سوپپیش غذا

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌های بین‌المللی بوده که برای درمان سرماخوردگی در فصل زمستان و به‌طورکلی فصول سرد سال مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد بسیار موثر بوده و یکی از درمان‌های خانگی مفید تلقی می‌شود. در طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی می‌توان از انواع سبزیجات و ادویه‌جات در کنار مرغ استفاده نمود تا سوپ طعم بی‌نظیری پیدا کند. سوپ مرغ در کشورهای مختلف با رسپی‌های متنوعی طبخ می‌شود و به‌طورکلی از سوپ‌های مقوی و درعین‌حال خوشمزه است. امروز در این مقاله از مجله مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه‌مند به پخت این سوپ جذاب و کاربردی هستید، تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

  • سینه مرغ 250 گرم
  • هویج 2 عدد متوسط
  • سیب‌زمینی 2 عدد متوسط
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • سیر 1 حبه
  • لیموترش 1 عدد
  • جعفری 50 گرم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

برای قوی شدن بدن چی بخوریم؟ بهترین غذا برای قوی شدن بدن

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی ابتدا گوشت مرغ را درون یک قابلمه با اندازه متوسط بریزید و بدون روغن کمی تفت دهید. سپس مقدار خیلی کمی روغن به‌همراه زردچوبه به مرغ اضافه کنید و گوشت مرغ را مجدا تفت دهید.
  2. 2 لیوان آب جوش درون قابلمه اضافه کنید و منتظر بمانید تا مرغ 15 دقیقه در آب جوش باقی بماند تا علاوه‌بر گرفته شدن بوی زهم آن، کمی نیم‌پز شود. در این مرحله از طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی توجه داشته باشید زمانی‌که آب شروع به جوشیدن کرد، کف‌های سفیدرنگ روی سطح آب را با قاشق جمع کنید و دور بریزید تا طعم و بوی بد گوشت مرغ به‌طور کامل از بین برود.
  3. پس‌ از نیم‌پز شدن مرغ، آن را به‌صورت نگینی یا ریش ریش خرد کنید و کناری بگذارید. در ادامه سیر و پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه مناسب با مقداری روغن تفت دهید تا نرم و شیشه‌ای شوند. به یاد داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه سوپ ساده باید مقدار روغن مصرفی خیلی کم باشد؛ چراکه روغن زیاد باعث چرب شدن سوپ می‌شود.
  4. بعد از اینکه سیر و پیاز مقداری سبک شدند، زردچوبه را اضافه کنید و مجددا 1 دقیقه دیگر مواد را با یکدیگر تف دهید. گوشت مرغ خرد شده را به قابلمه اضافه نمایید و به همراه مخلوط سیر و پیاز تفت دهید.
  5. در مرحله بعد از طرز پخت سوپ مرغ مجلسی 4 لیوان آب جوش درون قابلمه بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا مرغ به‌طور کامل بپزد. پس‌ از گذشت نیم‌ساعت هویج‌ها را به‌صورت نگینی یا حلقه‌ای خرد کنید و به قابلمه سوپ اضافه نمایید. در ادامه بعد از گذشت 15 دقیقه از اضافه نمودن هویج‌ها، سیب‌زمینی‌ها را نیز به‌صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه سوپ بیفزایید. توجه داشته باشید که سیب‌زمینی‌ها را نباید همزمان با دیگر مواد اضافه کنید؛ چراکه خیلی زود له می‌شوند.
  6. در 15 دقیقه پایانی پخت سوپ مقوی برای مریض جعفری را خرد کنید و به‌همراه فلفل سیاه و نمک به سوپ اضافه نمایید. پس‌ از اضافه نمودن جعفری، درب قابلمه را نگذارید؛ چراکه باعث بدرنگ شدن جعفری‌ها می‌شود.
  7. در نهایی‌ترین مرحله از طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی پس‌ از اینکه سوپ به‌طور کامل آماده شد، آن را در ظرف سوپ‌خوری بکشید و با برش‌های لیموترش و جعفری خرد شده تزئین کنید.

برای گلودرد چی بخوریم؟ طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

فوت‌ و فن پخت سوپ مرغ برای سرماخوردگی

  • در صورت تمایل برای خوشمزه‌تر شدن سوپ مرغ و قارچ می‌توانید از عصاره مرغ نیز حین پخت استفاده کنید.
  • رنگ سوپ مرغ به‌دلیل استفاده از زردچوبه معمولا کم‌رنگ است و ممکن است بسیاری از افراد ظاهر آن را نپسندند. برای خوش‌رنگ‌تر شدن سوپ مرغ می‌توانید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی را در روغن سرخ کرده و سپس به سوپ اضافه نمایید.
  • سوپ مرغ از جمله سوپ‌های آبکی و بدون لعاب است. بنابراین اگر می‌خواهید سوپ مرغ شما کمی لعاب‌دار و سفت شود، تنها لازم است از مقداری رشته ورمیشل خرد یا پودر شده در طرز تهیه سوپ مرغ با رشته استفاده کنید تا سوپ شما لعاب‌‌دارتر و خوشمزه‌تر شود.
  • توصیه می‌کنیم آبلیمو را در هنگام سرو یا لحظات پایانی پخت به سوپ اضافه کنید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی این است که بدانید هرچه سوپ با حرارت ملایم‌تری پخته شود، لعاب بیشتری می‌اندازد و خوشمزه‌تر خواهد شد.
  • استفاده از سبزیجات مختلف در طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی بسیار مفید بود و فواید زیادی را برای بیمار به‌همراه دارد. بنابراین شما می‌توانید از سبزیجاتی همچون ذرت، کرفس و شلغم در سوپ مرغ خود استفاده کنید.
  • استفاده از ادویه‌جات مختلف برای سرماخوردگی تاثیر شگفت‌انگیزی دارد. استفاده از ادویه‌جات در سوپ مرغ مخاط را رقیق کرده و گرفتگی بینی را هنگام بیماری از بین می‌برد. بنابراین شما می‌توانید از انواع ادویه‌جات همچون زیره، آویشن، زنجبیل، فلفل و زردچوبه در طرز تهیه سوپ مرغ و جو استفاده کنید.

برای کم خونی چی بخوریم؟ بهترین غذا برای کم خونی

طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی

سخن پایانی

در این مطلب به آموزش طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی پرداختیم. سوپ مرغ یکی از انواع سوپ‌هایی بوده که تاثیر بسیاری بر درمان سرماخوردگی دارد و دقیقا مشابه یک داروی قوی عمل خواهد کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم با مشاهده اولین نشانه‌های سرماخوردگی مصرف سوپ مرغ را آغاز کنید تا جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود. این‌ سوپ کاملا سالم و مقوی بوده و به‌همین جهت برای تقویت بیماران بسیار مناسب است. استفاده از مرغ عصاره مرغ و انواع سبزیجات در طرز تهیه سوپ مرغ برای سرماخوردگی باعث شده این سوپ غذایی کامل برای درمان بیماری محسوب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا