نوشیدنی سردنوشیدنی

طرز تهیه اسموتی موز خوشمزه و ساده

اسموتی موز از نوشیدنی‌های خنک و بسیار محبوب است که معمولا در فصل تابستان زیاد مصرف می‌شود. اسموتی از نوشیدنی‌های طبیعی است که نسبت به آب‌میوه غلظت بیشتری دارد و نباید این دو را با هم اشتباه بگیرید. همچنین اسموتی از مواد بسیار مختلفی مانند بستنی، شیر و ماست تهیه می‌شود که انتخاب آنها می‌تواند سلیقه‌ای باشد. علاوه بر موز می‌توانید از میوه‌های دیگر مانند آناناس، کیوی، سیب و… در تهیه اسموتی موز استفاده کنید که مزه‌های متفاوتی ایجاد می‌کنند.

همچنین این نوشیدنی بسیار مقوی و سالم بوده و مصرف آن در بین ورزشکاران بسیار رایج است، علاوه‌بر‌این در زمان بسیار کمی تهیه می‌شود، به‌طوری‌که ۱۵ دقیقه زمان برای آماده‌سازی نیاز دارد. اسموتی را می‌توانید به‌عنوان صبحانه، دسر یا میان‌وعده مصرف کنید. اسموتی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و در عین حال سالم است که مصرف آن قبل از تمرین‌های ورزشی توصیه می‌شود.در ادامه همراه با مجله آشپزی مامی کوکینگ باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه اسموتی موز

  • موز   یک عدد
  • شیر سرد   یک لیوان
  • یخ    4 قالب کوچک
  • عسل یا شکر    به مقدار دلخواه

طرز تهیه اسموتی موز

خوش طعم و لذت بخش: طرز تهیه اسموتی توت فرنگی به چند روش مختلف

روش تهیه اسموتی موز

طرز تهیه اسموتی موز بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند آن را در خانه تهیه کرده و میل کند. مراحل تهیه اسموتی موز عبارت‌اند از:

  1. در ابتدا باید موزها را به‌صورت حلقه‌ای برش زده و در کیسه فریزر قرار دهید. کیسه حاوی موز را به مدت چند ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند.
  2. یخ‌ها را درون دستگاه خردکن یا آسیاب بریزید و اجازه دهید تا کاملاً پودر شوند.
  3. در ادامه مخلوط‌ کن را آماده کرده و موز یخ‌زده، شیر سرد، شکر یا عسل را درون آن بریزید تا کاملاً مخلوط شوند.
  4. پودر یخ را به مواد درون مخلوط ‌کن اضافه کنید و مجدد آن را مخلوط نمایید.
  5. در نهایت نوشیدنی اسموتی آماده می‌شود و می‌توانید آن را میل کنید.
  6. برای تزیینات می‌توانید چند تکه موز را بر روی اسموتی قرار دهید یا از دیگر میوه‌ها استفاده کنید. به جای یخ می‌توانید از بستنی استفاده کنید که به این منظور باید بستنی را پس از مخلوط موز و شیر سرد به آن اضافه کرد. در صورت استفاده از بستنی به جای یخ بهتر است که عسل یا شکر را حذف کنید؛ چون بیش از حد شیرین می‌شود. افرادی که اضافه وزن دارند و از رژیم غذایی پیروی می‌کنند می‌توانند استفاده از عسل و شکر را حذف کنند.

همان‌طور که گفته شد می‌توان از دیگر میوه‌ها و چاشنی‌ها برای متفاوت‌تر شدن طعم اسموتی موز استفاده کرد که کاملاً سلیقه‌ای است. بسیاری از افراد در کنار اسموتی موز، بستنی مصرف می‌کنند که می‌توانند آن را با اسموتی ترکیب کرده یا کنار آن میل کنند. چاشنی‌ها نیز نقش بسیار مؤثری در طعم‌دهی اسموتی دارند که می‌توان از بین آنها به دارچین و جوز هندی اشاره کرد.

انواع اسموتی موز

اسموتی موز را می‌توان به روش‌های مختلف تهیه کرد که تفاوت آنها در نوع مواد اولیه است. در ادامه چند نوع اسموتی موز معرفی شده است:

اسموتی موز و تخم کتان

مواد مورد نیاز برای این اسموتی شامل موز، تخم کتان، شیر، عسل، کره بادام زمینی، یخ، وانیل، بادام درختی، تخمه کدو و آفتاب‌گردان، زردچوبه و جوز هندی هستند. تمام مواد را درون مخلوط ‌کن بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. ادویه را پس از کمی مخلوط شدن مواد به آن اضافه کنید.

اسموتی موز و کیوی

موز، کیوی، شیر، زنجبیل و ماست از مواد مورد نیاز این اسموتی هستند. همه مواد را درون مخلوط ‌کن بریزید و پس از چند دقیقه مخلوط کردن در نهایت اسموتی شما حاضر می‌شود.

اسموتی موز و گردو

مواد این اسموتی دقیقاً مشابه مواد اسموتی موز و کیوی است با این تفاوت که به جای کیوی باید از گردو استفاده کنید.

اسموتی موز و پرتقال

مواد موردنیاز برای تهیه این اسموتی شامل موز، آناناس، پرتقال، یخ، جوانه گندم و تخم کتان هستند. مواد را درون مخلوط‌ ‌کن ریخته و آنها را مخلوط نمایید.

اسموتی موز و انبه

موز، ماست یونانی و انبه مواد این اسموتی را تشکیل می‌دهند. برای تهیه آن کافی است تمام مواد را درون مخلوط ‌کن بریزید تا آماده شود.

اسموتی موز و شکلات

برای تهیه این اسموتی به موز، سس شکلاتی، یخ و شیر نیاز است. تمام مواد را درون مخلوط ‌کن ریخته و به مدت 2 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط شوند. تنوع اسموتی بسیار بالا است و با توجه به این که قصد دارید برای چه تعدادی درست کنید باید مواد را انتخاب نمایید. مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان بسیار مفید بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری است.

تو این روزای گرم، واقعا می‌چسبه! طرز تهیه اسموتی کیوی با نعناع به سبک کافی شاپ

فواید مصرف اسموتی موز

اسموتی از نوشیدنی‌های مغذی و پرخاصیت است که مصرف آن با فواید متعددی برای سلامتی همراه است. این فواید عبارت‌اند از:

کمک به سلامت قلب

پتاسیم از مهم‌ترین مواد موجود در موز است که به تقویت قلب کمک زیادی می‌کند. مصرف روزانه اسموتی موز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. موز علاوه بر پتاسیم حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوان بوده که برای سلامت قلب موثر است.

کاهش وزن

موز دارای نشاسته‌های مقاوم بوده که در کاهش وزن بسیار مؤثر است. اسموتی موز انتخاب مناسبی برای ورزشکاران به شمار می‌رود که قصد چربی‌سوزی دارند.

تقویت سیستم گوارش

این اسموتی دارای فیبر فراوانی است که مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد. فیبر در سلامت و تقویت سیستم گوارش نقش بسیار مهمی دارد و منجر به رشد باکتری‌های مفید روده می‌شود.

رفع کم‌خونی

موز حاوی مقادیر بالایی از آهن است که به رفع کم‌خونی و تولید سلول‌های قرمز خون کمک زیادی می‌کند.

اسموتی موز و شیر
تصویر از سایت somewhatsimple.com

جمع بندی

از مواد مغذی موجود در اسموتی موزی می‌توان به پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، مس، منگنز، ویتامین ث و ب 6 و منیزیم اشاره کرد. در نتیجه این نوشیدنی لذیذ و خنک مواد مغذی فراوانی را برای بدن به همراه دارد که در کاهش بسیاری از بیماری‌ها تأثیر بسزایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا