نانغذای اصلی

طرز تهیه نان پستو ریحان خوشمزه و خانگی

یکی از محبوب‌ترین کارهایی می‌توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید، آشپزی است. آشپزی و پختن غذاها و دسرهایی که در سرتاسر جهان طبخ می‌شوند، بسیار لذت‌بخش است. پخت نان‌های طعم‌دار برای صبحانه و عصرانه در خانه، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. از جمله این نان‌ها می‌توان به نان پستو، نان سیر و نان شکلات اشاره کرد. این نان‌ها یکی از خوشمزه‌ترین قسمت سفره‌ها هستند.نان پستو یکی از معروف‌ترین انواع نان‌ها است که می‌توانید به‌راحتی آن را در خانه تهیه کنید. پیشینه سس پستو و غذاهایی که به‌ وسیله این سس طبخ می‌شوند، به جنوب ایتالیا برمی‌گردد. از سس پستو در پخت غذاهایی مثل پاستا، پیتزا و نان استفاده می‌شود. طرز تهیه نان پستو ریحان بسیار ساده است و شما می‌توانید به‌ راحتی آن را در خانه و به‌ وسیله فر تهیه کنید. در ادامه این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه نان پستو ریحان را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد موردنیاز نان پستو ریحان

در طرز تهیه نان پستو ریحان، باید مواد سس و نان را به‌صورت جدا تهیه کنید. به همین علت برای راحتی شما مواد آنان را به‌صورت جدا به شما معرفی می‌کنیم.

مواد نان

  • آرد سفید: ۳۵۰ گرم
  • خمیرمایه: ۱ قاشق چایخوری
  • آب ولرم: یک پیمانه
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • روغن: یک قاشق غذاخوری

مواد سس پستو

  • ریحان: ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون: نصف پیمانه
  • مغز گردو: یک پیمانه
  • سیر: سه حبه
  • پنیر پارمسان: به مقدار لازم

استفاده از پنیر پارمسان به دل‌خواه شما است. اگر می‌خواهید یک نان پستو خوشمزه داشته باشید، می‌توانید مقدار کمی را در انتها به سس اضافه کنید.

طرز تهیه نان پستو ریحان

نان پستو ریحان یکی از خوش‌طعم‌ترین نان‌هایی است که می‌توانید در و عده‌های صبحانه و عصرانه میل کنید. در اینجا طرز تهیه نان پستو ریحان را در چند مرحله ساده به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه نان پستو ریحان

مرحله اول

قبل از شروع هر کاری در طرز تهیه نان پستو ریحان، باید به سراغ خمیرمایه بروید. در یک ظرف کوچک خمیرمایه را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. بعد از اینکه خمیرمایه به طور کامل با آب ولرم مخلوط شد، آن را کنار بگذارید تا به عمل آید. ۱۵ دقیقه برای این کار کافی است.

خمیرمایه باعث پف کردن خمیر و بافت نان می‌شود. علاوه بر این خمیرمایه ارزش غذایی نان را افزایش می‌دهد. خمیرمایه‌ها معمولا به‌صورت پودری در عطاری به فروش می‌رسند. شاید به نظر برسد که جوش شیرین هم باعث پف کردن خمیر می‌شود، اما در حقیقت جوش شیرین عوارض جبران‌ناپذیری در بدن ایجاد می‌کند.

مرحله دوم

در دومین مرحله از طرز تهیه نان پستو ریحان آرد را در یک ظرف متوسط الک کنید. آرد سفید مناسب بافت نان پستو است. بعد از الک کردن آرد، به‌آرامی آب ولرم را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بهتر است که از دستکش‌های پلاستیکی در این زمان کمک بگیرید تا یک خمیر خوب تهیه کنید. در ادامه خمیرمایه را به خمیر اضافه کنید. در این مرحله روغن را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از هم زدن، بین ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت به خمیر زمان بدهید تا آماده شود.

مهم‌ترین نکات این قسمت مقدار آب و ورز دادن است. سعی کنید که بیش از حد آب به آرد اضافه نکنید تا یک خمیر با بافت مناسب داشته باشید. بعد از اضافه‌کردن آب باید خمیر را ورز دهید. ورز دادن خمیر باعث می‌شود بافت خمیر بسیار نرم شود. از کف دست و قسمت پایینی آن کمک بگیرید.

طرز تهیه نون ریحون

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه نان پستو ریحان سراغ تهیه سس پستو می‌رویم. سس پستو یک ترکیب متفاوت و درعین‌حال خوشمزه است. در این مرحله باید از مخلوط‌کن یا غذاساز کمک بگیرید تا تمام مواد را به‌صورت یکدست و مناسب مخلوط کنید. در ابتدا دسته‌های ریحان را درون مخلوط‌کن بریزید. سپس حبه‌های سیر را به آن اضافه کنید. در نهایت گردو و روغن زیتون را درون ظرف مخلوط‌کن بریزید. در ادامه طرز تهیه نان پستو ریحان باید مواد به‌خوبی مخلوط شوند طوری که بافت سس یکدست و روان باشد.

بعدازاین که مواد به طور کامل مخلوط شدند، می‌توانید پنیر پارمسان را اضافه کنید. پنیر پارمسان به سس شما طعم خوبی می‌دهد. در کنار این پنیر کمی فلفل سیاه به سس اضافه کنید و مجددا در مخلوط‌کن آن را هم بزنید. اگر بافت سس شما بسیار غلیظ و سفت بود، می‌توانید مقدار کمی آب ولرم اضافه کنید. بعد از هم زدن سس شما بافت رقیق‌تری خواهد داشت.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه نان پستو ریحان باید به خمیرها شکل بدهیم. بهتر است که از یک سطح صاف مثل تخته‌گوشت کمک بگیرید. روی آن را با کمی آرد بپوشانید و به سراغ خمیری که پف کرده است بروید. تکه کوچکی از آن را جدا کرده و به‌آرامی به آن شکل بدهید. شما می‌توانید اشکال مختلفی درست کنید. ساده‌ترین مدل، این است که شما خمیر را به کمک یک وردنه روی صفحه پهن کنید. سپس روی نیمی از آن سس پستو بریزید. دقت کنید که حجم سس به‌اندازه کافی باشد تا در حین پخت از نان خارج نشود. درنهایت نیم دیگر خمیر را روی سس قرار دهید. لبه‌های خمیر را با دست فشار دهید تا خمیر به‌خوبی شکل بگیرد. در این حالت بهتر است که خمیر را به مقدار زیادی باز نکنید زیرا جابه‌جا کردن آن و قراردادن در سینی فر دردسرساز است.

طرز تهیه نان پستو ریحان

دومین راهی که می‌توانید برای ترکیب خمیر و سس پستو استفاده کنید، استفاده از برس‌های آشپزی است. خمیر را به تکه‌های بسیار کوچکی شکل دهید و به کمک این برس‌ها سس را روی تکه‌های خمیر پخش کنید.

مرحله آخر

در مرحله آخر تکه‌های خمیر را که به سس پستو آغشته شده‌اند، درون سینی فر قرار دهید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه و زمان آن را بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه بگذارید. بهترین مقدار زمان پخت برای این نان، ۲۰ دقیقه است. بعد از ۲۰ دقیقه نان پستوی شما آماده است. شما می‌توانید این نان را به همراه سوپ و عده‌های غذایی صبحانه و عصرانه میل نمایید.

نکات تکمیلی تهیه نان پستو

  • در دستور پخت اصلی سس، از دانه کاج بود داده به‌جای گردو استفاده می‌شود. به‌خاطر کمیاب بودن این دانه، ما استفاده از مغز گردو را پیشنهاد می‌کنیم.
  • بهتر است که پودر خمیرمایه را به آرد اضافه کنید. در این حالت خمیرمایه به‌راحتی مخلوط می‌شود.
  • می‌توانید قبل از پخت، مقداری پنیر پارمسان روی نان بریزید. تأثیر این پنیر در طعم نان فوق‌العاده است.
  • برای مشخص‌بودن طعم سیر، بهتر است که آن را قبل از مخلوط کردن، در هاون له کنید.

ایتالیا، خواستگاه پستو

سس پستو برای اولین‌بار در شهر جنوا در ایتالیا تهیه شد. این سس یکی از قدیمی‌ترین غذاهایی است که در جهان پخته می‌شود. از نظر صاحب‌نظران تاریخچه این سس به دوران روم باستان برمی‌گردد. سس پستو در عین سادگی بسیار خوشمزه و لذیذ است.

ایتالیا یکی از زیباترین کشورهای جهان بشمار می‌رود. جاذبه‌های گردشگری متفاوت ایتالیا باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر جهان به این کشور زیبا سفر کنند. معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا شامل موارد زیر است.

  • کولوسئوم
  • برج پیزا
  • واتیکان
  • کلیسای سنت مارک
  • دره معبدها
  • شهر پمپئی
طرز تهیه نان پستو ریحان خوشمزه

کلام پایانی

نان پستو یکی از لذیذترین نان‌هایی است که در سرتاسر جهان طبخ می‌شود. طرز تهیه نان پستو ریحان بسیار ساده است و شما می‌توانید آن را بدون مشکل در خانه تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه نان پستو ریحان را برای شما آموزش دادیم.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا