دانستنی ها

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ با 5 روش عالی و فوری

بادمجان یکی از محبوب‌ترین صیفی‌جات در جهان است که در انواع غذاهای خوشمزه از آن استفاده می‌شود. با این وجود، تلخی مزه بادمجان ممکن است مزه اصلی غذا را به کل خراب کند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال روش تشخیص بادمجان شیرین از تلخ می‌گردند تا مزه غذای آنها حفظ شود و زحماتشان هدر نرود. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم به بررسی موضوع مذکور بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مقاله طرز تشخیص بادمجان شیرین از تلخ با 5 روش عالی و فوری را از دست ندهید.

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

تشخیص بادمجان تلخ از شیرین

چندین راه برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره کرده ایم:

پوست

پوست بادمجان‌ها یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص بادمجان شیرین از تلخ است. کدری و چروکیدگی پوست بادمجان نشان از شرایط نامطلوب نگهداری و کهنگی آن بوده و مزه غذای شما را تلخ خواهد کرد؛ بنابراین حتماً بادمجان‌هایی تازه و با پوست خوش‌رنگ و شفاف را خریداری کنید.

اندازه

بادمجان‌های کوچک معمولاً شیرین‌تر از بادمجان‌های بزرگ هستند. در نظر داشته باشید که بیشتر بادمجان‌های درشت مزه تلخ و تعداد دانه‌های بسیار زیادی دارند؛ بنابراین هنگام خرید بادمجان، نقش اندازه آن را دست کم نگیرید.

چیکار کنیم آبلیمو تلخ نشه؟ گرفتن تلخی آبلیمو به 5 روش ساده و فوری

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

رنگ

معمولاً رنگ بادمجان باکیفیت یکدست و براق است. رنگ بادمجان می‌تواند از بنفش تیره تا سیاه متغیر باشد. در بیشتر موارد بادمجان‌هایی با رنگ تیره شیرین‌تر از بادمجان‌هایی با رنگ روشن هستند.

سفتی

اغلب بادمجان‌های سفت و منسجم شیرین‌تر از بادمجان‌های نرم هستند. نرم بودن بادمجان‌ها نشان از کهنگی و زیاد از حد رسیده بودن آنها است.

ساقه

ساقه بادمجان باید سبز و تازه باشد. اگر ساقه بادمجان قهوه‌ای یا خشک شده باشد، احتمالاً آن بادمجان تلخ است و باید از خرید آن خودداری کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای انتخاب بادمجان شیرین آورده شده است؛ با دنبال‌کردن این نکات، می‌توانید بادمجان‌های شیرین و خوشمزه‌ای را برای غذاهای خود انتخاب کنید.

  • از خرید بادمجان‌هایی که پوست آنها ترک خورده و یا کبود شده است خودداری کنید؛ چرا که اینها نشانه‌های فساد هستند و بادمجان احتمالاً تلخ خواهد بود.
  • بادمجان را در فصل برداشت آن بخرید. بادمجان‌های فصلی معمولاً شیرین‌تر از بادمجان‌های خارج از فصل هستند.

چیکار کنیم ترشی فلفل تلخ نشه؟ گرفتن تلخی ترشی فلفل (3 روش فوری) + طرزتهیه ترشی

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

گرفتن تلخی بادمجان

تلخی بادمجان ناشی از وجود ترکیبات شیمیایی به نام آلکالوئیدها است. این ترکیبات در پوست، دانه‌ها و هسته بادمجان یافت می‌شوند. با این حال، میزان آلکالوئیدها در بادمجان‌ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از بادمجان‌ها از سایرین تلخ‌تر هستند. برای از بین بردن تلخی بادمجان، می‌توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

پوست گرفتن

پوست بادمجان حاوی بیشترین میزان آلکالوئیدها است؛ بنابراین، پوست گرفتن بادمجان یکی از مؤثرترین و رایج ترین راه‌ها برای از بین بردن تلخی آن است.

نمک زدن

نمک به خارج شدن آلکالوئیدها از بادمجان کمک شایانی می‌کند. برای این کار، بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به تکه های دلخواه خود برش بزنید، بعد آنها را به مدت حدود 30 دقیقه در آب‌نمک قرار دهید. سپس، بادمجان‌ها را آبکشی کرده و از آنها در غذای خود استفاده کنید.

سرخ کردن

سرخ کردن بادمجان نیز به کاهش تلخی آن کمک می‌کند. برای این کار، بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. سپس، بادمجان‌ها را در روغن داغ سرخ کنید.

فریز کردن

فریز کردن نیز می‌تواند به کاهش تلخی بادمجان کمک کند. برای این کار، بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به‌صورت دلخواه خود برش دهید. بعد، بادمجان‌ها را در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. پس از یخ‌زدن، بادمجان‌ها را از فریزر خارج نمایید و از آنها برای تهیه انواع غذا استفاده کنید.

ترکیب با مواد ترش

ترکیب بادمجان با مواد ترش مانند آبلیمو، سرکه یا گوجه فرنگی نیز می‌تواند به کاهش تلخی آن کمک کند. برای این کار، پوست بادمجان‌ها را بگیرید و به‌صورت ورقه‌ای برش دهید. سپس، بادمجان‌ها را با مواد ترش مخلوط کنید و بگذارید برای مدتی بمانند و بعد از آنها استفاده نمایید.

چطور برنج اصل رو تشخیص بدیم؟ 9 تا از بهترین روش های تشخیص برنج اصل و تقلبی + برنج هاشمی

تشخیص بادمجان شیرین از تلخ

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی راه تشخیص بادمجان شیرین از تلخ پرداختیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه مطرح کردیم. با استفاده از این نکات، شما می‌توانید بادمجان‌های شیرین و خوشمزه‌ای را برای غذاهای خود تهیه کنید. امیدواریم که مطالعه مقاله تشخیص بادمجان شیرین از تلخ با 5 روش عالی و فوری برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا