شیرینیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی مرنگ خوشمزه و پفکی

شیرینی مرنگ یا شیرینی پفکی در دسته شیرینی­های فانتزی و جدید قرار می‌گیرند که بیشتر در کشورهای سوئیس، فرانسه، لهستان و ایتالیا مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این شیرینی به دلیل ظاهر جذاب و قشنگی که دارد در نگاه اول مورد توجه افراد به خصوص کودکان قرار می­گیرد. شاخص­ترین ویژگی این شیرینی این است که می­توانید آن را بدون فر هم درست کنید. با توجه به نکاتی که در ادامه برای پخت این شیرینی خوشمزه در اختیار شما عزیزان قرار می­ دهیم، برای عصرانه و پذیرایی از مهمان می ­توانید به راحتی آن را درست کرده و میل فرمایید.ادامه آموزش طرز تهیه شیرینی مرنگ را از مجله آشپزی مامی کوکینگ از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مرنگ (پفکی) بدون فر برای 5-6 نفر

  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • پودر شکر یا شکر 1 لیوان
  • وانیل 4/1 قاشق چای خوری
  • هل پوست کنده یا آسیاب شده مقداری
طرز تهیه شیرینی مرنگ

طرز تهیه شیرینی مرنگی (پفکی) بدون فر برای 5-6 نفر

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، می‌توان این شیرینی را به بدون فر نیز درست کرد. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

سفیده تخم مرغ به خوبی هم بزنید تا کاملا سفید شود؛ سپس وانیل و آب لیمو را به آن اضافه کنید و مجددا آن را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در ادامه پودر شکر یا شکر را درون مایع بریزید و با دور تند همزن آن­ها را مخلوط کنید تا زمانی که سفیده ­ها غلطت کافی را بدست آورند. اکنون هل پوست کنده را آسیاب کنید یا اگر هل آسیاب شده دارید آن را به مایع اضافه کنیید. درصورت تمایل برای این ­که شیرینی­هایی با ظاهر جذاب داشته باشید مقداری رنگ خوراکی مجاز یا زعفران به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

اگر در منزل سینی فر یا ماهیتابه نازکی دارید در این قسمت به کارتان می­آید. در این مرحله ابتدا کاغذ روغنی را درون سینی یا ماهیتابه قرار دهید. مایع را درون قیف بریزید یا اگر قیف در دسترس ندارید از یک پلاستیک استفاده کنید، سپس روی کاغذ روغنی شکوفه یا شکل مد نظرتان را بزنید.

مرحله سوم

در این قسمت سینی فر یا ماهی تابه را روی شعله­ ی بسیار کم یا بخاری و شوفاژ و هر وسیله گرمایشی در دسترسان قرار بدهید و حداقل زمان برای آماده شدن شیرینی مرنگ 4 ساعت است پس شکیبایی لازم را به خرج دهید.

مرحله چهارم

بعد از خاموش کردن شعله اجازه دهید تا شیرینی­ها به مقدار کافی سرد شوند تا جداسازی آن­ها از کاغذ روغنی به آسانی صورت گیرد.

شیرینی­های مرنگ بدون هیچ شرایط خاصی قابل نگهداری هستند و همانطور که ملاحظه کردید بدون هیچ دردسر و نیاز به ابزار خاصی می­توانید این شیرینی را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی مرنگ

مواد لازم برای تهیه شیرینی مرنگ (پفکی) با فر برای 5-6 نفر

  • سفیده تخم مرغ 4 عدد
  • پودر قند 1 و 4/3 پیمانه
  • پودر تارتار 1/2 قاشق چای خوری یا 1 قاشق چای خوری آب لیمو

طرز تهیه شیرینی مرنگی (پفکی) با فر برای 5-6 نفر

در ادامه قصد داریم تا طرز تهیه شیرینی مرنگ  با فر را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول

ابتدا دقت کنید که تخم مرغ­ها خیلی خنک نباشند، برای اطمینان آن­ها را 30 دقیقه زودتر از یخچال خارج کنید. تخم مرغ­ها را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنید. در این شیرینی ما با سفیده تخم مرغ سروکار داریم. سفیده تخم مرغ را کاملا هم بزنید. سپس پودر تارتار یا آب لیمو را به سفیده ها اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا مایع کاملا سفید شود و کف کند. در این لحظه کمی صبر کنید تا مایع به دست آمده خودش را بگیرد و غلظت لازم را به دست آورد.

بعد از اینکه متوجه شدید مایع غلظت لازم را پیدا کرده پودر قند را به تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ظاهر مایع مانند خامه شود.

مرحله دوم

کاغذ روغنی را در سینی فر پهن کنید. به وسیله قیف یا پلاستیک شکوفه­های مرنگی را روی سینی بریزید.

مرحله سوم:

در این قسمت دقت کنید که حرارت فر شما 150 درجه سانتیگراد باشد. سینی را درون فر قرار دهید و 35 الی 45 دقیقه زمان دهید تا شیرینی­های مرنگی آماده خوردن شوند. برای اطمینان بعد از 30 دقیقه حتما شیرینی­ها را چک کنید تا زمان آماده شدنشان را متوجه شوید.

نکات پخت شیرینی مرنگ (پفکی)

  • اگر تمایلات شما به شیرینی ­ها کمتر است می­توانید مقدار شکر را در این شیرینی کمتر کنید.
  • اگر بعد از پخت متوجه شدید که مرنگ­ها به کاغذ­های روغنی چسبیده اصلا نگران نشوید و صبر کنید تا شیرینی­ها خنک شوند.
  • روی شیرینی­ های مرنگی را می ­توانید با سلیقه خودتان تزیین کنید.
  • فراموش نکنید که شکر یا پودر قند را به تدریج اضافه کنید تا در مرحله پخت شیرینی ها به اندازه کافی پف کنند.
  • اگر کاغذ روغنی در منزل ندارید می­ توانید کف سینی فر یا ماهیتابه خود را چرب کنید.
طرز تهیه شیرینی مرنگ

مرنگ؛ یک شیرینی ساده و خوشمزه

مرنگ یک شیرین ساده و خوشمزه است که به راحتی می‌توانید آن را درست کنید. این شیرینی خانگی را می‌توانید با چای و سایر نوشیدنی‌های گرم میل کنید یا از آن برای تزئین کیک‌های خانگی استفاده کنید. در این مقاله به شما  طرز تهیه شیرینی مرنگ با فر و بدون فر را آموزش دادیم. امیدواریم این شیرینی را در لحظات خوبتان درست کنید و با دوستان و خانواده میل کنید.

مقلات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا