پنکیککیک و شیرینی

طرز تهیه پنکیک لقمه ای خوشمزه و خانگی

پنکیک نوعی کیک نازک، مسطح و گرد است و یکی از خوشمزه ترین صبحانه هایی است که در سراسر جهان طرفدار دارد. پنکیک با طعم های مختلف مانند پنکیک ساده، نوتلا، پنکیک موزی و … و در اندازه های مختلف با عسل، مربا، سس شکلات، پودر قند و … تهیه و سرو می شود که یکی از پرطرفدارترین انواع آن، پنکیک لقمه ای است. این پنکیک دراندازه های کوچک تهیه می شود.پنکیک های لقمه ای که به آن ها مینی پنکیک یا پنکیک دکمه ای نیز می گویند در سایز کوچک تری ساخته می شوند و ظاهری متفاوت و جذاب به خصوص برای کودکان دارند. در ادامه این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ طرز تهیه پنکیک لقمه ای را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم

  • آرد ۱ فنجان
  • شیر ۱ فنجان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن یا کره ۲ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • نمک ۱ قاشق چایخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
طرز تهیه پنکیک لقمه ای

طرز تهیه پنکیک لقمه ای

ابتدا تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ بشکنید و با همزن برقی خوب هم بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا شکر آب شود و کرم یکدستی به دست آید.

سپس وانیل را اضافه کرده و با مواد خوب مخلوط کنید. اگر طعم وانیل را دوست ندارید، می توانید از آن استفاده نکنید. حالا روغن یا کره ای که در دمای اتاق نرم شده را به همراه شیر به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن برقی خوب هم بزنید.

طرز تهیه پنکیک برای دو نفر

در آخر نمک، بکینگ پودر و آرد را با هم الک کنید و سپس به مواد بالا اضافه کنید. برای مخلوط کردن آرد با مواد به جای همزن برقی از قاشق استفاده کنید تا در هنگام پخت پنکیک شما کمی پف کند و پف کند.

حالا یک تابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید داغ شود. نیازی نیست تابه را چرب کنید، مقدار کمی از مواد را با ملاقه کف تابه بریزید تا سایز پنکیک شما کوچک و لقمه ای باشد.

صبر کنید تا پنکیک حباب بزند، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن طلایی شود. همه مواد را به همین ترتیب در تابه طلایی کنید. پنکیک های آماده شده را در ظرف مورد نظر بچینید و در نهایت می توانید روی آن ها را با سس شکلات، عسل، مربا، میوه، خامه یا هر ماده دلخواه دیگری تزئین کنید.

طرز تهیه پنکیک دکمه ای

چند نکته درباره پنکیک لقمه ای

  1. مقدار ریختن مواد بستگی به ذائقه شما دارد. می توانید دایره های خیلی کوچک یا متوسط ​​درست کنید.
  2. می توانید تابه را کمی چرب کنید تا بار اول به تابه نچسبد.
  3. در صورت تمایل می توانید کمی پودر هل یا پودر دارچین به مواد پنکیک اضافه کنید.
  4. تزیین پنکیک کاملا سلیقه ای است و برای زیباتر شدن غذا می توانید از انواع سس شکلاتی، عسل، مربا، پودر قند و یا میوه های خرد شده استفاده کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا