تنقلاتفست فود

طرز تهیه ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی که محبوبیت زیادی دارد، ذرت مکزیکی است. این میان وعده جذاب، یکی از پرطرفدار‌ترین خوراکی‌های خیابانی در بین ایرانیان است و با مواد متنوعی مانند ذرت، قارچ، کالباس و… تهیه می‌ شود. اگر شما نیز علاقه دارید طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده را یاد بگیرید، مطالعه ادامه مطالب می‌‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ما در ادامه طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی را توضیح می‌ دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

مواد لازم برای طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر پیتزا

به این نکته توجه کنید که مواد اولیه لازم بیان شده برای ۴ نفر مناسب است:

  • کنسرو ذرت: ۵۰۰ گرم
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری
  • کره: ۳۰ گرم
  • آب لیمو ترش تازه: ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن: ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

این دسر برای دورهمی و شب یلدا فوق العاده ست: طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

طرز تهیه ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا و قارچ

  1. در مرحله اول شما باید ذرت را بشویید و آبکشی نمایید. شما می‌‌توانید به جای استفاده از کنسرو، خود ذرت را بپزید. برای اینکار ذرت رادان کنید و درون یک قابلمه مناسب بریزید. در مرحله بعدی ۲ لیوان آب به همراه مقدار کمی نمک اضافه کنید. سپس قابلمه را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به خوبی بپزد و نرم شود.
  2. بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید، به سراغ قارچ بروید و به صورت نگینی یا ورقه‌ای آن را خرد کنید. سپس تابه مناسب را بر روی حرارت قرار داده و کره را به تابه اضافه کنید. بعد از اینکه کره به طور کامل ذوب شد قارچ را به تابه اضافه نمایید و تفت دهید.
  3. در مرحله بعدی لازم است آب لیمو ترش را به قارچ اضافه کنید تا رنگ قارچ سیاه نشود. در ابتدای تفت دادن، قارچ شروع به آب انداختن می‌کند. شما باید تا زمانی که آب قارچ به طور کامل کشیده شود، تفت دادن را ادامه دهید. بعد از تبخیر شدن آب قارچ‌ها ذرت پخته شده را اضافه کرده و با قارچ چند دقیقه تفت دهید. سپس سس مایونز را به همراه مقداری نمک، آویشن، فلفل سیاه و قرمز اضافه کنید.
  4. حالا وقت آن رسیده مواد را به سرعت ترکیب کنید تا سس و ادویه‌های ذرت مکزیکی شما به طور کامل با ذرت و قارچ مخلوط شوند. بعد از اینکه مواد یکدست شدند، حرارت زیر تابه را روی کمترین (ملایم ترین) درجه قرار دهید و پنیر پیتزا را به تابه اضافه نمایید. حالا به آرامی مواد را هم زده تا پنیر به طور کامل ذوب شود. با اینکار ذرت مکزیکی حالت کشداری پیدا می‌کند. درآخر ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سپس مقدار دلخواهی آویشن را اضافه کنید و سرو کنید.

با این رسپی می‎تونی خیلی راحت تو خونه چیپس درست کنی: طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی + راز ترد شدن چیپس

 ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و کالباس

برای اینکه ذرت مکزیکی شما خوشمزه‌تر باشد می‌‌توانید به آن کالباس نیز اضافه کنید. برای اینکار کافی است کالباس را ریز ریز کرده و به قابلمه اضافه نمایید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که کالباس را کمی تفت بدهید و بقیه مراحل را مانند بخش قبل انجام دهید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال

اگر ذرت خام تهیه کرده‌اید بهتر است به همراه دو لیوان آب و یک قاشق کوچک نمک داخل قابلمه مناسب بریزید و آن را حرارت دهید تا آب جوش بیاید. سپس ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ذرت‌ها آبپز شوند و سپس آن‌ها را آبکشی نمایید. می‌ توانید به اندازه نیاز خود از ذرت استفاده کنید و باقی مانده آن را در فریزر قرار دهید.

با این کیک بی نظیر از مهمونات پذیرایی کن: طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکوییت فوری و بدون فر

 ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سس فرانسوی

استفاده از ادویه کاری و پودر خردل برای تهیه سس ذرت مکزیکی خانگی بهترین انتخاب است. برای طعم دادن به آن، استفاده از پودر آویشن، پودر پیاز و فلفل سیاه هم پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توان پنیر پارمسان یا موزارلا را به جای پنیر پیتزا، جهت تهیه سس ذرت مکزیکی استفاده کرد.

ذرت مکزیکی چقدر کالری دارد؟

ذرت مکزیکی یک خوراکی پرکالری به شمار می‌‌آید و به صورت میانگین حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کالری در هر ۱۰۰ گرم آن وجود دارد. البته این میزان کالری به مواد اولیه از جمله کره و پنیر پیتزایی که استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. اگر نگران افرایش وزن خود هستید می‌توانید ذرت مکزیکی رژیمی تهیه کنید.

برای تهیه این نوع ذرت مکزیکی کافی است به جای روغن مایع یا کره، از روغن زیتون استفاده نمایید؛ زیرا این روغن میزان کالری خیلی کمتری دارد. توصیه می‌‌شود برای اینکه ذرت مکزیکی شما کم کالری‌تر باشد، سس مایونز و پنیر پیتزا را نیز حذف کنید. استفاده از سس‌های کم چرب نیز پیشنهاد خوبی است که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

 ذرت مکزیکی | میان وعده فوری و مقوی

جمع‌بندی

ما در این مطلب از مجله مامی کوکینگ به طرز تهیه ذرت مکزیکی پرداختیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این باره دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان با ما همراه بودید متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا