نوشیدنی گرمنوشیدنی

طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی به 2 روش در منزل

موکا یکی از چندین نوع نوشیدنی تهیه شده از قهوه است. این نوشیدنی مانند لاته، از ترکیب شیر و قهوه آماده می‌شود. تنها تفاوت کوچکی که دارد، اضافه شدن سس شکلات یا پودر کاکائو به آن است که آن را به موکا تبدیل می‌کند.این نوشیدنی در همه کافی شاپ‌ها سرو می‌شود، به همین دلیل، بسیاری نسبت به درست کردن آن در خانه علاقه‌مند هستند. در این مطلب از مجله آشپزی مامی کوکینگ به آموزش طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی به روشی ساده می‌پردازیم.

قهوه موکا

نوشیدنی‌هایی که از قهوه تهیه می‌شوند، تنوع بسیار بالایی دارند. موکا نیز یکی از همین نوشیدنی‌های متنوعی است که با قهوه آماده می‌شود. موکا را معمولاً افرادی که با تلخی قهوه مشکل دارند، انتخاب می‌کنند. زیرا، برای شیرین شدن قهوه، در این نوشیدنی مقداری کاکائو یا شکلات با قهوه ترکیب می‌شود. البته، اگر که به تلخی قهوه علاقه دارید، می‌توانید موکا را با شکلات تلخ یا بدون شیرین کننده آماده کنید.

نوشیدنی موکا هم به صورت گرم و هم سرد سرو می‌شود. موکای سرد در بسیاری از کافی شاپ‌ها با نام آیس موکا معرفی می‌شود. حال، اگر تا به این جا به موکا علاقه پیدا کردید، تا انتهای این مطلب را بخوانید تا به شما طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل را آموزش دهیم. این نوشیدنی همراه با یخ، یک انتخاب عالی در روزهای گرم تابستان است که می‌توانید در منزل آن را امتحان کنید.

طرز تهیه موکا در خانه

مواد لازم برای طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل

اندازه‌های نوشته شده برای تهیه یک فنجان قهوه موکا است. این طرز تهیه بر اساس استفاده از دستگاه اسپرسوساز است.

  • یک فنجان قهوه اسپرسو
  • 15 گرم پودر شکلات
  • 15 گرم پودر کاکائو
  • 100 میلی لیتر شیر
  • خامه قنادی برای تزئین
  • به مقدار نیاز، آب

طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل

آماده سازی انواع قهوه در کافی شاپ‌ها به دلیل استفاده از تجهیزات مناسب، کمی متفاوت از آماده سازی در منزل است. ولی باز هم، ما به شما روشی را آموزش می‌دهیم که نزدیک‌ترین نتیجه به نتیجه اصلی را به دست آورد. آماده سازی قهوه موکا در چند مرحله ساده با مواد لازم اشاره شده، انجام می‌شود.

مرحله اول

ابتدا پودر شکلات و پودر کاکائو را با یکدیگر مخلوط کنید. حالا کمی آب، تنها در حدی که حالتی کاراملی به خود بگیرند، با مواد ترکیب کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید قهوه را آماده کنید. استفاده از انواع قهوه در تهیه قهوه موکا مجاز است. پیشنهاد می‌شود که اگر نسبت به طعم قهوه اسپرسو حساس هستید، قهوه دمی را امتحان کنید. قهوه دمی نسبت به قهوه اسپرسو، غلظت و طعم ملایم‌تری دارد.

مرحله سوم

این مرحله مربوط به آماده سازی شیر است. شیر را بجوشانید و نصف آن را برای تهیه فوم شیر کنار بگذارید.

مرحله چهارم

مرحله آخر از طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل، ابتدا سس شکلات آماده شده، قهوه، شیر و در نهایت، فوم شیر را لایه‌لایه داخل فنجان بریزید. برای سرو قهوه موکا معمولاً لیوان‌های بلند و شیشه‌ای را انتخاب می‌کنند تا لایه‌های موکا دیده شود. برای تزئین نیز می‌توانید کمی خامه یا سس شکلات را روی فوم شیر بریزید.

طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل
قهوه موکا در فنجان تزئین شده با تکه‌های شکلات

روش دیگر برای طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل

در این روش، دیگر شما لایه‌هایی مجزا در قهوه موکای خود نخواهید داشت. در این روش، از همان ابتدا مواد با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

ابتدا شیر را به همراه تکه‌های شکلات یا پودر کاکائو بجوشانید. حالا یک فنجان قهوه دم کشیده را با شیر ترکیب کنید. در این روش می‌توانید، خامه را نیز با دیگر اجزا ترکیب کنید تا موکای غلیظ‌تری حاصل شود.

در نهایت، تمام این ترکیب را داخل یک فنجان بریزید و با کمی خامه یا پودر کاکائو آن را تزئین کنید. علاوه بر خامه و پودر کاکائو، تزئین موکا با شکلات تخته‌ای رنده شده، دارچین، وانیل یا سس شکلات و کارامل هم انجام می‌شود.

نکته‌های مهم و پیشنهادی در تهیه قهوه موکا

همان‌طور که گفتیم، قهوه موکا با انواع قهوه‌ها تهیه می‌شود. از این رو، شما می‌توانید به جای قهوه اسپرسو، قهوه دمی را جایگزین کنید. معمول‌ترین نوع قهوه دمی خانگی، قهوه دمی است که با دستگاه موکا پات آماده می‌شود. برای دم آوری این قهوه، کافی است مخزن زیری موکا پات را با آب و مخزن وسطی را با قهوه پر کنید. روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. قهوه شما آماده است. آن را سس شکلات و شیر ترکیب کنید تا به موکا تبدیل شود.

برای تهیه فوم شیر در منزل، می‌توانید از فرنچ پرس کمک بگیرید. مقداری از شیر را که با آن می‌خواهید به فوم برسید، داخل فرنچ پرس بریزید. درب آن را بگذارید و دستگیره بالایی را چندین بار بالا و پایین کنید تا شیر کف کند. حالا فوم شما آماده است تا آن را روی موکا بریزید.

در ترکیبات موکا، استفاده از سس شکلات آماده، پودر کاکائو یا شکلات تخته کاملاً سلیقه‌ای است. بسیاری از افراد موکا را بصورت شیرین دوست دارند که معمولاً ترکیبات را با کمی شکر آماده می‌کنند. برخی دیگر، موکا را تلخ ترجیح می‌دهند که در این شرایط پودر کاکائو یا شکلات تخته‌ای تلخ را ترکیب می‌کنند.

طرز تهیه قهوه موکا کافی شاپی
طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل به صورت لایه‌لایه

برای ترکیب شکلات تخته‌ای تلخ یا شیرین با موکای خود، به روش بنماری پیش بروید. در این روش کمی آن را با حرارت ملایم بجوشانید. شکلات‌های تخته‌ای را در ظرفی بریزید و آن را روی آب در حال جوش قرار دهید. شکلات به کمک بخار آب، آب می‌شود و سس شکلات شما آماده است.

همان‌طور که گفتیم، آیس موکا یا موکای سرد هم نوعی از این نوشیدنی است. این نوشیدنی تنها با اضافه کردن چند تکه یخ به ترکیباتمان آماده می‌شود.

در آخر

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را ببرید و به زودی یک موکای خوشمزه را برای خود آماده کنید. در این طرز تهیه قهوه موکای کافی شاپی در منزل قصد داشتیم، آماده سازی این قهوه را به روشی ساده به شما آموزش دهیم.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا