نوشیدنی گرمنوشیدنی

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

نوشیدنی انرژی زا و پر طرفدار قهوه طرز تهیه‌های متفاوتی دارد. در این میان علاوه بر متفاوت بودن قهوه‌ها و طرز تهیه آن‌ها، دستگاه‌های مختلفی نیز وجود داشته که توسط آن‌ها می‌توان اقدام به سرو این نوشیدنی محبوب کرد. یکی از انواع قهوه به قهوه فرانسوی معروف است که شهرتی جهانی دارد؛ اما این قهوه در اصل وجود نداشته و تنها سرو متفاوت آن که ابداع فرانسوی‌هاست، سبب معروفیت آن شده است. مردمان این کشور با استفاده از فرنچ پرس، قهوه‌ای تولید کرده که بار روح و جان آدمی بازی می‌کند.ادامه این آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس را از مجله آشپزی مامی کوکینگ از دست ندهید.

قهوه فرانسوی با دستگاه فرنچ پرس؛ تجربه طعمی متفاوت

در کشور فرانسه با استفاده از دستگاه فرنچ پرس قهوه‌ای بی‌نظیر را تهیه می‌کنند که همتایی ندارد. در اصل این دستگاه است که باعث تفاوت قهوه فرانسه با سایر قهوه‌ها می‌شود. جالب است بدانید که چربی مفید دانه‌های قهوه هنگامی که با فرنچ پرس تهیه می‌شوند؛ از بین نخواهد رفت اما در روش‌های دیگر طرز تهیه قهوه، بخشی از روغن این گیاه محبوب از دست می‌رود. نکته دیگری که در رابطه با این دستگاه وجود دارد، تسلط ما روی فرآیند قهوه سازی نسبت به سایر دستگاه‌ها است.

این در حالی است که می‌توانیم با استفاده از این روش فرانسوی‌ها، مدت زمان تهیه و درجه حرارت آب را تنظیم کنیم تا قهوه متناسب با سلیقه ما تهیه شود. دستگاه فرنچ پرس نیازی به برق ندارد و بدین ترتیب می‌توانید آن را به راحتی با خود حمل کرده و در مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارید از آن استفاده کنید. نوشیدن یک لیوان قهوه فرانسوی در قلب طبیعت قطعا حال و هوایی خواهد داشت که کمتر کسی آن را تجربه می‌کند.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس
طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس 5

مواد لازم برای تهیه قهوه فرانسه

  • دستگاه فرنچ پرس ۸ نفره
  • ۸ قاشق غذاخوری قهوه (۵۶ گرم)
  • آبی که تازه به جوش آمده است (۹۳ درجه)
  • یک قاشق چوبی بلند
طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

مراحل تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

ابتدا آب را به خوبی بجوشانید و دمای آن را تا ۹۳ درجه نگه دارید یعنی پس از جوشاندن ۳۰ الی ۴۰ ثانیه فرصت دهید تا قل بخورد و به دمای مطلوب برسد. سپس آب جوش را داخل دستگاه فرنچ پرس ریخته و منتظر بمانید تا دمای ظرف و آب هماهنگ شوند. هنگامی که این امر انجام شد، آب را از داخل فرنچ پرس خارج کنید. یک قاشق غذاخوری قهوه را به دستگاه اضافه کنید و سپس ۱۲۰ میلی‌لیتر آب جوش را به صورت دورانی و به آرامی داخل آن بریزید.

ناگفته نماند که اندازه و مقدار قهوه متناسب با سلیقه شما قابل تغییر است. حدود سی ثانیه صبر کرده و مواد داخل فرنچ را به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و درب ظرف ببندید. توجه داشته باشید که اهرم دستگاه باید در بالا قرار بگیرد. پس از ۴ دقیقه اهرم را به سمت پایین فشار دهید و می‌توانید این کار را دو الی سه بار انجام دهید تا پودر قهوه به خوبی در آب حل شود. اکنون می‌توانید یک قهوه فرانسه معرکه را میل کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

سخن پایانی

قهوه فرانسه که از بی‌نظیرترین قهوه‌های جهان است؛ به روشی کاملا ساده و متفاوت تهیه می‌شود. البته برای تحقق این امر باید مراحل طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس به ترتیب و با رعایت نکات ذکر شده طی شود تا مرغوبیت خود را از دست ندهد. میل کردن یک شکلات تلخ در کنار قهوه می‌تواند طعمی دلپذیرتر را به شما هدیه کند

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا