کبابغذای اصلی

طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

اگر به دنبال درست کردن یک ساندویچ ساده خانگی هستید، یادگیری طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این ساندویچ خوشمزه طعم بسیار جذابی دارد و برای پذیرایی از مهمانان بهترین گزینه است. ما در ادامه طرز تهیه این غذا را بیان کرده ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

مواد لازم برای پخت ساندویچ کباب تنوری

مواد لازم طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری برای ۴ نفر:

  • گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
  • پیاز: دو عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: ۴ عدد
  • پنیر پیتزا: ۵۰ گرم
  • نان تافتون یا لواش: به مقدار لازم
  • پاپریکا و پودر آویشن: به مقدار لازم
  • زیره و پودر تخم گشنیز: به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و پودر سیر: به مقدار لازم

ناهار چی بپزیم؟ طرز تهیه پاستا شلز | خوشمزه و فوری به روش رستورانی

طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

مراحل طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

  1. ابتدا یکی از پوست‌ها را پوست گرفته، آن را بشویید و سپس رنده کنید. در ادامه پیاز رنده شده را با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود.
  2. در مرحله بعدی پیاز آب گرفته را همراه با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زیره، پودر تخم گشنیز، پاپریکا و پودر آویشن داخل یک کاسه بریزید. سپس مواد را با دست به مدت چند دقیقه ترکیب کنید تا بافت مواد یکدست شود.
  3. در این مرحله باید روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه تا چند ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار شود. در همین حین پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن درون تابه بریزید.
  4. در مرحله بعدی، تابه را بر روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت دهید تا سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و یک دقیقه به تفت دادن ادامه دهید. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه بیفزایید.
  5. حالا زمان آن رسیده رب گوجه فرنگی را به طور کامل سرخ کرده، پوست گوجه فرنگی‌ها را گرفته و درون تابه رنده کنید. در ادامه در تابه را بگذارید و اجازه دهید آب درون تابه کشیده شود و سس به روغن بیفتد.
  6. بعد از اینکه گوشت طعم دار شد، کاسه را از یخچال بیرون بیاورید و گوشت را به صورت یکدست در کف یک تابه مناسب پهن کنید. در ادامه با استفاده یک کارد گوشت را به صورت طولی به ۴ قسمت مساوی برش دهید. سپس تابه را بر روی حرارت قرار داده و اجازه دهید آب اضافی گوشت کشیده شود. پس از اینکه آب گوشت کشیده شد، مقداری روغن یا کرده را اضافه کرده و هر دو طرف کباب‌ها به طور کامل سرخ کنید.
  7. حالا یک نان تافتون یا لواش را باز کرده و یک تکه کباب بر روی آن قرار بدهید. در ادامه مقداری سس گوجه فرنگی را بر روی آن ریخته و در نهایت مقداری پنیر پیتزا به آن اضافه نمایید و نان را به شکل مستطیلی جمع کنید.
  8. تمامی ساندویچ‌ها را به همین صورت آماده کرده و داخل یک تابه گریل بر روی حرارت قرار دهید و ساندویچ‌ها را درون آن بگذارید. بعد از اینکه یک سمت ساندویچ‌ها رنگ گرفت، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن‌ها نیز سرخ شود. در آخر ساندویچ‌ها را درون ظرف مورد نظر خود بریزید و به همراه سس مورد علاقه سرو کنید. از طعم ساندویچ کباب تنوری خود لذت ببرید. نوش جان.

تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ بهترین غذا برای چاقی

طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

مهم‌ترین نکات طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری

  • شما می‌توانید از ماست به عنوان جایگزین سس ساندویچ استفاده کنید. تکه‌های ساندویچ را در ماست زده و میل کنید.
  • این امکان وجود دارد که ساندویچ کباب تنوری خود را علاوه بر شعله گاز، با استفاده از فر و یا ساندویچ ساز نیز آماده کنید.

جمع‌بندی

ساندویچ کباب تنوری یکی از ساندویچ های بسیار آسان است که می‌توانید در منزل خود آن را تهیه کنید. ما در این مقاله طرز تهیه ساندویچ کباب تنوری را به صورت مرحله مرحله برای شما بیان کردیم. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به طرز تهیه سایر غذاها، سری به بخش مقالات مجله آشپزی مامی کوکینگ بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا