تنقلات

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی + راز ترد شدن چیپس

چیپس از جمله تنقلاتی است که کمتر کسی به آن علاقه ندارد. چیپس سیب‌زمینی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر دنیا محسوب می‌شود که با استفاده از روش‌های خانگی می‌توانید آن را به‌گونه‌ای سالم‌تر برای کودکان یا حتی بزرگسالان تهیه کنید. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه چیپس سیب زمینی پفکی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی + راز ترد شدن چیپس

مواد مورد نیاز برای تهیه چیپس سیب‌ زمینی خانگی

  • سیب‌زمینی: 1 کیلو
  • نمک: 1 قاشق سوپ‌خوری
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • سرکه: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن; به میزان لازم

برای عصرونه چی بخوریم؟! طرز تهیه پای آلبالو ، خوشمزه و مجلسی

مواد مورد نیاز برای تهیه چیپس سیب‌ زمینی خانگی

طرز تهیه چیپس سیب ‌زمینی خانگی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه چیپس خانگی ساده ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس با استفاده از یک رنده مناسب آن‌ها را برش بزنید و سپس 2 الی 3 بار سیب‌زمینی‌های ورقه شده را بشویید تا نشاسته اضافی از آن‌ها کاملا خارج شود.
  2. سپس درون یک کاسه بزرگ مقداری آب سرد بریزید و مقداری بیکینگ‌پودر را به‌همراه سرکه درون آن اضافه کنید. سیب‌زمینی‌های ورقه شده را نیز اضافه نمایید، در پایان 1 کاسه یخ درون ظرف بریزید و حدود 1 الی 2 ساعت صبر کنید.
  3. پس‌ از گذشت 1 الی 2 ساعت سیب‌زمینی‌ها را مجدد بشویید و آبکشی کنید. سپس روی دستمال نخی قرار دهید تا آب اضافی از آن خارج شود.
  4. یک تابه گود روی حرارت قرار دهید و به اندازه‌ای روغن سرخ‌کردنی درون آن اضافه کنید که چیپس ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. منتظر بمانید تا روغن کاملا داغ شود و سپس سیب‌زمینی‌ها را درون تابه اضافه کنید. توجه داشته باشید مهم‌ترین نکته در طرز تهیه چیپس مزمز خانگی این است که نباید سیب‌زمینی‌ها روی یکدیگر قرار گیرند؛ چراکه به‌سرعت خمیر می‌شوند.
  5. در مرحله بعد چیپس‌های سرخ‌شده را از روغن خارج کنید و روی یک توری فلزی یا دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافی از آن‌ها خارج شود.

با این دسر خوشمزه از مهمونات پذیرایی کن: طرز تهیه پودینگ برنج به 3 روش

طرز تهیه چیپس سیب ‌زمینی خانگی

نکات طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

  • یکی از مهم‌ترین نکات در طرز تهیه چیپس سیب زمینی این است که هنگام تهیه می‌توانید از ترکیباتی همچون پودر گوجه، شکر قهوه‌ای، پودر پاپریکا، پودر پیاز و پودر سیر به همراه طرز تهیه چیپس گوجه ای کمک بگیرید.
  • به‌منظور سرخ‌کردن چیپس از روغن‌های سرخ‌کردنی برندهای شناخته‌شده استفاده کنید.
  • اضافه نمودن بیکینگ‌پودر باعث ایجاد تردی و پف کردن چیپس سیب‌زمینی خانگی می‌شود. بنابراین هرگز بیکینگ‌پودر را در طرز تهیه چیپس خانگی با چاقو حذف نکنید.
  • هرچه حجم یخ استفاده ‌شده بیشتر باشد، کیفیت چیپس سیب‌زمینی خانگی نیز بهتر خواهد شد.
  • در طرز تهیه چیپس خانگی سرکه ای تحت هیچ شرایطی ادویه را به‌صورت مستقیم داخل روغن نریزید؛ چراکه باعث بدبو شدن و سوختن روغن می‌شود. بنابراین پس ‌از اتمام سرخ شدن مزه و طعم دلخواه را روی چیپس استفاده کنید.
  • اگر به رنده یا غذاساز دسترسی نداشتید، می‌توانید با استفاده از یک چاقوی تیز، برش‌های نازکی از سیب‌زمینی را ایجاد کنید.

از این دیگچه مشهدی غافل نشو!

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

جمع بندی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه چیپس سیب‌ زمینی خانگی پرداختیم. شما می‌توانید با اجرای مرحله به مرحله، چیپس‌های خوشمزه و بی‌نظیری درست کنید و به‌عنوان یک میان وعده میل نمایید. همچنین اگر می‌خواهید چیپس را در طعم‌های مختلف تهیه کنید تنها لازم است ترکیبات مورد نیاز را به آن اضافه نمایید. توجه به نکات گفته‌شده برای طرز تهیه چیپس خانگی با روغن کم باعث خوش‌طعم‌تر شدن چیپس‌ها می‌شود.

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

سوالات متداول

  • چرا چیپس ترد نمیشه؟

گاهی اوقات استفاده از روغن‌های نامناسب باعث ترد نشدن چیپس می‌شود. بنابراین برای سرخ نمودن سیب‌زمینی‌ها از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید تا سیب‌زمینی‌ها روغن کمتری جذب کنند.

  • چرا چیپس مضر است؟

چیپس‌های بازاری تاثیر منفی روی سلامت می‌گذارند و باعث اضافه وزن یا فشارخون بالا می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با یادگیری طرز تهیه چیپس خانگی در فر یک میان وعده مناسب برای خود تهیه کنید.

  • چرا چیپس خانگی نرم میشود؟

استفاده از روغن‌های خوراکی به دلیل جذب بیشتر باعث نرم شدن چیپس‌های خانگی می‌شود. بنابراین برای سرخ کردن چیپس حتما از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید.

  • آیا چیپس چاق میکند؟

استفاده بیش‌ از اندازه از چیپس به دلیل برخورداری از کالری بالا، ریسک اضافه وزن و چاقی را افزایش می‌دهد.

  • آیا چیپس باعث جوش میشود؟

چیپس دارای کالری بالا و چربی‌های تصفیه‌ شده فراوان است که مصرف مداوم آن باعث ایجاد جوش و آکنه‌های پوستی می‌شود.

  • چیکار کنیم چیپس ترد بشه؟

برای تردتر شدن چیپس سیب‌زمینی خانگی از روغن‌های مخصوص سرخ کردن همچون روغن آفتاب‌گردان، روغن زیتون و… استفاده کنید تا چیپس روغن کمتری جذب کرده و تردتر شود.

  • چیکار کنیم چیپس نرم نشه؟

توجه داشته باشید یکی از علل نرم شدن چیپس سیب‌زمینی خانگی استفاده از روغن‌های خوراکی است. این روغن‌ها جذب بیشتری داشته و ممکن است چیپس‌های شما را نرم کنند؛ درنتیجه از روغن‌های سرخ‌کردنی برندهای معروف و شناخته‌شده استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا