ترشی و شوری

گرفتن تلخی ترشی فلفل (3 روش فوری) + طرزتهیه ترشی

ترشی فلفل یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه و ساده ایرانی بوده که تا به امروز جای خود را در سفره‌ها حفظ نموده است. این ترشی را می‌توان با انواع فلفل‌ها مانند فلفل سبز یا فلفل قرمز تهیه نمود. حتی شما می‌توانید آن را به حالت تند یا شیرین نیز تهیه و آماده کنید. بنابراین برای تهیه ترشی فلفل پیش‌ از هر چیز باید به ذائقه خود توجه نمایید. این ترشی کم‌هزینه بوده و درست کردن آن بسیار راحت است؛ اما ترشی فلفل یکی از انواع ترشی‌های بوده که احتمال ایجاد تلخی در آن بسیار بالا است. به‌ویژه اگر آن را به‌صورت خانگی تهیه کنید، احتمال بروز تلخی در آن افزایش می‌یابد. در این مواقع باید با استفاده از روش‌هایی به‌خصوص برای گرفتن تلخی ترشی فلفل اقدام نمایید. در غیر این صورت این چاشنی غیرقابل خوردن خواهد بود. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش طرز تهیه ترشی فلفل و روش‌های گرفتن تلخی این ترشی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

گرفتن تلخی ترشی فلفل

نحوه گرفتن تلخی ترشی فلفل

تلخی ترشی فلفل قرمز یکی از عمده مشکلاتی است که بسیاری از افراد هنگام تهیه ترشی با آن روبه‌رو می‌شوند؛ چراکه این مدل ترشی ازجمله چاشنی‌هایی بوده که احتمال ایجاد تلخی در آن بسیار زیاد است. درنتیجه در ادامه به معرفی چند روش برای گرفتن تلخی ترشی فلفل خواهیم پرداخت تا بتوانید ترشی هرچه خوشمزه‌تری آماده کنید.

  1. روش اول: در روش اول برای گرفتن تلخی ترشی فلفل ابتدا باید برای جوشاندن فلفل‌ها اقدام کنید. برای انجام این کار 5 لیوان آب در قابلمه بریزید و به ازای آن، 2 قاشق غذا خوری نمک به قابلمه اضافه نمایید. سپس صبر کنید تا آب به جوش بیاید و درنهایت فلفل‌ها را اضافه نمایید. پس ‌از گذشت 5 دقیقه فلفل‌ها را از قابلمه خارج کرده و آن‌ها را آبکش کنید. این کار را 2 الی 3 بار تکرار کنید و مطمئن باشید که فلفل تلخی خود را از دست خواهد داد.
  2. روش دوم: روش دیگر برای گرفتن تلخی ترشی فلفل مربوط به استفاده از آب نمک است. این روش بسیار آسان بوده و تنها کاری که باید برای آن انجام دهید، این است که فلفل‌ها را در یک ظرف حاوی آب نمک بریزید و صبر کنید تا به مدت 3 روز در آنجا باقی بمانند. البته لازم است که طی این مدت چندین‌بار آب‌نمک را تعویض کنید. درنهایت پس‌ از گذشت این مدت فلفل‌ها را از آن خارج کرده و خشک نمایید.
  3. روش سوم: در سومین روش از گرفتن تلخی ترشی فلفل ابتدا در یک قابلمه 2 لیتر آب و 3 قاشق غذاخوری نمک بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید. پس‌ از به جوش آمدن آب، شعله را خاموش کرده و صبر کنید تا آب‌نمک سرد شود. سپس فلفل‌ها را درون قابلمه ریخته و آن را 2 شب در جای خنک قرار دهید. پس‌ از گذشت این مدت فلفل‌ها را آبکشی و روی پارچه پهن نمایید. توصیه می‌کنیم پارچه را درون صافی قرار داده و جسمی سنگین روی آن قرار دهید. به مدت 24 ساعت منتظر بمانید تا آب فلفل‌ها کاملا خارج شود و حالت خشکی پیدا کنند.

این روش برای نگهداری قارچ در یخچال و فریزر عالیه: روش نگهداری طولانی مدت قارچ در یخچال و فریزر

گرفتن تلخی ترشی فلفل

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل

  • فلفل سبز 500 گرم
  • سیر 6 حبه
  • نعناع خشک 1 قاشق چای‌خوری
  • نمک 3 قاشق غذاخوری
  • سرکه 1 لیوان
  • آب 6 لیوان
  • ترخون به میزان لازم

چیکار کنم آبلیمو تلخ نشه؟ گرفتن تلخی آبلیمو به 5 روش ساده و فوری

طرز تهیه ترشی فلفل

  1. پس از آشنایی با ترفند گرفتن تلخی ترشی فلفل، حالا گام اول برای تهیه ترشی فلفل خانگی این است که فلفل‌های خریداری‌شده را با دقت بشویید. توصیه می‌کنیم یک ظرف بزرگ را انتخاب کرده و فلفل‌ها را درون آن بریزید. سپس درون ظرف مقداری آب ریخته به‌طوری‌که آب کاملا روی فلفل‌ها را بپوشاند. درنهایت مقداری نمک نیز برای ضدعفونی کردن به ظرف اضافه نمایید.
  2. پس‌ از گذشت حدود 10 الی 15 دقیقه فلفل‌ها را کمی با دست هم بزنید و سپس 2 الی 3 بار آبکشی کنید. بعد از آبکشی کردن فلفل‌ها، منتظر بمانید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.
  3. پس‌ از اینکه آب اضافی فلفل‌ها گرفته شد، آن‌ها را روی یک دستمال تمیز بپیچید تا به‌طور کامل خشک شوند.
  4. در همین حین یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و حدود 6 لیوان آب درون آن بریزید. قابلمه را روی حرارت بالا قرار داده و زمانی‌که آب در آستانه جوشیدن بود، نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  5. پس‌ از اینکه آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید، زیر آن را خاموش کرده و صبر کنید تا کمی از حرارت آن کاسته شود.
  6. در ادامه فلفل سبزهای خشک شده را به قابلمه اضافه کنید. سپس یک بشقاب بردارید و آن را به‌صورت برعکس روی قابلمه قرار دهید. با انجام این کار فلفل سبزها به‌طور کامل به زیر آب می‌روند و دیگر در سطح آب باقی نخواهند ماند. یکی از مهم‌ترین نکات در جوشاندن فلفل برای ترشی این است که اگر فلفل‌ها را در حالی به قابلمه اضافه کنید که آب در حال جوش است، فلفل‌ها تردی خود را از دست داده و نرم می‌شوند.
  7. سپس صبر کنید تا فلفل‌ها حداقل به مدت 8 ساعت درون آب نمک باقی بمانند. پس ‌از گذشت این مدت، آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و مجددا آبکش نمایید. حال منتظر بمانید تا فلفل‌ها خشک شوند و مانند مراحل قبل فلفل‌های آبکش شده را روی دستمال قرار دهید تا به‌طور کامل خشک شوند و هیچ رطوبتی در آن‌ها باقی نماند.
  8. پس‌ از اینکه فلفل‌ها بطور کامل خشک شدند، آن‌ها را در ظرف موردنظر خود بریزید. پیشنهاد می‌کنیم برای انجام کار از یک ظرف شیشه‌ای و کاملا تمیز بهره بگیرید. فلفل‌ها را در درون ظرف قرار داده و سیر را به همراه نعنا و ترخون به آن اضافه کنید.
  9. بعد از اینکه تمام مواد را در ظرف ترشی فلفل شیرین ریختید، نوبت به اضافه کردن سرکه می‌رسد. توجه داشته باشید سرکه را باید به‌اندازه‌ای اضافه کنید که کاملا روی فلفل‌ها را بپوشاند. درغیراین‌صورت فلفل‌ها کپک می‌زنند و ترشی شما تلخ می‌شود. اگر می‌خواهید ترشی فلفل تند خرد شده تیزی و تندی کمتری داشته باشد، تمام ظرف را با سرکه پر نکنید؛ بلکه نیمی از آن را آب و نیم دیگر را سرکه بریزید. البته در این مرحله حتما از آب جوشیده شده استفاده کنید.
  10. درنهایت درب ظرف را ببندید و صبر کنید تا ترشی به مدت 1 هفته الی 10 روز درون یخچال باقی بماند تا آماده شود. پس‌ از گذشت این مدت ترشی فلفل هالوپینو شما آماده خواهد بود و می‌توانید آن را همراه با غذا میل کنید.

چیکار کنیم لیمو عمانی تلخ نشه؟ خشک کردن لیمو عمانی و گرفتن تلخی لیمو قبل خشک کردن و در غذا

گرفتن تلخی ترشی فلفل

سخن پایانی          

در این مقاله به آموزش نحوه تهیه ترشی فلفل و روش گرفتن تلخی آن پرداختیم. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع به علت تلخ شدن ترشی فلفل قادر نخواهید بود که این چاشنی را مصرف کنید. بنابراین با به‌کارگیری هریک از روش‌های گرفتن تلخی ترشی فلفل به‌راحتی می‌توانید یک ترشی خانگی خوشمزه را تهیه و نوش جان نمایید. ترشی فلفل ازجمله پرطرفدارترین انواع ترشی‌ها در سراسر دنیا بوده که استفاده از آن در تمام فصول سال و در کنار غذا یا به‌همراه ساندویچ طعم لذت‌بخشی را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا