کیک و شیرینی

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال + نکات مهم

اگر اهل پخت کیک و شیرینی باشید، قطعا می‌دانید که بیشتر کیک‌ها پس‌ از چند روز خشک و غیرقابل مصرف می‌شوند. درنتیجه وجود راهکار و شرایطی که بتوان به تازه نگه‌ داشتن کیک کمک نمود، سبب می‌شود که بتوانید کیک و شیرینی را تا مدت طولانی مصرف کنید. بیشتر کیک‌ها متناسب با نوع و بافت آن‌ها از چند روز تا چند هفته قابل نگهداری هستند؛ اما توجه داشته باشید که این امر تنها زمانی محقق می‌شود که به فوت‌وفن تازه نگه‌ داشتن کیک آشنایی داشته باشید و هریک از انواع کیک را مطابق با موادی که در آن به‌کاررفته است، نگهداری کنید. به‌همین منظور امروز در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ می‌خواهیم به معرفی بهترین روش‌ها جهت تازه نگه‌ داشتن کیک در فریزر و یخچال بپردازیم. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که آیا ممکن است کیک تولد رو چند روز قبل درست کنیم و سپس در فریزر و یخچال قرار دهیم؟ تا انتها با ما همراه باشید.

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال

روش نگهداری کیک‌ های پخته و تزئین نشده در یخچال

درصورتی‌که اقدام به پختن کیک کرده‌اید؛ اما به دلایل متفاوت نتوانستید آن را تزئین کنید، می‌توانید به‌منظور تازه نگه‌ داشتن کیک، آن را در یخچال قرار دهید؛ اما توجه داشته باشید که قرار دادن کیک پخته و تزئین نشده در یخچال نیازمند اطلاع از ترفندهای مخصوص به آن است. همواره توصیه می‌کنیم کیک را 5 دقیقه پس‌ از اتمام پخت در فر نگه دارید تا اطراف کیک به داخل جمع نشوند و پف روی آن کاهش نیابد. همچنین پس‌ از اتمام این مدت کیک را در دما محیط قرار دهید تا خنک شود.

بنابراین کیک را بلافاصله پس‌ از خروج از فر در یخچال قرار ندهید؛ چراکه باعث تغییر در مزه و بافت کیک خواهد شد. با توجه به اینکه ماندگاری کیک خانگی بیرون از یخچال به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، کیک را پس‌ از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

مدت زمان نگهداری کیک خانگی در یخچال درصورتی‌که آن را درون یک نایلون هواگیری شده قرار دهید، حدود 3 روز خواهد بود؛ اما توجه داشته باشید که هواگیری نایلون کیک از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین به یاد داشته باشید که کیک‌های اسفنجی تهیه‌شده بر پایه روغن 1 الی 2 روز ماندگاری بیشتری در مقایسه با کیک‌های اسفنجی تهیه شده بر پایه کیک دارند.

یک روش دیگر برای نگهداری کیک خانگی و تازه نگه‌ داشتن کیک پخته و تزئین نشده این است که یک تکه نان را با اندکی آب نم‌دار نموده و آن را در کنار کیک قرار دهید. پس‌ از انجام این کار و قرار دادن کیک در یخچال متوجه خواهید شد که کیفیت کیک به میزان کمتری تحت تاثیر قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از یک روش ساده و راحت به تازه نگه‌ داشتن کیک خود کمک کنید.

با این کیک لذیذ از مهمونات پذیرایی کن: طرز تهیه کیک ساده خانگی | مخصوص مهمانی و عصرانه

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال

روش نگهداری کیک‌ های پخته و تزئین نشده در فریزر

درصورتی‌که قصد نگهداری کیک اسفنجی برای خامه کشی را در مدت زمان طولانی دارید، توصیه می‌کنیم کیک را در فریزر قرار دهید. مدت زمان نگهداری کیک اسفنجی در فریزر تا 1 ماه نیز امکان‌پذیر است؛ اما توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید کیک اسفنجی را پس‌ از خنک شدن درون فویل آلومینیومی قرار دهید. به‌طوری‌که هیچ‌گونه منفذی برای ورود هوا وجود نداشته باشد.

در ادامه فویل آلومینیومی حاوی کیک را درون کیسه پلاستیکی گذاشته و مرحله هواگیری آن را با دقت انجام دهید. حال می‌توانید کیک اسفنجی را فریزر قرار دهید. البته برای نگهداری کیک تولد در فریزر به این نکته توجه کنید که کیک در این مدت بسیار شکننده و آسیب‌پذیر بوده و نباید به آن ضربه‌ای وارد نمایید.

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال

روش نگهداری از کیک خامه‌ ای

نگهداری از کیک‌های خامه‌ای و تزئین شده پیش‌ از برش خوردن در یخچال امری بسیار ساده است. شما می‌توانید این نوع کیک‌ها را تا مدت زمان مشخصی در یخچال نگهداری کنید. مدت نگهداری کیک خامه ای در یخچال حدود 1 الی 2 روز بوده و طی این مدت از کیفیت آن‌ها کاسته نخواهد شد؛ اما توجه داشته باشید زمانی‌که کیک‌های خامه‌ای برش بخورند، نگهداری از آن‌ها کمی پیچیده می‌شود.

برای انجام این کار باید با ترفند تازه نگه‌ داشتن کیک خامه‌ای برش خورده آشنایی لازم را داشته باشید. در ابتدا باید روی قسمت برش خورده یک سلفون بکشید و کیک را درون ظرفی دربسته بگذارید. حال ظرف حاوی کیک را در یخچال قرار داده؛ اما توجه داشته باشید زمانی‌که می‌خواهید کیک را میل و سلفون را جدا کنید، ممکن است بخشی از کیک به سلفون بچسبد. بنابراین این کار باید با دقت هرچه تمام‌تر انجام دهید تا میزان کمتری از کیک هدر برود.

به جای شیر تو کیک چی بریزیم: جایگزین شیر در کیک | بهترین پیشنهاد به جای شیر

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال

روش نگهداری از کیک با روکش فوندانت

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کیک‌ها با روکش فوندانت تهیه می‌شوند، نگهداری و تازه نگه داشتن کیک با این روکش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توجه داشته باشید که فوندانت هنگام تماس با هوا در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شود و مزه بدی پیدا خواهد کرد.

بنابراین برای تازه نگه‌ داشتن کیک با روکش فوندانت و عدم تغییر در مزه آن باید کیک را به‌طور کامل بپوشانید تا در معرض هوا نباشد. سپس آن را برای چند روز به‌راحتی در یخچال قرار دهید. بنابراین شما می‌توانید با کاور کردن روکش فوندانت، کیک‌تان را سالم و تازه نگه دارید. همچنین قسمت بریده شده کیک را مشابه کیک خامه‌ای بپوشانید.

روش نگهداری از کیک میوه‌ ای

کیک‌های میوه یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین انواع کیک‌ها بوده که روش نگهداری ساده‌ای نیز دارند. به‌منظور تازه نگه‌داشتن کیک میوه‌ای تنها لازم است که چند تکه سیب را در کنار کیک میوه‌ای قرار دهید و سپس آن را در یخچال بگذارید.

در واقع سیب مانند نان عمل کرده و رطوبت کیک را حفظ می‌کند. همچنین مانع سیاه یا خراب شدن میوه‌های کیک می‌شود. درنتیجه کیک شما مدت زمان بیشتری تازه و قابل استفاده باقی می‌ماند.

برای صبحانه چی بپزم؟ طرز تهیه پنکیک ساده و فوری در تابه

تازه نگه داشتن کیک در فریزر و یخچال

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل روش تازه نگه‌ داشتن کیک در یخچال و فریزر پرداختیم. آشنایی با ترفندهای تازه نگه‌ داشتن کیک باعث می‌شود که شما بتوانید کیک‌های مختلف را در مدت زمان بیشتری نگهداری و آن‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید. با توجه به اینکه کیک‌ها انواع مختلفی دارند، روش‌های نگهداری مناسب هرکدام نیز با دیگری کاملا متفاوت است. بنابراین برای اینکه کیک شما کیفیت خود را تا حد بالایی حفظ کند، لازم است که متناسب با نوع آن روش نگهداری مربوطه را در پیش بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا