بوده که شهرت بین‌المللی دارد و شما می‌توانید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کنید. تیرامیسو به‌عنوان یک دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر در تمام کافه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های جهان حضور داشته و از محبوبیت فوق‌العاده‌ای در میان مردم برخوردار است. دستورهای متنوعی برای تهیه تیرامیسو ابداع شده و در کشورهای مختلف این دسر را به شکل‌های مختلفی تهیه می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه دسر تیرامیسو

  • قهوه اسپرسو 1 فنجان
  • پودر کاکائو نصف قاشق غذاخوری
  • بیسکویت پتی بور یا لیدی فینگر 1 بسته
  • خامه 200 گرم
  • پنیر ماسکارپونه 150 گرم
  • شکر 100 گرم
  • زرده تخم‌مرغ 3 عدد

طرز تهیه دسر تیرامیسو

  1. برای تهیه تیرامیسو ابتدا تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی بشکنید و زرده‌ها را از سفیده‌ها جدا کنید. هرکدام را درون کاسه‌ای مجزا ریخته و زرده را با همزن برقی خوب هم بزنید تا حجم‌دار شده و به رنگ کرم در بیاید. شکر را به آن اضافه نمایید و مجددا هم بزنید تا شکر کاملا در زرده‌های تخم‌مرغ حل شود.
  2. پنیر ماسکارپونه را نیز اضافه کرده و با همزن هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست آید. خامه را درون یک کاسه جداگانه بریزید و برای اینکه حجم‌دار شود، به‌خوبی هم بزنید. توجه داشته باشید خامه باید به‌گونه‌ای هم زده شده باشد که اگر کاسه را برگردانید، سرریز نشود و کاملا در کاسه ثابت باقی بماند.
  3. خامه فرم گرفته را به دیگر مواد تهیه شده اضافه نمایید و با لیسک یا قاشق همگی مواد را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سفیده‌های تخم‌مرغ را نیز با همزن برقی به‌صورت جداگانه هم بزنید تا حجم‌دار شود و پف کند. سپس به باقی مواد بیفزایید و با لیسک همگی مواد را به‌خوبی زیر و رو کنید.
  4. در ادامه قهوه اسپرسو را آماده کرده و صبر کنید تا خنک شود؛ چراکه اگر قهوه داغ باشد، بیسکوییت‌ها له می‌شوند.
  5. در مرحله بعد از تهیه این دسر با بیسکویت پتی بور، قهوه اسپرسو را در ظرفی مانند کاسه بزرگ بریزید و بیسکویت‌ها را تا تعدادی که در ظرف قهوه جا می‌شود، قرار دهید. سپس بیسکویت‌ها را برگردانید تا کاملا به قهوه آغشته شوند و آن‌ها را سریعا خارج کنید. توجه داشته باشید که بیسکویت‌ها نباید مدت زمان زیادی درون قهوه باقی بمانند و فقط آن‌ها را با قهوه مرطوب کنید.
  6. بیسکویت‌ها را در ظرف پیرکس مستطیلی شکل بچینید، به طوری‌که کف ظرف کاملا از بیسکویت پوشیده شود. درادامه مراحل طرز تهیه دسر ساده و خوشمزه تیرامیسو، نصف مایه‌ای که آماده کرده‌اید را روی بیسکویت‌ها بریزید تا کاملا روی آن‌ها را بپوشاند. سپس کمی پودر کاکائو روی مایه الک کنید و مجددا لایه دوم را بچینید.
  7. بیسکویت‌ها را به قهوه اسپرسو آغشته نمایید. سپس آن‌ها را درون ظرف چیده و روی آن را با مایع بپوشانید. مجددا روی مایه را با پودر کاکائو الک کنید تا دسر شما خوش عطر و زیبا شود.
  8. درنهایت روی آن را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت 6 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند؛ اما اگر زمان کافی داشتید، بهتر است اجازه دهید که 24 ساعت درون یخچال باقی بماند تا زمانی‌که می‌خواهید آن را برش بزنید، تیرامیسو منسجم‌تر باشد.

اگه دنبال دسرهای مجلسی فوری و ارزان می‌گردی؛ این رسپی‌ها رو از دست نده: طرز تهیه دسر عربی با بیسکوییت

دسر تیرامیسو

دسر انبه با نشاسته

یکی از انواع دسر ساده با نشاسته که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد، دسر انبه با نشاسته محسوب می‌شود. این دسر با مواد اولیه ساده‌ای تهیه شده که در هر منزلی یافت می‌شود و آماده‌سازی آن زمان زیادی را از شما اشغال نخواهد کرد. درنهایت شما می‌توانید دسر انبه با نشاسته را به عنوان یک دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر در مهمانی‌های خود سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر انبه با نشاسته

  • انبه 2 عدد
  • تخم‌مرغ 2 عدد
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • آب 2 پیمانه
  • شکر 3 الی 4 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یا آب نارنج 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1 قاشق چای‌خوری
  • بستنی و میوه‌های دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه دسر انبه با نشاسته

  1. ابتدا انبه‌ها را تمیز بشویید و پوست و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس گوشت انبه را خرد کرده، درون یک مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را به شکل پوره‌ای نرم درآورید.
  2. سپس در یک قابلمه جداگانه نشاسته را با آب مخلوط کرده تا کاملا حل شود و یک مایع رقیق به‌دست آید. پوره انبه تهیه شده را به نشاسته اضافه نموده و همه آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید تا مایه دسر یکنواخت شود.
  3. مخلوط نشاسته و انبه را روی حرارت قرار داده و به‌آرامی آن را بپزید. این مرحله را با شعله کم اجرا کنید تا ترکیب ته نگیرد. درحین پخت، همزمان آن را هم بزنید تا از چسبندگی جلوگیری شود.
  4. زمانی‌که مایه دسر به قوام خوبی رسید، شکر را اضافه و تمام آن‌ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. در ادامه برای تهیه این دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر باید برای افزودن آبلیمو یا آب نارنج و وانیل اقدام کنید.
  5. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و به مخلوط انبه و نشاسته اضافه کنید. انجام این کار باعث می‌شود که دسر شما تردتر شود و بافتی مشابه پودینگ پیدا کند. پس‌ از اینکه تخم‌مرغ‌ها به‌طور کامل با مواد ترکیب شدند، دسر را از روی حرارت بردارید و به مدت چند دقیقه در دما اتاق قرار دهید تا خنک شود. سپس دسر انبه با نشاسته را در یخچال بگذارید تا خوب شکل بگیرد. پس‌ از گذشت چند ساعت دسر را از یخچال خارج کنید تا با بستنی و میوه‌های دلخواه خود تزئین نمایید.

اگه الان پودر ژله داری، این دسر لذیذ رو آماده کن: طرز تهیه دسر ساده با ژله | 3 دسر فوری و کم هزینه

دسر انبه با نشاسته

دسر چیز کیک فندقی

چیز کیک یک عضو جدانشدنی از منوی کافه‌ها بوده و به‌عنوان یک کیک یخچالی بدون شیر و راحت شناخته می‌شود. این دسر در طعم‌های مختلف و برای تمام علایق تهیه شده و یکی از انواع دسر ساده و کم هزینه بوده که طرفداران زیادی نیز دارد.

مواد لازم برای تهیه دسر چیز کیک فندقی

  • بیسکویت پتی بور 1 بسته
  • پودر فندق نصف لیوان دسته دار فرانسوی
  • پودر گردو 100 گرم
  • پودر قند نصف لیوان دسته دار فرانسوی
  • پنیر صبحانه 200 گرم
  • خامه فرم گرفته به میزان لازم
  • رنگ خوراکی به میزان لازم
  • شکلات ذوب‌شده و کره بادام زمینی به میزان لازم

طرز تهیه دسر چیز کیک فندقی

  1. برای تهیه این دسر لیوانی راحت و خوشمزه ابتدا بیسکویت‌ها را در کیسه زیپ‌دار بریزید و با گوشت‌کوب بکوبید، به‌گونه‌ای که به ذرات کاملا ریزی تبدیل شوند. البته شما می‌توانید این کار را با مخلوط‌کن نیز انجام دهید. به بیسکویت‌های ریز شده پودر فندق، پودر قند، پودر گردو، رنگ خوراکی و پنیر خامه‌ای اضافه و آن‌ها را به‌خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید تا کاملا یکدست شوند.
  2. یک قالب مناسب یا در صورت دلخواه یک لیوان با ابعاد بزرگ انتخاب و کف آن را چرب نمایید. سپس مخلوط تهیه شده از چیز کیک را در آن بریزید. در این مرحله با لیسک سطح روی مواد را به‌خوبی صاف و یکدست کرده و فشار دهید تا تبدیل به یک لایه منسجم شود.
  3. شکلات ذوب شده با روش بن ماری را به‌همراه کره بادام زمینی روی ترکیب بریزید و سطح آن را نیز صاف کنید.
  4. در آخرین مرحله از تهیه این دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر، قالب موردنظر را در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا مواد درون آن به مدت حداقل 2 ساعت استراحت کنند. پس‌ از گذشت این مدت چیز کیک را از یخچال خارج کرده و روی آن را با خامه فرم گرفته تزئین کنید.

بیا ببین با نشاسته و مواد کم هزینه چه دسرهایی خوشمزه‌ای میشه آماده کرد: انواع دسر ساده با نشاسته

دسر چیز کیک فندقی

جمع بندی

اگر در منزل مواد لازم و کافی برای تهیه دسر ندارید یا نمی‌خواهید از فر برای تهیه آن استفاده کنید، انواع دسرهای ساده و سریع یخچالی به شما کمک می‌کنند تا عصرانه یا میان وعده‌ای جذاب و خوشمزه را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید. در این مقاله به آموزش انواع دسر ساده و سریع یخچالی بدون شیر پرداختیم. اگرچه ممکن است تابه‌حال به تهیه دسر ساده با شیر می‌پرداختید؛ اما توصیه می‌کنیم انواع بدون شیر دسرها را نیز امتحان کنید. هریک از دسرهای معرفی شده بدون نیاز به فر و با ساده‌ترین مواد ممکن آماده شده و وقت زیادی را از شما نخواهند گرفت. بنابراین شما می‌توانید در مدت زمان کم آن‌ها را تهیه و از خوردنشان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا