ژلهدسر

طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

طرز تهیه پرتقال ژله ای با پوست پرتقال و پودر ژله در این بخش از مجله آشپزی مامی کوکینگ آموزش داده خواهد شد. اگر به دنبال یک دسر جذاب و در عین حال راحت و مقرون به‌صرفه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید و طرز تهیه پرتقال ژله ای را بیاموزید.

طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

مواد لازم برای تهیه ژله با پوست پرتقال

  • پودر ژله: ۳ عدد
  • پودر ژله: ۱ بسته

اگه دانشجو هستی و فرصت آشپزی نداری، این غذاهارو امتحان کن: طرز تهیه غذای ساده با کمترین مواد | 7 غذای فوری

طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

طرز تهیه پرتقال ژله ای با پوست میوه

پیش از اینکه طرز تهیه پرتقال ژله ای را شرح دهیم،‌ لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که دسر مذکور دستورالعمل ساده‌ای داشته و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده می‌شود.

  1. برای تهیه ژله با پوست میوه، در وهله اول پرتقال‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید.
  2. سپس میوه را از پوست به آرامی جدا کنید تا پوست آن آسیب نبیند. شما می‌توانید این کار را به کمک آبمیوه‌گیر هم انجام دهید. به یاد داشته باشید که اگر پوست پرتقال آسیب ببیند، مواد در آن دوام نمی‌آورد؛ پس دقت کنید تا پوست میوه یالم باشد.
  3. حال نوبت آماده سازی پودر ژله است. برای اینکه تنوع رنگ دسر بیشتر باشد، می‌توانید از چند پودر ژله با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.
  4. پودر ژله را مطابق با دستورالعمل موجود بر روی بسته‌بندی، به روش بن ماری در آب حل کرده و داخل پوست پرتقال‌های نصف شده می‌ریزیم.
  5. به خاطر داشته باشید که حتما هر پرتقال را فقط به دو نیم تقسیم کنید تا پروسه آماده سازی آن راحت‌تر باشد. برای ایستاییِ بهتر پوست پرتقال، می‌توانید آن‌ها را داخل قالب مافین بچینید و بعد، مایع ژله را داخل آن بیفزایید.
  6. حالا پرتقال‌ها را داخل یخچال بگذارید و ۳_۴ ساعت صبر کنید تا ژله آماده شود.
  7. سپس آن را از یخچال خارج کرده و هر پرتقال را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. تعداد و ضخامت برش‌ها بسته به اندازه پرتقال‌ها متفاوت خواهد بود.

با این خمیر می‎تونی انواع رسپی‌های نان محلی رو امتحان کنی: طرز تهیه خمیر ساده برای نان و پیتزا بدون خمیر مایه 

طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

نکات مهم در مورد طرز تهیه پرتقال ژله ای با پوست میوه

  1. در صورتیکه مایع ژله پس از اتمام پوست‌های پرتقال اضافی ماند، می‌توانید باقی مانده را در یک ظرف جداگانه بریزید و یک دسر دیگر هم بسته به خلاقیت خود تهیه کنید.
  2. برای اینکه پس از برش زدن پوست پرتقال، ژله موجود در آن آسیب نبیند؛ می‌توانید طی پروسه آماده سازی، سطح آن را با یک کاغذ روغنی بپوشانید و بیشتر از مدت زمان ذکر شده اجازه دهید تا در یخچال استراحت کند.
  3. به دلیل وجود ژلاتین در ترکیبات ژله، این دسر خوشمزه برای کودکان و نوجوانان بسیار مقوی و مفید بوده و سبب استحکام مفاصل و استخوان‌های آنان می‌شود.
  4. همچنین این دسر دارای پروتئین و آمینواسید بوده و در رشد و استخوان سازی هم نقش موثری ایفا می‌کند.

این کیک برای دورهمی‌ها محشره: طرز تهیه کیک هویج کافی شاپی با گردو و خامه

طرز تهیه پرتقال ژله ای | ژله با پوست میوه

جمع‌بندی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه پرتقال ژله ای با پوست پرتقال پرداختیم. این دسر خوشمزه و ساده، برای شب یلدا و دورهمی‌های دوستانه یا رسمی، یک ایده فوق‌العاده جالب و کاربردی است. لطفا شما عزیزان هم پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با این رسپی، با ما و سایر همراهان مامی کوکینگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا