سالاد

انواع سالاد برای مهمانی شام و ناهار با کلم و سبزیجات

یکی از بخش‌های جدانشدنی و جذاب سفره مهمانی‌ها، سالاد است که می‌تواند رنگ و لعاب بیشتری به پذیرایی شما بدهد. درحقیقت هرچه تزئینات سالاد زیباتر باشد، مهمانان علاقه بیشتری به خوردن سالاد خواهند داشت. بنابراین تهیه سالادی با رنگ‌های جذاب و تزئین آن برای مهمانی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. استفاده از کلم و سبزیجات مختلف در انواع سالاد برای مهمانی می‌تواند طعم خوشایندی را به همراه داشته باشد. اگرچه طرز تهیه سالاد با کلم و سبزیجات آسان و ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما شما می‌توانید با اضافه کردن مواد اولیه مختلف به آن طعم و مزه متفاوتی را تجربه کنید. بنابراین همواره توصیه می‌کنیم با استفاده از خلاقیت خود نوعی از سالاد را به‌همراه کلم و سبزیجات تهیه و از مزه متفاوت و هیجان‌انگیز آن در مهمانی‌های شام و نهار نهایت لذت را ببرید. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش انواع سالاد برای مهمانی با سبزیجات و کلم و دیگر مخلفات بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری طرز تهیه این نوع سالادها هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سالاد رنگین کمان

سالاد رنگین‌کمان یکی از مناسب‌ترین انواع سالاد برای مهمانی ناهار و شام است؛ چراکه جلوه ویژه‌ای به سفره پذیرایی شما بخشیده و طعم بی‌نهایت لذیذی دارد. شما با استفاده از کلم و سبزیجات مختلف می‌توانید یک سالاد رنگین‌کمان خوشمزه تهیه و سرو کنید. این سالاد را می‌توان یکی از بهترین انواع سالاد برای مهمانی با کلم دانست که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین سالاد رنگین‌کمان جایگزین مناسبی برای سالاد شیرازی یا سالاد فصل خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه سالاد رنگین‌ کمان

  • کلم سفید و کلم قرمز نصف لیوان
  • کاهوی خرد شده 1 لیوان
  • خیارشور 1 لیوان
  • هویج رنده شده نصف لیوان
  • کنسرو ذرت 1 عدد
  • کنسرو نخودفرنگی 1 عدد
  • خیار خرد شده2 عدد
  • سس مایونز و ماست 2 فنجان
  • شوید و جعفری خرد شده به میزان لازم
  • لیموی تازه به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد رنگین‌ کمان

  1. در ابتدا برای تهیه این سالاد جدید برای مهمانی و دورهمی‌ها ابتدا کاهو، کلم سفید و کلم قرمز را به‌صورت نواری خرد کنید. سپس هویج و خیار را رنده کرده و به سبزیجات‌های خرد شده بیفزایید.
  2. در مرحله بعد لازم است که خیارشور، شوید و جعفری خرد و ساطوری شوند. سبزی‌ها و خیارشور را به همراه نخودفرنگی و ذرت کنسروی با دیگر ترکیبات تهیه شده سالاد مخلوط نمایید. در ادامه سس سالاد را با ماست، سس مایونز، نمک، فلفل و آبلیموی تازه ترکیب کرده و سس تهیه شده را روی مواد بریزید. برای‌ اینکه سس به‌خوبی به خورد سبزیجات برود، ابتدا مواد درون کاسه را به‌خوبی مخلوط کرده و سپس سالاد را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.

برای شام چی درست کنم؟ طرز تهیه سالاد ماكارونی مجلسی به روش رستورانی

سالاد رنگین کمان

سالاد چلیپا

یکی دیگر از انواع سالاد برای مهمانی شام یا ناهار که برای سرو در کنار خانواده و دوستان بسیار مناسب است، سال چلیپا محسوب می‌شود. گل کلم، نخود، جعفری و گشنیز ازجمله سبزیجات مورداستفاده در این سالاد هستند که آن را تبدیل به یک سالاد سالم و کم کالری نموده است.

مواد لازم برای تهیه سالاد چلیپا

  • گل کلم 1 عدد
  • سینه مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • گوجه گیلاسی 1 بسته
  • ماست 1 فنجان
  • آبلیموی ترش 1 فنجان
  • روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
  • جعفری و گشنیز تازه 100 گرم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد چلیپا

  1. برای تهیه این سالاد از انواع سالاد برای مهمانی ابتدا مرغ را پاک کرده و مدتی را صبر کنید تا با پیاز و کمی نمک بخارپز شود. در همین حین نخودها را بشویید و درون یک قابلمه 2 لیوان آب بریزید. پس‌ از اینکه آب به نقطه جوش رسید، نخودها را به‌همراه مقداری نمک به آن اضافه کنید.
  2. در یک قابلمه دیگر مجددا 2 لیوان آب ریخته و زمانی‌که آب جوشید، کلم‌هایی که شسته‌اید و به شکل گل درآورده‌اید را به‌همراه نمک به آن بیفزایید تا بخارپز شود.
  3. جعفری و گشنیز را نیز پس‌ از پاک کردن و شستن درون آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود؛ اما توجه داشته باشید که گشنیز و جعفری را نباید خرد کنید. بنابراین به همان شکلی که پاک نموده‌اید در سالادتان استفاده نمایید.
  4. پس ‌از اینکه تمام مواد پخت، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و گوجه گیلاسی‌ها را به شکل دلخواه خود برش بزنید. ماست، روغن زیتون، گشنیز، جعفری، آب‌لیمو و فلفل را با یکدیگر مخلوط نمایید. به‌ این‌ ترتیب با مخلوط کردن مواد، چاشنی سالاد چلیپا شما آماده خواهد بود.
  5. در مرحله بعد از تهیه این سالاد جدید و شیک، سینه مرغ را پرپر کنید و کلم‌ها در بشقاب بچینید. حال مرغ‌ها را روی کلم‌ها ریخته و نخودها را کنار آن بچینید. گوجه گیلاسی را نیز به شکل دلخواه به ظرفتان اضافه نمایید و در آخر چاشنی تهیه‌شده را بیفزایید تا سالاد شما آماده سرو شود.

سالاد چلیپا

سالاد کلم مخلوط

سالاد کلم مخلوط ازجمله کلاسیک‌ترین انواع سالاد ایرانی مجلسی بوده که مناسب سر سفره مهمانی‌ها و مجالس شما خواهد بود. طرز تهیه این سالاد بسیار ساده بوده و شما می‌توانید با افزودن مواد اولیه دلخواه خود سالادی مناسب ذائقه‌تان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم مخلوط

  • کلم قرمز 1 عدد بزرگ
  • خیار 2 عدد
  • گوجه‌فرنگی 3 عدد
  • ذرت 1 فنجان
  • هویج به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم مخلوط

  1. در ابتدا برای تهیه این سالاد ابتدا برگ‌های کلم را از یکدیگر باز کرده و درون یک ظرف پر از آب بریزید. در این مرحله باید صبر کنید که برگ کلم‌ها چند دقیقه درون کاسه پر از آب باقی بمانند تا از آلودگی پاک شوند. سپس برگ‌های کلم را به‌خوبی شسته و آبکشی کنید. برای چند دقیقه کلمه‌ها درون آبکش بریزید تا آب آن‌ها به‌خوبی گرفته شود.
  2. زمانی‌که گل کلم‌ها خشک و تمیز شدند، آن‌ها را خرد کرده و درون یک ظرف بزرگ بریزید. سپس گوجه و خیارها را ورقه‌ای خرد کرده و به ظرف حاوی کلم ها اضافه نمایید.
  3. در مرحله بعد از طرز تهیه این سالاد، در یک ظرف جداگانه متناسب با ذائقه و سلیقه خود مقداری آب‌لیمو، نمک و فلفل ریخته و آن‌ها را با یکدیگر به‌خوبی مخلوط کنید. سپس سس تهیه‌شده را کم‌کم به ظرف سالاد اضافه کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نمایید. اضافه کردن سس را تا جایی ادامه دهید که مقدار سس اضافه شده به سالاد کلم مخلوط متناسب با سلیقه‌تان باشد. در نهایت سالاد کلم مخلوط شما پس از اضافه نمودن سس مخصوص آماده خواهد بود.

برای قوی شدن بدن چی بخوریم؟ بهترین غذا برای قوی شدن بدن

سالاد کلم مخلوط

سالاد کلم قرمز

یکی از سالادهای خوش‌طعم و خوش‌رنگ که می‌تواند جلوه و رنگ و لعاب ویژه‌ای به سفره شما ببخشد، سالاد کلم قرمز است. این سالاد خوشمزه و شیک یکی از انواع سالاد برای مهمانی بوده که برای پذیرایی گزینه بسیار مناسبی است و به‌سرعت و به‌راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. همچنین سالاد کلم قرمز از خاصیت زیادی برخوردار بوده و یکی از سالادهای مقوی محسوب می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم قرمز

  • کلم قرمز نصف یک بوته کوچک
  • هویج 2 عدد کوچک
  • ذرت پخته نصف پیمانه
  • خیارشور خرد شده 1 پیمانه
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • ماست 3 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ترش تازه 2 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
  • شوید و نعنا تازه به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد کلم قرمز

  1. برای تهیه این سالاد از انواع سالاد برای مهمانی کلم ابتدا برگ‌های رویی کلم را چک کنید تا اگر خراب به نظر می‌رسند، آن‌ها را جدا کرده و دور بیندازید. در ادامه به وسیله یک پوست‌کن کلم قرمز را نواری و باریک خرد کرده و آن را به‌خوبی بشویید. آن‌ها را پس‌ از شستشو درون آبکش بریزید و صبر کنید تا آب اضافی کلم‌ها خارج شود و خشک شوند.
  2. در همین حین هویج‌ها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را با رنده درشت رنده کرده و کناری قرار دهید. یک تابه با اندازه متوسط روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن زیتون در آن بریزید. سپس صبر کنید تا روغن داغ شود و سپس گل کلم‌های خرد شده را در آن تفت دهید. هویج‌ها را نیز به تابه اضافه کرده و آن‌ها را نیز تفت دهید.
  3. پس‌ از تفت دادن هویج‌ها، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و کناری بگذارید. مقداری شوید تازه را شسته و سپس آن‌ها را به‌صورت ریز و ساطوری خرد کنید. در ادامه شویدها را در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. نعناع را نیز به‌همین شکل شسته و به‌صورت ریز خرد کنید.
  4. در مرحله بعد برای تهیه سس مخصوص سالاد کلم قرمز، ماست و سس مایونز را درون ظرفی بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن‌ها را با چنگال هم بزنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود. یک لیموترش تازه بشویید و برش بزنید و آب آن را به کاسه‌ی حاوی ماست و سس اضافه کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به سس مخصوص اضافه کرده و هم بزنید تا عطر فلفل آزاد شود. شما در این مرحله متناسب با ذائقه خود می‌توانید مقداری فلفل قرمز نیز به سس مخصوص سالاد اضافه کنید.
  5. ترکیب کلم بنفش و هویج را که تفت داده‌اید به سس اضافه کرده و هم بزنید. سپس شوید و نعناها رو روی سس ریخته و با آن ترکیب نمایید. حال خیارشورها را به‌صورت نگینی ریز خرد کرده و به میزان دلخواه به مواد اضافه کنید.
  6. در ادامه مقداری ذرت درون یک ظرف بریزید و روی آن را آب بگیرید. سپس ذرت‌ها را روی حرارت متوسط قرار داده تا به مدت حدود 5 الی 7 دقیقه بپزند و نرم شوند. البته شما می‌توانید در این مرحله از کنسرو ذرت نیز استفاده کنید.
  7. درنهایت ذرت را روی مواد بریزید و و آن‌ها را با یکدیگر مجددا ترکیب کنید. حال سالاد و سس را با قاشق خوب هم بزنید و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا به خورد مواد سالاد برود.
  8. پس‌ از گذشت این مدت سالاد را از یخچال خارج کرده و با قاشق هم بزنید تا سس ته‌نشین شده مجددا در سالاد پخش شود. سالاد کلم قرمز را در ظرف موردنظر خود بکشید و با چند برگ نعنا و شوید یا دیگر مواد دلخواه خود تزئین و سرو کنید.

برای سرماخوردگی چی بخوریم؟ طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد

سالاد کلم قرمز

سخن پایانی

سالاد یکی از بخش‌های مهم و جذاب در تدارک مهمانی‌ها محسوب می‌شود. بنابراین شما می‌توانید از انواع سالاد مکزیکی یا سبزیجات برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید. در این مطلب به معرفی انواع سالاد برای مهمانی با سبزیجات و کلم پرداختیم. شما می‌توانید با استفاده از طرز تهیه هریک از سالاد‌های فوق سفره‌ای زیبا و خوش آب‌ورنگ برای مهمانان خود تدارک ببینید. همچنین توصیه می‌کنیم با خلاقیت و سلیقه و اضافه نمودن برخی مواد اولیه جدید، سالادهای خوش طعم و هیجان‌انگیزی را برای مجالس و مهمانی‌های خود تهیه و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا