پنکیککیک و شیرینی

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی مقوی و خوشمزه

پنکیک کدو می‌تواند یک صبحانه مقوی و پر از پروتئین برای بچه‌هایی باشد که معمولاً از صبحانه خوردن فراری هستند. با توجه به اهمیت صبحانه در میان وعده‌های غذایی یک صبحانه مفید باعث ترغیب بچه‌ها به صبحانه خوردن می‌شود. از این رو آموزش طرز تهیه پنکیک کدو می‌تواند علاوه بر خوشمزه بودن عادت صبحانه خوردن را نیز در بچه‌ها ایجاد کند.در ادامه همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

استفاده از پنکیک به عنوان صبحانه

پنکیک از جمله غذا‌های خوشمزه محسوب می‌شود که بسیاری از بچه‌ها عاشق آن هستند. استفاده از کدو در تهیه پنکیک می‌تواند این غذا را مقوی‌تر کرده و آن را به یک صبحانه و یا عصرانه مفید برای بچه‌ها تبدیل کند.

یکی از راز‌های آشپزی تهیه غذا‌های مقوی و سالم است. بدین‌صورت که غذا علاوه بر خوشمزگی، مقوی و سالم نیز بماند. پنکیک کدو از جمله غذا‌هایی است که به دلیل استفاده از کدو یک غذای مقوی و سالم محسوب می‌شود. ممکن است خوردن کدو حلوایی برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد. اما استفاده از آن در پنکیک باعث می‌شود تا از خاصیت آن بهره‌مند شوند.

ممکن است استفاده از کدو تنبل برای تهیه پنکیک کمی عجیب به نظر برسد. اما در واقع پنکیک کدو حلوایی بسیار خوشمزه است. پنکیک‌ها به دلیل تهیه فوری و استفاده از مواد اولیه کم بسیار پرطرفدار هستند. برای پخت پنکیک‌ها نیازی به فر و همزن نیست و با کمترین امکانات نیز می‌توان آن‌ها را در منزل درست کرد. آن‌ها از لحاظ ظاهر به هم شبیه بوده و تنها مواد درون آن‌ها با هم متفاوت است. تهیه پنکیک از زمان‌های قدیم انجام می‌شد و پخت آن قدمتی طولانی دارد.

افرادی که علاقه زیادی به کدو حلوایی دارند می‌توانند این پنکیک را در فصل پاییز تهیه و از خوردن آن لذت ببرند. در واقع کدوحلوایی ماده اصلی این پنکیک است. وجود این ماده غذایی خواص پنکیک را افزایش داده است. کدو حلوایی خواصی مانند ضد پیری، بهبود آسم و بهبود سیستم ایمنی بدن را با خود به همراه دارد. در اینجا طرز تهیه پنکیک کدو برای استفاده در صبحانه و یا به عنوان یک عصرانه مقوی آموزش داده می‌شود.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

مواد مورد نیاز برای تهیه پنکیک کدو حلوایی:

  • یک لیوان کدو حلوایی به صورت پوره شده
  • نیم لیوان شیر سه چهارم لیوان
  • تخم مرغ ۱عدد
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر و دارچین هرکدام یک دوم قاشق چای خوری
  • روغن مایع یک چهارم لیوان

مرحله اول در تهیه پنکیک کدو حلوایی آماده کردن کدو است. ابتدا باید کدو را پوست کنده و در قطعات کوچک آن را بخار پز کرد. برای این کار می‌توانید آن را در آب در حال جوش قرار دهید. سپس آن را خارج کرده و با یک چنگال آن را به صورت پوره در‌آورید. در این ظرف تخم مرغ، شیر، شکر، روغن و پوره کدو حلوایی را با یکدیگر مخلوط کرده و هم بزنید. برای این کار می‌توانید از همزن دستی استفاده کنید. در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پودر به همراه دارچین را مخلوط و چند بار الک کنید.

پس از چند بار الک کردن و به اصطلاح سبک کردن آرد، مخلوط آن را به مواد اصلی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. این مایه می‌تواند ۵ عدد پنکیک کدو حلوایی به شما بدهد. برای بهتر شدن کیفیت مایه پنکیک می‌توانید قبل از قرار دادن درون تابه آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

و در نهایت

مرحله آخر طرز تهیه پنکیک کدو ریختن مواد در تابه است. برای این کار از تابه نچسب استفاده می‌شود تا پنکیک‌ها به تابه نچسبند. با ملاقه مایع پنکیک را درون مرکز تابه به شکل دایره قرار می‌دهیم. در مدت کوتاهی از ریختن مواد و پس از مشاهده حباب زدن روی آن باید پنکیک را برگردانید. با این کار سمت دیگر مواد نیز پخته می‌شود. بدین ترتیب یک پنکیک کدو حلوایی آماده سرو خواهیم داشت. این پنکیک می‌تواند همراه با خامه، شیره میوه و یا عسل مورد استفاده قرار بگیرد.

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی

مواد جایگزین در تهیه پنکیک کدو حلوایی استفاده از کره به جای روغن و همچنین اضافه کردن زنجبیل به مایع پنکیک است. اغلب پنکیک‌ها بدون روغن درون تابه پخته می‌شوند. اما در برخی مواقع برای جلوگیری از چسبیدن مواد می‌توان برای بار اول مقداری تابه را چرب کرد. البته در دفعات بعد نیازی به چرب کردن مجدد نیست.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا