تنقلات

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس

ممکن است این سؤال‌ها نیز در ذهن شما به وجود آمده باشد که چطوری نوتلا درست کنیم؟ یا طرز تهیه نوتلا به چه صورت است؟ آیا می‌توان در منزل نوتلا درست کرد؟ در این مطلب قصد از مجله آشپزی مامی کوکینگ داریم طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس را به شما عزیزان آموزش دهیم؛ بنابراین در صورتی که تمایل دارید طرز تهیه نوتلا با شکلات تخته‌ای را بیاموزید، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس

مواد لازم برای تهیه نوتلا خانگی

فندق: ۱ پیمانه (۱۵۰ گرم)

شیر سرد: ۱۲ قاشق غذاخوری

شکلات شیرین: ۱۶۰ گرم

شکلات تلخ: ۸۰ گرم

پودر کاکائو: ۲ قاشق چای‌خوری

خامه صبحانه: نصف بسته

روغن مایع کنجد: ۳ قاشق غذاخوری

پودر شیر خشک: ۱ قاشق غذاخوری

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ پنس

با این روش تو خونه چییس درست کن: طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی + راز ترد شدن چیپس

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس

طرز تهیه نوتلا خانگی

در این بخش از مطلب، مراحل تهیه نوتلا را به ترتیب برایتان آورده‌ایم:

  • مرحله اول

برای طرز تهیه نوتلا با شیر، باید از فندق‌های پوست‌کنده و بوداده شده استفاده کنید؛ بدین منظور در مرحله نخست فندق‌ها را داخل یک تابه مناسب ریخته و به‌خوبی آنها را تفت دهید تا پوست‌های اضافی فندق جدا شده و فندق بوداده گردد، سپس باید آن‌ها را پودر کنید.

  • مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه نوتلا خانگی با مخلوط کن، فندق‌ها را داخل مخلوط‌کن ریخته آنها را به مدت حدود ۵ دقیقه پالس بزنید تا فندق‌ها به‌صورت کامل پودر شوند و روغن پس دهند.

در این مرحله بایستی شکلات تخته‌ای شیرین و تلخ را به روش بن ماری بر روی بخار آب سماور یا کتری ذوب کرده و به فندق پودر شده اضافه نمایید.

– بن ماری چیست؟ در روش بن ماری کردن شکلات، توصیه می‌کنیم که هرگز آن را به‌صورت کامل درون ظرف قرار ندهید؛ بلکه ابتدا آن را به تکه‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و داخل ظرف مناسبی بریزید. بعد شعله کتری یا سماور حاوی آب را روشن کنید و اجازه دهید تا آب بجوشد. بعد از این که آب جوشید، ظرف حاوی شکلات را بر روی کتری یا سماور (به صورتی که در آن کاملاً پوشانده شود) قرار دهید و اجازه دهید تا بخار آب کاملاً به زیر ظرف برخورد کند و شکلات‌ها نیز به‌خوبی آب شوند.

  • مرحله سوم

در ادامه نیز خامه صبحانه را همراه با پودر کاکائو، روغن مایع کنجد، پودر شیرخشک، عسل و نمک به مخلوط‌کن بیفزایید و این ترکیب را کاملاً مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. در نظر داشته باشید که باید هر ۳۰ ثانیه یک‌بار به دستگاه مخلوط‌کن خود استراحت دهید.

  • مرحله چهارم

اگر تمایل دارید که نوتلای  شما کمی طعم شیرین‌تری داشته باشد، می‌توانید مقدار بیشتری عسل به ترکیبات نوتلا اضافه نمایید؛ همچنین در صورتی که مواد روان نبود و بیش از حد سفت شد، کم‌کم شیر را اضافه نمایید. توجه کنید که غلظت نوتلای خانگی شما بعد از رفتن در یخچال بسیار بیشتر خواهد شد.

  • مرحله پنجم

در این مرحله، نوتلا باید روان باشد و اصلاً سفت نباشد؛ بنابراین پس از این که به غلظت دلخواهتان رسیدید، آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای ریخته و در یخچال قرار دهید تا به‌خوبی خنک شده و خودش را بگیرد؛ سپس نوتلای شما آماده سرو است. شما می‌توانید این نوتلای خانگی را به همراه انواع نان یا در کنار پن کیک و حتی همراه میوه‌هایی مانند موز و توت‌فرنگی نوش جان کنید. علاوه بر اینها، این شکلات صبحانه خوشمزه و مقوی برای تهیه انواع دسرها و شیرینی‌ها نیز کاربرد دارد.

این کیک برای عصرونه محشره: طرز تهیه کیک خیس شکلاتی به سبک کافی شاپی

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس

نکات طرز تهیه نوتلا

  • برای تهیه نوتلا می‌توانید از روغن مایع معمولی نیز استفاده کنید این روغن مایع‌ها در واقع همان روغن تخمه آفتاب‌گردان هستند؛ همچنین روغن‌های دیگری مانند روغن نارگیل یا روغن کنجد هم می‌توانید به کار ببرید. در نظر داشته باشید اصلاً از روغن‌زیتون در طرز تهیه نوتلا با نشاسته استفاده نکنید.
  • ممکن است بسیاری از افراد دسترسی به شیرخشک نداشته باشند و بخواهند طرز تهیه نوتلا خانگی بدون شیر خشک را بیاموزند. باید بگوییم که تنها دلیل استفاده از شیر خشک آن است که رنگ نوتلا بیش از حد تیره نشود و رنگ آن را به فندقی تبدیل کند؛ بنابراین در صورت استفاده نکردن از شیر خشک، مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
  • امکان دارد که برخی از افراد به دلیل حساسیت به فندق یا در دسترس نبودن آن، خواهان آموزش طرز تهیه نوتلا بدون فندق باشند؛ در این صورت شما می‌توانید طرز تهیه نوتلا با گردو بیاموزید. بدین منظور می‌توانید روش اشاره شده در این مقاله را انجام دهید و تنها از گردو به‌جای فندق استفاده نمایید.
  • حتی‌الامکان بهتر است که وزن و میزان مواد اشاره شده در دستور پخت را به‌صورت کاملاً دقیق اندازه‌گیری کنید؛ چرا که تأثیر بسزایی در مزه نهایی نوتلا دارد.
  • در صورت سفت‌شدن نوتلای خانگی، شما می‌توانید غلظت آن را به‌آسانی کنترل کنید. برای شل‌شدن نوتلا باید روغن و یا شیر اضافه نمایید.
  • اگر تمایل دارید که نوتلای خود را در خارج از یخچال نگهداری کنید؛ توصیه می‌کنیم که شیر سرد را حذف نمایید و تنها با روغن مایع آن را رقیق کنید. علت اضافه کردن پودر شیر خشک نیز همین مورد است؛ زیرا پودر شیر خشک علاوه بر این که سبب روشن‌شدن رنگ نوتلا می‌شود، مشکل فساد لبنیات را هم ندارد.
  • روش دیگر برای تهیه فندق بوداده این است که فندق‌ها را درون سینی فر ریخته و آن‌ها به مدت 10 دقیقه در دمای 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بعد فندق‌ها را همان‌طور که داغ هستند، درون یک دستمال یا حوله بریزید و آنها را مالش دهید تا پوست رویی فندق‌ها کاملاً جدا شود. اگر مقدار اندکی از پوست فندق‌ها باقی ماند، هیچ مشکلی ندارد و لازم نیست سخت بگیرید. بعد از خنک‌تر شدن فندق‌ها آن‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و پودرشان کنید.
  • در صورتی که دوست ندارید نوتلای خانگی را با اضافه‌کردن روغن زیاد چرب کنید، می‌توانید به‌جای شیر گاو از شیر بادام نیز استفاده کنید.
  • لازم به اشاره است که این نوتلا به مدت دو هفته در خارج از یخچال و به مدت طولانی در داخل یخچال قابلیت نگهداری دارد.

ناهار چی بپزم؟! طرز تهیه لازانیا در فر و بدون فر در قابلمه + 2 روش

طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس

جمع بندی

در این مطلب به سؤال شما در مورد نوتلا چطوری درست میشه؟ پاسخ دادیم و طرز تهیه نوتلا خانگی ساده با مواد در دسترس را برای شما عزیزان آموزش دادیم؛ همچنین در ادامه مطلب فوت و فن‌های تهیه این نوع شکلات صبحانه را بیان کردیم تا مشکلی از بابت تهیه آن نداشته باشید. امیدواریم که مطالعه مقاله طرز تهیه نوتلا خانگی برایتان مفید واقع شده باشد. از این که تا انتهای این مطلب از آموزش روش تهیه نوتلا، ما را همراهی کردید، کمال تشکر و قدردانی را از شما سروران گرامی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا