سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ شیر ، سوپی با سبک و سیاق لهستانی

اگر شما اهل پیش غذا و یا جزو آن دسته از افرادی هستید که سوپ را به عنوان وعده غذایی می‌شناسند، حتما تا به حال سوپ شیر را امتحان کرده‌اید. ممکن است سوپ شیر محبوب‌ترین سوپ در خانواده شما نیز باشد. ما در این مقاله به طرز تهیه سوپ شیر به سبک لهستانی پرداختیم، لطفا تا انتها با مجله آشپزی مامی کوکینگ همراه باشید.

سوپ شیر، یک صبحانه‌ی لهستانی

سوپ شیر که به زبان لهستانی  نامیده می‌شود، یک غذای لهستانی است. این غذا در اروپای مرکزی و شرقی بسیار محبوب است و اغلب با رشته فرنگی، پیراشکی، غلات یا حتی گاهی نان مصرف می‌شود. سوپ‌های حاوی لبنیات برای قرن‌ها در غذاهای لهستانی وجود داشتند. بسیاری از سرآشپزان حرفه‌ای، سوپ شیر امروزی، که با سبک زندگی و ذائقه غربی و ایتالیایی مخلوط شده است، را باز مانده‌ای از دوران کمونیسم یا حتی سال‌های اولیه تحول در اروپای شرق و مرکزی به خصوص لهستان می‌دانند. در آن زمان سوپ شیر به عنوان یک وعده غذایی بسیار شاخص در مدارس سرو می‌شد. بنابراین ما قصد داریم به تهیه سوپ شیر به سبک لهستانی با یک خمیر خانگی (نودل قطره‌ای) به قصد ایجاد یک تغییر کوچک در وعده‌ی غذایی شما بپردازیم.

طرز تهیه سوپ شیر لهستانی

چه چیزی را باید با این سوپ شیر سرو کنید؟

سوپ‌های شیری مانند این سوپ معمولاً برای صبحانه میل می‌شوند، اما هیچ بایدی وجود ندارد. شما می‌توانید آن را با یک فنجان نوشیدنی گرم مانند چای یا قهوه سرو کنید. حتی می‌توانید از این نوع سوپ شیر به عنوان غذای کمکی برای کودکان نیز استفاده کنید. علاوه بر این از این سوپ به عنوان یک شام سبک نیز استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه یک سوپ شیر لهستانی لذیذ و خوشمزه

  • 2 فنجان شیر
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 4 قاشق غذاخوری (36 گرم) آرد همه منظوره
  • کمی نمک
  • استفاده از شکر در این طرز تهیه سوپ شیر کاملا سلیقه‌ای است، اما در صورت تمایل داشتن به طعم شیرین توصیه می‌شود که بیشتر از 3 قاشق غذاخوری شکر استفاده نکنید.

طرز تهیه سوپ شیر ساده

طرز تهیه سوپ شیر

  1. در ابتدا شیر را در یک قابلمه کوچک بریزید. اگر به طعم شیرین علاقه دارید، در این مرحله باید شکر را نیز اضافه کنید.
  2. پس از به جوش آمدن شیر حرارت را کم کنید و همانطور که شیر پخته می‌شود، خمیر را نیز آماده کنید.
  3. به منظور تهیه خمیر، در یک کاسه کوچک آرد، تخم مرغ و کمی نمک را هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و به یک خمیر یکدست تبدیل شود.
  4. در ادامه خمیر آماده شده را با یک قاشق غدا خوری، قاشق به قاشق، به سوپ داغ اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید تا با حرارت متوسط خمیر (نودل‌ها) نرم شوند.
  5. غذای شما آماده است و می‌توانید سوپ خود را میل کنید.
  • در صورتی که شما به جای استفاده از خمیر از برنج یا پاستا استفاده می‌کنید، در قدم اول کره را به آرامی داخل شیر داغ اضافه و هم بزنید، بعد از حل شدن کره در شیر داغ می‌توانید برنج یا پاستا را اضافه کنید و مخلوط را به آرامی هم بزنید، پس از چند دقیقه (3-4 دقیقه) سوپ شما آماده سرو است.

طرز تهیه سوپ شیر با خمیر نودل

چند توصیه مهم در مورد سوپ شیر:

  1. در این دستور غذایی، سوپ با خمیر نودل درست می‌شود، اما شما می‌توانید از انواع مختلف رشته فرنگی مانند، نودل خمیری، رشته فرنگی رنده شده، غلاتی مانند برنج و اشکال کوچک‌تر پاستا نیز استفاده کنید.
  2. این سوپ می‌تواند با طعم شور یا شیرین، متناسب با ذائقه و سلیق شما سرو شود. اگر شما بیشتر به طعم شیرینی تمایل دارید، کافی است 3 قاشق غذاخوری و یا بیشتر شکر را هنگام پختن شیر به آن اضافه کنید.
  3. همچنین در این طرز تهیه سوپ شیر اگر از دوست‌داران دارچین هستید، به شما توصیه می‌کنیم که مقداری دارچین آسیاب شده را در سوپ شیر خود بپاشید.
  4. این دستور برای گیاهخواران مناسب است.
  5. به سبب بلع و هضم آسان این سوپ، به طور معمول برای کودکان یا کسانی که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار توصیه می‌شود.
  6. هنگامی که این سوپ را سرو کردید، آن را بیش از 3 تا 4 ساعت بیرون نگذارید. برای نگهداری باقیمانده سوپ، آن را در ظرفی درب دار بریزید، شما می‌توانید این سوپ را به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.
  7. متخصصان تغدیه و آشپزهای حرفه‌ای، فریز کردن این سوپ را توصیه نمی‌کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله به تهیه سوپ شیر به روش لهستانی‌ها پرداختیم، شما می‌توانید این غذای بسیار خوشمزه و لذیذ را تنها با صرف 10 دقیقه آماده کنید. در صورتی که شما هم از این طرز تهیه استفاده کرده‌اید، لطفا نظرات خود را با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا