غذای اصلی

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

پیراشکی گوشت و قارچ به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای بین‌المللی میان همه افراد با هر سنی شناخته می‌شود. این پیراشکی می‌تواند یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان باشد. همچنین خوش‌طعم بودن پیراشکی گوشت و قارچ این غذا را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل کرده است. شما می‌توانید در کنار تهیه این پیراشکی خوشمزه نسبت به طرز تهیه پیراشکی مرغ و طرز تهیه پیراشکی گوشت با سیب زمینی نیز اقدام کنید. طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. در این مقاله از مامی کوکینگ به طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر خانگی و آماده پرداخته تا با تهیه این غذا بتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

مواد مورد نیاز برای آماده سازی خمیر پیراشکی گوشت و قارچ

  • روغن مایع: 4 قاشق غداخوری
  • آب ولرم: 2 لیوان
  • آرد: 500 گرم
  • مایه خمیر فوری: 1 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق مرباخوری
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • نمک: 1 قاشق مرباخوری

برای جشنواره غذا چی درست کنم؟ عکس ایده غذا برای جشنواره و مسابقه

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

مواد مورد نیاز برای تهیه پیراشکی گوشت و قارچ

  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • قارچ: 150 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای: 1 عدد
  • پنیر پیتزا: 200 گرم
  • روغن: به مقدار دلخواه
  • زردچوبه: به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه دلخواه

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

طرز آماده سازی خمیر پیراشکی گوشت و قارچ

  1. اولین قدم برای طرز تهیه پیراشکی ساده گوشت و قارچ خوشمزه، تهیه خمیر پیراشکی است. برای انجام این کار سیب زمینی را با استفاده از 2 لیوان آب درون یک قابلمه مناسب قرار داده و اجازه دهید تا خوب بپزد.
  2. در مرحله دوم باید سیب زمینی را پوست گرفته و با رنده ریز کنید. پس از انجام این کار باید آب، شکر، نمک، خمیر مایه فوری و روغن مایع درون یک کاسه بزرگ ریخته و آن را ترکیب کنید تا به خوبی یکدست شود.
  3. در این مرحله باید سیب زمینی رنده شده را به ترکیبات ایجاد شده اضافه کرده و آن را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. سپس آرد را روی مواد به صورت کنترل شده الک کنید. پس از انجام این کار باید مواد را به کمک لیسک یا قاشق چوبی به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیر بدست آید.
  4. تا هنگامی که خمیر دیگر به دست شما نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف کنید. سپس کمی خمیر را ورز دهید تا به خوبی صاف و یکدست شود. سپس یک کاسه را با روغن چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید.
  5. پس از انجام مراحل اشاره شده باید با استفاده از یک سلفون یا پارچه ضخیم روی کاسه را پوشانده و اجازه دهید 45 دقیقه تا یک ساعت خمیر استراحت کرده و حجم آن دو برابر شود. در این مدت می‌توانید مواد پیراشکی را آماده کنید. اگر فرصت کافی برای تهیه خمیر خانگی را ندارید، می‌توانید نسبت به طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر یوفکا یا طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده نیز اقدام کنید.

اگه وجترین و ورزشکار هستی، این رسپی‌ها مخصوص تو هست: بهترین رژیم غذایی گیاهخواری | بهترین غذاهای گیاهخواران

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر خانگی

  1. اولین قدم در طرز تهیه پیراشکی در منزل خرد کردن پیازها به صورت نگینی است. سپس پیازها را ر یک تابه بریزید و به آن روغن اضافه کنید. سپس شعله گاز را در حالت متوسط گذاشته و پیازها را تفت دهید. در هنگامی که پیازها سبک و شیشه‌ای شد، گوشت را اضافه کنید.
  2. در هنگام تفت دادن گوشت مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه کرده و آن را به خوبی هم بزنید تا رنگ گوشت عوض شود. سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود. شما علاوه‌‌بر سرخ کردن پیراشکی‌ها می‌توانید باتوجه به طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر و طرز تهیه پیراشکی گوشت در توستر آن‌ها را در فر و توستر تهیه کنید.
  3. پس از اضافه کردن رب گوجه فرنگی به گوشت باید قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و آن‌ها را تفت دهید. تفت دادن قارچ و فلفل دلمه‌ای باید به اندازه‌ای انجام شود تا این مواد آب بیندازند. سپس درب تابه را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه با آب خود بپزند.
  4. هنگامی که آب مواد پیراشکی کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار بگذارید و اجازه دهید مواد کمی خنک شوند. پس از اینکه خمیر آماده شد، آن را با استفاده از یک وردنه با قطر نیم سانتی‌متر باز کنید.
  5. در این مرحله با استفاده از یک کاتر گرد یا دهانه لیوان خمیر را به صورت گرد قالب بزنید. سپس کمی مواد پیراشکی را روی خمیر قرار دهید و یک سمت خمیر را روی مواد پیراشکی برگردانید. پس از انجام این کار می‌توانید لبه‌های خمیر را با استفاده از یک چنگال فیکس کنید.
  6. پس از فیکس کردن خمیر پیراشکی با استفاده از چنگال درون یک تابه مناسب روغن ریخته و اجازه دهید تا روغن داغ شود. میزان روغن درون تابه باید به اندازه‌ای باشد تا پیراشکی‌ها درون روغن شناور بمانند.
  7. در نهایت پیراشکی‌ها را درون روغن گذاشته و اجازه دهید تا دو طرف آن سرخ شود. پس از سرخ شدن پیراشکی‌ها روغن اضافی آن‌ها را به وسیله یک دستمال حوله‌ای بگیرید. حال پیراشکی‌ها را درون یک ظرف مناسب قرار داده و آن‌ها را نوش جان کنید.

غذا برای تولد چی درست کنم؟ انواع غذا برای تولد

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ با پنیر

سخن پایانی

پیراشکی گوشت و قارچ یکی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین غذاهایی است که می‌توانید تهیه کنید. در این مقاله به بررسی طرز تهیه پیراشکی گوشت همراه با تصویر آن پرداختیم. شما می‌توانید باتوجه به طرز تهیه پیراشکی، این پیراشکی خوش‌طعم را تهیه کنید. تهیه پیراشکی گوشت و قارچ در مهمانی‌ها می‌تواند لحظات خوشایند و تجربه بی‌نظیری را برای عزیزان شما رقم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا