سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی برای مهمانی

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌های ساده و درعین‌حال پرطرفدار بوده که به‌دلیل برخورداری از دستور تهیه‌ای منعطف، قابل تهیه با انواع مواد غذایی و تغییر دستور پخت است. سوپ مرغ را هم می‌توان به‌صورت یک سوپ ساده و هم می‌توان به‌عنوان یک سوپ مجلسی و پیش‌غذا برای مجالس و مهمانی‌ها تهیه نمود. به‌طورکلی این‌ سوپ با توجه به نوع مواد به‌کاررفته در تهیه آن، یک غذای عالی و مناسب با سلیقه ایرانی است و شما می‌توانید آن را به‌عنوان غذا اصلی یا به‌عنوان پیش‌غذا آماده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم در فصل زمستان با یادگیری طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی به درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک کنید؛ چراکه این سوپ یکی از غذاهای بسیار مقوی و سالم است. البته اگر می‌خواهید سوپ مرغ را در دورهمی‌های خود آماده سازید، در ادامه با مجله مامی کوکینگ همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی به‌همراه نکات پخت آن بپردازیم.

طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی برای مهمانی

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ مجلسی

  • سینه مرغ 200 الی 300 گرم
  • پیاز 2 عدد متوسط
  • هویج 4 عدد متوسط
  • سیر 2 حبه
  • سیب‌زمینی 2 عدد متوسط
  • سبزی سوپی 200 گرم
  • بلغور جو 1 پیمانه
  • رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق غذاخوری
  • آویشن و زنجبیل هرکدام یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  • دارچین نصف قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

برای سرماخوردگی چی بخورم؟ طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد

طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی برای مهمانی

طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی

  1. در ابتدایی‌ترین مرحله از طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی ابتدا یکی از پیازها را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس هریک از آن‌ها را به‌همراه مقداری نمک، زردچوبه و گوشت مرغ درون یک قابلمه مناسب بریزید.
  2. 2 لیوان آب درون قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. در ادامه منتظر بمانید تا آب درون قابلمه به جوش بیاید. سپس کف‌های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور بریزید؛ چراکه انجام این کار باعث می‌شود طعم و بوی زهم مرغ به‌طور کامل گرفته شود.
  3. پس‌از اینکه کف‌های روی سطح آب را جمع کردید، صبر کنید تا گوشت مرغ به مدت 30 دقیقه بپزد تا نیم‌پز شود. پس‌ از نیم پز شدن گوشت مرغ، آن را از قابلمه بیرون آورید و به‌صورت ریش ریش خرد کنید و کناری قرار دهید.
  4. در مرحله بعد از طرز تهیه سوپ مرغ و جو پرک، پیاز باقی‌مانده را به‌همراه سیر به‌صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و به آن روغن اضافه نمایید.
  5. سیر و پیاز را درون قابلمه بیافزایید و تفت دهید. پس‌ از سرخ شدن سیر و پیاز، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و مجددا مواد را به مدت 1 دقیقه تفت دهید. در همین حین سیب‌زمینی و هویج را پوست بگیرید و به‌صورت نگینی ریز خرد کرده کنید.
  6. در ادامه سیب‌زمینی و هویج را به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید. سپس آویشن را به‌همراه دارچین و زنجبیل درون قابلمه بیفزایید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا عطر ادویه‌ها خارج شود.
  7. حال مواد درون قابلمه را به یک سمت جمع کنید و در سمت دیگر رب گوجه‌فرنگی را بریزید. توجه داشته باشید که نکته مهم در طرز تهیه سوپ جو این است که رب گوجه‌فرنگی را به‌خوبی تفت دهید تا به‌طور کامل سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود.
  8. در مرحله بعد از طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی، 4 لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و درب آن را قرار دهید تا مواد به مدت 45 دقیقه بپزند. پس‌ از گذشت این مدت سبزی سوپ را خرد و به‌همراه گوشت مرغ به قابلمه اضافه نمایید.
  9. حدود 30 دقیقه زمان دهید تا سوپ مرغ و سبزیجات کاملا جا بیفتد. اگرچه به‌دلیل وجود سیب‌زمینی، این سوپ دارای لعاب نسبتا خوبی است؛ اما نکته مهم در طرز تهیه سوپ مرغ با رشته این است که اگر می‌خواهید این غذا لعاب بیشتری داشته باشد، کمی رشته ورمیشل پودر و در 15 دقیقه پایانی به سوپ اضافه نمایید.
  10. در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی، طعم سوپ را بچشید و مقداری نمک به‌همراه آب لیموی ترش تازه به آن اضافه کنید. پس‌ از آماده شدن سوپ، آن را در ظرف دلخواه خود بریزید و به‌صورت داغ سرو کنید.

بهترین دسر ارزان و مجلسی کدومه؟ طرز تهیه دسر ساده با ژله | 3 دسر فوری و کم هزینه

طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی برای مهمانی

فوت‌ و فن های پخت سوپ مرغ مجلسی

  • در صورت تمایل برای خوشمزه‌تر شدن سوپ مرغ می‌توانید از مقداری عصاره مرغ نیز در طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی استفاده کنید. این عصاره طعم منحصربه‌فردی به سوپ مرغ می‌دهد. البته توجه داشته باشید که عصاره مرغ حاوی مقدار زیادی نمک است. بنابراین هنگام اضافه نمودن نمک به سوپ مراقب باشید که سوپ بیش‌ از اندازه شور نشود.
  • سوپ مرغ انواع بسیار متنوعی داشته که می‌توانید آن را با مواد مختلفی همچون رشته ورمیشل تهیه کنید. استفاده از یک مشت کوچک رشته ورمیشل در طرز تهیه سوپ رشته ساده فوری باعث می‌شود که غذا شما لعاب‌دارتر شود.
  • اگر رنگ سوپ مرغ به‌دلیل استفاده از زردچوبه کم‌رنگ است، برای خوش‌رنگ‌تر شدن آن می‌توانید مقدار رب گوجه‌فرنگی بیشتری به سوپ اضافه کنید.
  • برای داشتن سوپ مرغ مقوی‌تر پیشنهاد می‌کنیم به‌جای سینه مرغ از گردن، بال و کتف مرغ استفاده کنید.
  • شما می‌توانید در طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی به‌جای رب گوجه‌فرنگی از یک پیمانه پوره گوجه‌فرنگی نیز بهره بگیرید.
  • توصیه می‌کنیم برای داشتن سوپی خوش‌طعم و عطر مقداری زعفران به غذا اضافه کنید. همچنین شما می‌توانید در کنار مرغ، از قارچ و دیگر مواد دلخواه خود در پخت این سوپ بهره بگیرید. سوپ مرغ و قارچ علاوه‌بر داشتن طعمی منحصربه‌فرد، برای کودکان و بزرگسالان بسیار مقوی خواهد بود.

برای شب یلدا چی دست کنم؟ طرز تهیه سالاد انار مجلسی و فوری برای شب یلدا

 سوپ مرغ مجلسی

جمع بندی

همان‌طورکه گفته شد سوپ مرغ مجلسی علاوه‌بر خواص فراوان و فواید زیاد، یک پیش‌غذا مناسب برای دورهمی و مهمانی‌های شما خواهد بود. این‌ سوپ به‌دلیل دارا بودن مواد مغذی همچون گوشت و سبزیجات یک وعده غذایی مقوی و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است. بنابراین توصیه می‌کنیم با یادگیری طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی آن را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید. همچنین استفاده از طرز تهیه سوپ مرغ مجلسی و پخت آن، جلوه زیبایی به میز غذای شما در مجالس خواهد بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا