نوشیدنی گرمنوشیدنی

طرز تهیه قهوه دارچینی

قهوه یکی از نوشیدنی‌های اصلی در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلفی از جمله فرانسه است. نوشیدن یک فنجان قهوه در اول صبح، نه تنها سطح انرژی شما را بالا می‌برد، بلکه خواص درمانی دیگری نیز دارد.طرز تهیه قهوه دارچینی از قهوه‌های دمی درست می‌شود و از این رو، کافئین بالایی دارد. در ادامه، به خواص مهم کافئین نیز می‌پردازیم. این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ را تا انتها بخوانید تا با مراحل آماده سازی قهوه دارچینی به سادگی آشنا شوید.

خواص نوشیدنی قهوه دارچینی

قهوه و دارچین، دو عضو اصلی تشکیل دهنده این نوشیدنی، هر دو دارای خواص منحصر به فردی هستند. زمانی که با هم ترکیب می‌شوند، یک نوشیدنی انرژی بخش و آرامش دهنده‌ای را می‌سازند. خواص قهوه و دارچین در طرز تهیه قهوه دارچینی عبارت‌اند از:

  • قهوه به دلیل برخوردار بودن از مقدار زیادی کافئین، باعث افزایش سطح انرژی و رفع خستگی شما می‌شود.
  • کافئین موجود در قهوه باعث چربی سوزی و کاهش اشتها می‌شود. به همین دلیل، در بسیاری از مکمل‌های چربی سوز، قهوه به عنوان چربی سوزی طبیعی به کار می‌رود.
  • دارچین سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
  • قهوه به دلیل کافئینی که دارد و دارچین، هر دو مناسب برای افراد دیابتی هستند. خواص ضد دیابتی دارند و قند خون را پایین می‌آورند.
  • کافئین موجود در قهوه دارچین با کاهش رشد سلول‌های سرطانی، باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.
  • قهوه یک نوشیدنی شادی‌آور است و خواص ضد افسردگی دارد.
  • کافئین موجود در قهوه خطر ابتدا به آلزایمر، زوال عقل و بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

نوشیدن قهوه از کبد محافظت کرده و از ابتلا به بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کند.

دارچین و خواص آن

مواد لازم در طرز تهیه قهوه دارچینی

برای تهیه یک فنجان قهوه دارچینی، شما به مواد زیر نیاز دارید.

  • قهوه فرانسه، به ازای هر فنجان 7 الی 14 گرم یا 1 الی 2 قاشق غذاخوری
  • آب جوش، یک فنجان
  • چوب دارچین، 1 عدد

طرز تهیه قهوه دارچینی

نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز، تأثیر به سزایی بر روی عملکرد روزانه شما می‌گذارد. قهوه دارچینی یک ترکیبی جدید است که تجربه خاصی را برای هر کسی می‌سازد. مراحل آماده سازی این نوشیدنی گرم، خیلی ساده است. شما در چند مرحله کوتاه یک نوشیدنی گرم و انرژی بخش خواهید داشت.

مرحله اول

برای آماده سازی این نوشیدنی بهتر است، برای دم کردن قهوه از دستگاه فرنچ پرس کمک بگیرید. ابتدا یک فنجان آب جوش را داخل مخزن فرنچ پرس بریزید. آب جوش را در فرنچ پرس چرخ دهید تا محفظه آن کمی گرم شود.

مرحله دوم

حالا آب جوش موجود در فرنچ پرس را خالی کرده و قهوه فرانسه را در آن بریزید. یک عدد چوب دارچین را هم داخل مخزن فرنچ پرس بگذارید.

مرحله سوم

کمی از آب جوش را روی قهوه داخل فرنچ پرس بریزید و اجازه دهید تا گاز قهوه به خوبی خارج شود. حالا باقی آب جوش را به آرامی با حرکت چرخشی داخل فرنچ پرس بریزید.

مرحله چهارم

سریعاً درب فرنچ پرس را بگذارید و 3 الی 4 دقیقه به قهوه‌تان فرصت دهید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن قهوه، صافی فرنچ پرس را تا انتها فشار دهید. سپس، قهوه خود را به داخل فنجان انتقال دهید.

در نهایت، قهوه دارچینی شما حاضر است. امیدواریم از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه دارچینی

نکات مهم و پیشنهادی در طرز تهیه قهوه دارچینی

استفاده از قهوه فرانسه با فرنچ پرس در تهیه قهوه دارچینی، ضروری نیست. اگر دوست دارید این نوشیدنی را با قهوه دیگری امتحان کنید، دستتان باز است. مثلاً، اگر قهوه ترک دوست دارید، یک عدد چوب دارچین را با قهوه در جزوه ترکیب کنید و اجازه دهید تا دم بکشد.

موکا پات یکی از دستگاه‌های ساده دم آوری قهوه است که برای تهیه قهوه دارچینی گزینه مناسبی خواهد بود. برای آماده سازی قهوه در این دستگاه، بهتر است، دانه قهوه‌ای که درجه آسیاب متوسط دارد را به کار ببرید. داخل مخزن موکا پات، قهوه و پودر دارچین بریزید و آن را کاملاً پر کنید. با توجه به سلیقه‌تان، اضافه کردن کمی شکر در مخزن موکا پات هم مجاز است. روی شعله بگذارید تا دم بکشد.

نکته حائز اهمیتی که باید بدانید، این است که نوشیدنی قهوه دارچینی را تنها با قهوه‌های دمی می‌توان تهیه کرد. تهیه آن با قهوه اسپرسو و دستگاه اسپرسوساز امکان‌پذیر نیست.

برای تهیه یک فنجان قهوه دارچینی به 7 الی 14 گرم قهوه فرانسه نیاز دارید. این اندازه کاملاً بستگی به غلظت مورد نیاز شما از قهوه بستگی دارد.

علاوه بر قهوه فرانسه، قهوه اسپرسو را نیز می‌توان در دستگاه فرنچ پرس دم کرد. دقت کنید، برای استفاده از قهوه اسپرسو در فرنچ پرس، حتماً آن را با درجه متوسط آسیاب کنید.

شیر، عسل، شکر، هل و خامه از ترکیباتی هستند که برای تنوع می‌توانید با قهوه دارچینی خود به دلخواه ترکیب کنید. اگر به قهوه‌های سرد نیز علاقه دارید، اضافه کردن چند تکه یخ یا حتی یک اسکوپ بستنی به این نوشیدنی انتخاب بسیار خوبی است.

اگر که به چوب دارچین دسترسی ندارید، می‌توانید پودر دارچین را جایگزین آن کنید. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با پودر قهوه ترکیب کرده و با هر دستگاهی که دارید، آن را دم کنید.

طرز تهیه قهوه دارچینی

دم آوری قهوه

در دم آوری قهوه باید به نکات مهمی توجه کنید. معمولاً در دستگاه فرنچ پرس، قهوه فرانسه دم می‌کنند، زیرا این قهوه دم آوری ساده‌تری دارد. ولی برای جایگزین کردن قهوه فرانسه با دانه اسپرسو آسیاب متوسط، باید زمان دم آوری را بیشتر کنید. قهوه اسپرسو در دم شدن حساسیت بیشتری دارد. اگر دم آوری آن به خوبی انجام نشود، ممکن است باعث دل‌پیچه و درد معده در افراد شود.

اگر برای طرز تهیه قهوه دارچینی، قصد استفاده از قهوه ترک را دارید، همان‌طور که گفته شد، این کار را باید با جزوه انجام دهید. استفاده از جزوه یا شیرجوش روشی اصلی برای دم آوری قهوه ترک است. برای این کار بهتر است درباره دم آوری قهوه ترک نیز تحقیق کنید.

در آخر

در این مطلب، به آموزش طرز تهیه قهوه دارچینی با روشی ساده پرداختیم. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید و به زودی این نوشیدنی دلچسب را در خانه برا‌ی خود درست کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا