نوشیدنی سردنوشیدنی

آموزش طرز تهیه شربت نارنج فوق‌العاده به روش آسان

شربت نارنج از شربت‌های خوش عطر و فوق‌العاده است که نوشیدن آن در روزهای گرم بسیار مفرح و لذت‌بخش خواهد بود. این نوشیدنی خوش طعم با توجه به این‌که از مرکباتی مانند نارنج تهیه می‌شود بسیار پرخاصیت است. در این مقاله قصد داریم در ابتدا به بررسی فواید شربت نارنج پرداخته و در انتها نیز طرز تهیه شربت نارنج بی‌نظیر و خوشمزه‌ای را به شما عزیزان در مجله آشپزی مامی کوکینگ آموزش دهیم.

فواید بی‌شمار شربت نارنج

همان‌طور که می‌دانید برای تهیه شربت نارنج از نارنج‌های تازه و آبدار استفاده می‌شود. نارنج از جمله مرکباتی است که سرشار از ویتامین‌های B، A و C است و وجود هر یک از این ویتامین‌ها برای شادابی و سلامتی بدن ضروری است. نارنج برای جلوگیری از چین و چروک بر روی پوست بسیار مفید بوده و بدین‌صورت مصرف مرتب آن مانع از پیری زودرس در افراد می‌گردد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته مرکباتی مانند نارنج که دارای مزه ترش هستند به هضم بهتر غذا کمک کرده و باعث درمان بسیاری از بیماری‌های معده می‌گردد. همچنین برخورداری نارنج از میزان بالایی ویتامین C مصرف آن را برای درمان سینوزیت و سرماخوردگی مناسب ساخته است. علاوه بر این ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن داشته و به رفع کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار کمک می‌نماید.

به افرادی که مبتلا به دیابت و قند خون هستند توصیه می‌شود نارنج را حتما در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند چرا که به کاهش قند خون بدن کمک می‌نماید. بر اساس موارد فوق شما می‌توانید با یادگیری طرز تهیه شربت نارنج از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

خواص شربت نارنج

طرز تهیه شربت نارنج به صورت مرحله به مرحله

شربت نارنج به دلیل مزه ترش و خوشمزه‌ای که دارد مطابق با ذائقه اکثر ما ایرانیان است. بر همین اساس با یادگیری و تهیه این شربت در منزل می‌توانید از مهمانان و اعضای خانواده خود به بهترین وجه پذیرایی کنید.

مواد مورد نیاز برای آماده کردن شربت نارنج

  • آب نارنج تازه به میزان ۴ پیمانه
  • شکر به میزان ۵ پیمانه
  • آب خنک به میزان دو پیمانه
  • پوست پرتقال رنده شده به میزان یک قاشق مرباخوری

اولین مرحله گرفتن آب نارنج

در نخستین مرحله لازم است تا آب نارنج را بگیرید. این مرحله به ظاهر ساده نقش مهمی در طعم و رنگ شربت نارنج خواهد داشت. از این‌ رو در گرفتن آب نارنج دقت لازم را داشته باشید. قبل از هرچیز پوست نارنج را گرفته و سپس آن را به دو نیم تقسیم کنید. همچنین در نظر داشته باشید که تمامی نارنج‌ها را به یکباره پوست نگیرید چرا که منجر به تلخ شدن آب نارنج خواهد شد.

آموزش طرز تهیه شربت نارنج

دومین مرحله آماده‌سازی شربت

در مرحله دوم از آموزش طرز تهیه شربت نارنج نوبت به آماده‌سازی شربت آن می‌رسد. برای این منظور یک عدد پرتقال را برداشته و سطح نارنجی رنگ پوست میوه را به میزان یک قاشق مرباخوری رنده نمایید. سپس شکر را به همراه آب درون قابلمه ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. ۱۵ دقیقه زمان برای قرارگیری شربت بر روی حرارت نیاز خواهد بود تا شکر در آن به خوبی حل شود.

طرز تهیه شربت نارنج

سومین مرحله پخت شربت

در این مرحله پوست پرتقال رنده شده را به همراه آب نارنج به شربت در حال جوش اضافه کرده و اجازه دهید برای مدت ۲۰ دقیقه شربت غلیظ شده و به اصطلاح قوام پیدا کند. در طول این مدت کف آمده بر روی سطح شربت را بگیرید چرا که این امر به شفافیت و خوش‌رنگی شربت نارنج کمک می‌کند.

چهارمین مرحله تهیه شربت خانگی نارنج

بعد از ۲۰ دقیقه که شربت حسابی قوام پیدا کرد لازم است که آن را از روی حرارت برداشته و سپس از صافی رد نمایید. بعد از خنک شدن شربت می‌توانید آن را داخل شیشه مورد نظر قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. بدین‌ترتیب هر زمان که نیاز به شربت نارنج دارید ابتدا آن را با کمی یخ و آب رقیق کرده و سپس نوش جان کنید.

تهیه شربت خانگی نارنج

نکات مهم در تهیه و آماده‌سازی شربت نارنج

در این بخش به چند نکته مهم و بسیار کلیدی که باید در آموزش طرز تهیه شربت نارنج به آن توجه داشته باشید، اشاره خواهیم داشت.

  • سعی نمایید در هنگام رنده کردن پوست پرتقال تنها بخش نارنجی رنگ آن را استفاده کنید چرا که بخش سفید آن باعث تلخ شدن مزه شربت نارنج می‌گردد.
  • مقدار شکر با توجه به ترشی نارنج قابل کم و یا زیاد شدن خواهد بود.
  • از هم زدن شکر در طول حرارت جلوگیری نمایید چرا که باعث شکرک زدن آن خواهد شد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه شربت نارنج از خواص و فواید فوق‌العاده‌ای برخوردار است، در این مقاله سعی شد که آموزش کاربردی و آسان برای تهیه شربت نارنج در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. امیدواریم این شربت خوشمزه را در منزل تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا