غذای اصلی

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

کباب تابه‌ای با سیب‌زمینی یکی از خوشمزه‌ترین کباب های ایرانی بوده که آماده‌سازی و پخت آن در مدت زمان کوتاهی انجام می‌گیرد. بنابراین اگر حوصله آشپزی ندارید و می‌خواهید که در کوتاه‌ترین زمان یک غذا خوشمزه و لذیذ تهیه کنید، کباب تابه‌ای بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. همچنین شما می‌توانید کباب تابه‌ای را با دستورها و مواد متنوعی، متناسب با ذائقه خود تهیه کنید. به‌همین منظور در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ قصد داریم به آموزش طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی و رازهای خوشمزه شدن آن بپردازیم. اگر شما نیز دوست دارید که تهیه این غذای خوشمزه را یاد بگیرید، تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

  • گوشت چرخ کرده 250 گرم
  • سیب‌زمینی 2 عدد متوسط
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • گوجه‌فرنگی 4 عدد
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد
  • جعفری 1 دسته کوچک
  • زردچوبه و روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

تو رژیم چاقی چی بخوریم؟ بهترین غذا برای چاقی

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی ابتدا پیاز را پوست بگیرید و پس‌ از شستشو با رنده ریز رنده کنید. در ادامه آب اضافی پیاز را نیز گرفته و درون یک کاسه مناسب بریزید.
  2. حال فلفل دلمه‌ای را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت‌های اضافی آن را جدا سازید. فلفل دلمه‌ای را رنده نموده و به کاسه حاوی پیاز بیفزایید. سیب‌زمینی‌ها را نیز پس‌ از شستن و گرفتن آب اضافی آن‌ها، رنده کنید.
  3. در ادامه سیب‌زمینی‌های رنده شده را به کاسه مورد نظر اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را نیز به‌همراه زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به کاسه بیفزایید.
  4. در مرحله بعد از طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی، جعفری را به‌صورت ساطوری خرد کنید و به کاسه اضافه نمایید. سپس مواد را با دست به‌خوبی ورز دهید تا کاملا منسجم و یکدست شوند. در این مرحله از طرز تهیه کباب تابه ‌ای فوری روی درب کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.
  5. پس‌ از گذشت این مدت کاسه حاوی مایه کباب تابه ای شف طیبه را از یخچال خارج نمایید. یک تابه مناسب را با مقداری روغن چرب کرده و مایه کباب تابه‌ای را به‌صورت یکدست کف تابه پخش کنید.
  6. حال تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید یک سمت کباب کاملا سرخ شود. سپس آن را برش بزنید و به‌آرامی برگردانید تا سمت دیگر کباب نیز به‌خوبی سرخ شود. راز خوشمزه شدن کباب تابه‌ ای این است که اگر می‌خواهید کباب‌تان باشد، حتما آن را با حرارت ملایم بپزید.
  7. در مرحله بعد از طرز تهیه کباب تابه ای پس‌ از اینکه کباب‌ها تقریبا سرخ شد، گوجه فرنگی‌ها از وسط نصف کنید. سپس گوجه‌فرنگی‌ها را کنار هم بچینید و اجازه دهید که به‌خوبی سرخ شوند. درنهایت کباب تابه‌ ای با سیب‌ زمینی و گوجه را درون ظرف موردنظر خود بچینید و به‌همراه برنج یا نان مورد علاقه‌تان سرو کنید.

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

فوت‌ و فن پخت کباب تابه‌ ای قهوه‌ خانه‌ ای با گوشت و سیب‌زمینی

  • در صورت تمایل شما می‌توانید از سیب‌زمینی تنوری نیز در کنار انواع غذاهای قهوه خانه ای به‌ویژه کباب تابه‌ای استفاده کنید.
  • اگر قصد تهیه کباب تابه‌ای بدون روغن را دارید، می‌توانید از تابه نچسب و گریل بهره بگیرید.
  • اگر در طرز تهیه کباب تابه‌ ای بخارپز قصد استفاده از گوشت یخ‌زده را داشتید، توصیه می‌کنیم حتما بعد از باز شدن یخ، آب اضافی گوشت را بگیرید.
  • شما می‌توانید به دلخواه خود از کمی فلفل سبز نیز در طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی کمک بگیرید تا کباب طعم هرچه بهتری داشته باشد.

عصرانه چی بخوریم؟ طرز تهیه املت قهوه خانه ای با گوجه و رب و پیاز

طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش طرز تهیه کباب تابه قهوه خانه ای با گوشت و سیب زمینی پرداختیم. بنابراین اگر هر زمان با دیدن فیلم طرز تهیه کباب تابه ای گوشت چرخ کرده هوس غذا خوشمزه و سریعی را کردید، با استفاده از این دستور پخت می‌توانید به راحتی کبابی خوش‌طعم و درعین‌حال ساده را آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا