تنقلات

خشک کردن آناناس به روش بازاری بدون سیاه شدن

میوه‌هایی که در خانه و به‌صورت طبیعی خشک می‌شوند، در مقایسه با میوه‌های خشکی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، از مزایا قابل‌توجهی برخوردار هستند. ازجمله این مزایا می‌توان به عدم وجود مواد نگه‌دارنده و اطمینان از بهداشت و سلامت آن‌ها اشاره نمود. همچنین از آن‌جایی‌که تهیه میوه خشک به‌صورت ارگانیک بسیار آسان بوده؛ توصیه می‌کنیم میوه‌های دلخواه خود را به‌صورت خانگی خشک نمایید تا در هر فصلی از سال بتوانید آن‌ها را مصرف کنید. آناناس یکی از میوه‌هایی بوده که طرفداران بسیاری دارد؛ اما مشکل اصلی در خشک کردن آناناس این است که این میوه نسبت‌ به دیگر میوه‌ها خیلی زود خراب و سیاه می‌شود؛ اما این مشکل به این معنا نیست که نمی‌توانید روش‌های خشک کردن آناناس در منزل را امتحان کنید. درحقیقت برای خشک کردن آناناس به روش بازاری اصول و قوانین به‌خصوصی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید آناناس را به راحتی خشک نمایید. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش نحوه خشک کردن آناناس به روش بازاری و بدون سیاه شدن بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به خشک کردن آناناس به‌صورت خانگی هستید، تا انتها این مطلب ما را همراهی کنید.

خشک کردن آناناس

خشک کردن آناناس در فر

  1. برای خشک کردن آناناس با استفاده از فر ابتدا پس‌ از شستن میوه، قسمت سر و ته آن را حدود 2/5 سانتی‌متر جدا کنید. سپس آناناس را به‌صورت عمودی روی تخته آشپزخانه قرار داده و پوست آن را به‌صورت لایه‌لایه از بالا به پایین جدا سازید.
  2. پس‌ از پاک کردن نقاط قهوه‌ای از روی پوست میوه، آناناس را مطابق با سلیقه خود برش بزنید؛ اما توجه داشته باشید که اندازه برش‌ها باید کاملا یکسان باشد تا همگی در یک زمان خشک شوند.
  3. فر را روی حرارت 65 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا آب آناناس در مدت زمان طولانی‌تری بخار شود. سینی‌های فر را آماده کرده و در آن کاغذ روغنی پهن کنید. آناناس‌های اسلایس شده را روی سینی بچینید و مطمئن شوید که روی یکدیگر قرار نگیرند.
  4. به‌منظور جلوگیری از جمع شدن آناناس‌ها حین خشک شدن، توری مخصوص پیتزا را روی اسلایس‌های میوه قرار دهید. هر 2 ساعت یک‌بار آناناس‌ها را زیر و رو کنید و زمانی‌که آناناس‌ها بافتی مانند چرم پیدا کردند، آن‌ها را از فر خارج کنید.
  5. مدتی را منتظر بمانید تا آناناس‌ها خنک شوند. سپس آن‌ها را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و درب ظرف را به مدت 4 روز باز بگذارید تا رطوبت اضافی آناناس‌ها خارج شود. پس‌ از گذشت این مدت درب ظرف آناناس‌های خشک را ببندید.

بهترین روش تهیه توت خشک در منزل: خشک کردن توت در خانه بدون سیاه شدن با روش فوری

خشک کردن آناناس

خشک کردن آناناس با دستگاه میوه خشک کن

  1. در روش خشک کردن آناناس با دستگاه میوه خشک‌کن ابتدا مانند روش قبل آناناس‌ها را پوست بگیرید و برش بزنید. سپس دما دستگاه میوه‌خشک‌کن را روی 57 درجه سانتی‌گراد قرار داده و آناناس‌ها را با فاصله 1 سانتی‌متری از همدیگر بچینید.
  2. زمان خشک شدن آناناس‌ها با استفاده از این روش حدود 24 الی 48 ساعت طول می‌کشد؛ اما برای جلوگیری از خشک شدن بیش ‌از حد این میوه هر 4 ساعت یک‌بار آن‌ها را برگردانید. سپس آناناس‌ها را خارج کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

چطور لواشک رو تو خونه فوری خشک کنیم؟ روش سریع خشک شدن لواشک + راز خوشمزگی لواشک های خانگی

خشک کردن آناناس

نکات مهم نگهداری آناناس خشک‌ شده

  • بهترین زمان استفاده از آناناس چیپسی و خشک شده بین 4 ماه تا 1 سال پس‌ از خشک شدن است. البته این مدت‌ زمان هنگامی منطقی خواهد بود که آناناس‌های خشک‌شده با روش‌های اصولی نگهداری شوند. برخی از مهم‌ترین نکات و روش‌های نگهداری از آناناس خشک‌شده برای مدت طولانی شامل موارد زیر است.
  • پس‌ از خشک شدن آناناس‌ها، آن‌ها را سریع بسته‌بندی نکنید؛ چراکه این کار باعث ایجاد رطوبت در آناناس و عرق کردن آن‌ها می‌شود و درنهایت منجر به خراب شدن چیپس آناناس خواهد شد.
  • ظرفی که برای نگهداری از آناناس‌های خشک انتخاب نموده‌اید، باید کاملا خشک، تمیز و عاری از رطوبت و آلودگی باشد.
  • آناناس‌های خشک‌شده را می‌توانید در کیسه‌های پلاستیک فریزر یا به روش وکیوم بسته‌بندی کنید.
  • هنگام استفاده و برداشتن اسلایس‌های آناناس کمپوتی خشک سریعا درب آن را ببندید تا تازگی و کیفیت آناناس‌ها به‌دلیل قرارگیری در معرض هوا از بین نرود.

بهترین رسپی رب فلفل رو اینجا بیاد بگیر: طرز تهیه رب فلفل به روش بازاری و سنتی با طعم عالی

خشک کردن آناناس

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین روش‌های خشک کردن آناناس به روش بازاری پرداختیم. توجه داشته باشید که آناناس را فقط باید با استفاده از یکی از این دو روش خشک کنید؛ چراکه استفاده از روش‌های دیگر از جمله خشک کردن آناناس با نور خورشید به میوه آسیب زده و باعث سیاه شدن آن می‌شود. حال که با بهترین روش خشک کردن این میوه آشنا شدید، به‌راحتی می‌توانید برای استفاده‌های طولانی‌مدت خود آناناس را خشک و نگهداری کنید. آناناس چیپسی و خشک‌شده فواید بسیاری را برای سلامت به‌همراه دارد و می‌تواند به بهبود آکنه، جوان شدن پوست، تقویت استخوان‌ها، جلوگیری از ابتلا به سرطان و… کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا