دانستنی هانوشیدنی

آشنایی با انواع قهوه

آیا تابه‌حال در هنگام انتخاب قهوه در کافی‌شاپ، سردرگم شده‌اید؟ اگر پاسختان به این سؤال بله است، این مقاله درباره آشنایی با انواع قهوه است و به شما در انتخاب یک قهوه مناسب کمک می‌کند.

آشنایی با انواع قهوه در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد. ما بیشتر قرار‌های ملاقاتمان را در کافه‌ها می‌گذاریم، همچنین هرکدام از ما سبک تغذیه متفاوتی را دارد. آشنایی با انواع قهوه، کاری بسیار لذت‌بخش برای طرف‌داران این نوشیدنی داغ و دلچسب است. ما هم در این مقاله از مجله آشپزی مامی کوکینگ سعی کردیم، اطلاعات بسیار مفیدی را درباره انواع قهوه‌ها در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر آشنایی با انواع قهوه، طرز تهیه انواع قهوه‌ها و چگونگی خریدن قهوه خوب را برای شما توضیح خواهیم داد.

اشتباهی رایج در شناخت انواع قهوه

قبل از آشنایی با انواع قهوه، بهتر است یک ذهنیت اشتباه راجع به انواع قهوه را اصلاح کنیم. خوب است بدانید که قهوه فرانسه، ترک و اسپرسو که در کافه‌ها آن را می‌شنوید، در اصل روش‌های تهیه قهوه هستند نه انواع قهوه. پس در ادامه به معرفی سه نوع قهوه معروف که عبارت‌اند از عربیکا، روبوستا و لیبریکا می‌پردازیم.

قهوه عربیکا

آشنایی با انواع قهوه را از پرطرف‌دارترین نوع قهوه در جهان، یعنی عربیکا شروع می‌کنیم. همان‌طور که از اسم آن مشخص است این نوع قهوه متعلق به مناطق عربی است.

درخت قهوه عربیکا در کشور‌های یمن، سودان و اتیوپی رشد می‌کند. اما باگذشت زمان کشور‌های برزیل، جامائیکا و کلمبیا نیز شروع به تولید این قهوه کردند.

دلیل محبوبیت قهوه عربیکا به این خاطر است که نسبت به قهوه‌های دیگر کافئین کمتری دارد. همچنین میزان بالای چربی و ترشی در آن طعم دلنشینی را برای شما ایجاد می‌کند.

انواع قهوه

قهوه روبوستا

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، قهوه عربیکا پرطرف‌دارترین قهوه در میان دوستداران قهوه است. شاید به این خاطر که تا قبل از قرن ۱۹ انسان‌ها فقط این نوع قهوه را کشف کرده بودند.

در قرن ۱۹ میلادی آفت سرتاسر مزارع قهوه عربیکا را فراگرفت. افراد متخصص به دنبال گونه‌ای از قهوه بودند که مقاومت بیش‌تری نسبت به قهوه عربیکا در مقابل آفت از خود نشان دهد.

در همین جستجوها در یکی از مناطق اندونزی بود که درخت قهوه روبوستا را پیدا کردند. به‌خاطر مقاومت بالای درخت قهوه روبوستا در برابر آفت، کاشت درخت آن به‌سرعت افزایش پیدا کرد.

آشنایی با انواع قهوه، تنها به تاریخچه آن‌ها مربوط نیست بلکه باید به شرح ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن نیز بپردازیم. در این صورت شما می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

دو مورد از ویژگی‌های بارز قهوه روبوستا نسبت به قهوه عربیکا عبارت است از:

  • درخت قهوه روبوستا در ارتفاعات پایین و بیشتر در کنار دریا رشد می‌کند.
  • در هر نوع شرایط آب‌وهوایی قادر به رشد است و در مقابل آفت مقاومت زیادی دارد.
قهوه عربیکا و قهوه روبوستا

قهوه لیبریکا

آشنایی با انواع قهوه تنها به دو قهوه عربیکا و روبوستا محدود نیست بلکه نوع سومی نیز وجود دارد. قهوه لیبریکا که بیشتر در فیلیپین قابل‌کشت است و کمتر کسی اسم آن را می‌داند.

در بالا به عدم مقاومت درخت قهوه عربیکا در برابر آفت اشاره کردیم. داستان آشنایی علاقه‌مندان قهوه با قهوه لیبریکا نیز به همین عدم مقاومت قهوه عربیکا در برابر آفت بر می‌گردد.

آفت درخت‌های قهوه عربیکا در اندونزی را از پا در آورد، مردم به‌ناچار برای رفع نیاز خود، دانه‌های لیبریکا را کاشتند. دوستداران قهوه پس از مصرف قهوه لیبریکا فهمیدند که عطروطعم قهوه لیبریکا بسیار خاص و متفاوت است.

از آن پس مردم در مناطق آفریقایی از قهوه لیبریکا به‌عنوان نوشیدنی مورد علاقه شان استفاده می‌کردند. همچنین قهوه لیبریکا شهرت جهانی پیدا کرد و در قاره آمریکا و آسیا نیز آن را به‌عنوان نوشیدنی استفاده کردند.

مقایسه انواع قهوه‌ها

آشنایی با انواع قهوه به دانستن تاریخچه آن محدود نیست، چرا که قهوه بعد از آب پرمصرف‌ترین نوشیدنی جهان است. همچنین افراد باید باتوجه‌به سبک تغذیه و رژیم خود از آن استفاده کنند. از دیگر مواردی که هنگام مصرف قهوه باید به آن توجه کنید، نوع مصرف شماست.

منظور از نوع مصرف این است که از قهوه به‌عنوان یک نوشیدنی مانند چای استفاده می‌کنید یا برای رفع خستگی آن را می‌نوشید. مورد مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه کنید، سبک اقتصادی شماست. حتماً تابه‌حال متوجه شدید که شرایط کشت هرکدام از این قهوه‌ها متفاوت است. در نتیجه قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

در ادامه به مقایسه سه نوع قهوه معرفی‌شده پرداختیم تا شما انتخاب و خرید خوبی را تجربه کنید.

ویژگی ظاهری قهوه‌ها

در آشنایی با انواع قهوه باید ویژگی ظاهری آن را نیز بشناسید. چرا که ممکن است به‌جای قهوه اصل، نمونه بی کیفیت و تقلبی آن را بخرید.

در زیر، ما به معرفی و مقایسه ویژگی ظاهری هرکدام از قهوه‌ها پرداختیم.

دانه‌های روبوستا و لیبریکا تقریباً به یکدیگر شباهت دارند. اما دانه‌های لیبریکا نسبت به روبوستا کمی سخت‌تر است.

قهوه لیبریکا

 

همچنین اگر دقت کنید، در وسط تمامی دانه‌های قهوه خطی وجود دارد. این خط برای قهوه عربیکا کمی انحنا دارد اما برای روبوستا صاف است.

میزان کافئین در قهوه‌ها

  • در معرفی قهوه عربیکا گفتیم که مقدار کافئین آن کم است. مهم است که بدانید میزان کافئین در آن بین ۸/۰ تا ۵/۱ درصد متغیر است.
  • کافئین موجود در قهوه روبوستا به‌ مراتب بیشتر از قهوه عربیکا است و میزان آن بین ۵/۱ تا ۴ درصد است.
  • کافئین موجود در قهوه لیبریکا مانند خود این قهوه کم است. طبق برآورد در هر ۱۰۰۰ گرم از این قهوه ۱٫۲۳ گرم کافئین وجود دارد.

پس اگر دوست دارید میزان کافئین در قهوه شما زیاد باشد، قهوه روبوستا را باید انتخاب کنید. برعکس اگر کافئین برای شما مضر است اما علاقه زیادی به قهوه دارید، قهوه لیبریکا و عربیکا برای شما مناسب است.

میزان اسیدیته در قهوه

قبل از این که میزان اسیدیته در قهوه‌های مختلف را بررسی کنیم، ابتدا باید معنی اسیدیته را بگوییم. به زبان ساده مقدار ترشی در قهوه را اسیدیته می‌گویند.

به‌طورکلی برای فهمیدن میزان اسیدیته قهوه باید به سه عامل زیر توجه کنید:

  • نوع کشت قهوه
  • محل کشت قهوه
  • میزان رست قهوه

شاید برایتان سؤال باشد که رست یعنی چه؟ رست همان تفت دادن دانه قهوه است که در سه درجه زیر صورت می‌گیرد:

  • رست دارک (زیاد)
  • رست مدیوم (متوسط)
  • رست لایت (کم)

هر چه میزان رست بیشتر باشد به طبع آن میزان اسیدیته قهوه نیز بیشتر است. در آخر جالب است بدانید که به‌طورکلی میزان اسیدیته قهوه روبوستا از عربیکا بیشتر است.

انواع قهوه

میزان چربی در قهوه

میزان قابل‌ توجهی چربی در قهوه‌ها وجود دارد. میزان چربی در قهوه عربیکا در مقایسه با قهوه روبوستا بیشتر است. همان‌طور که گفتیم آشنایی با انواع قهوه بسیار مهم است، چرا که در سبک تغذیه شما بسیار تاثیر می‌گذارد. به طور مثال اگر می‌خواهید در رژیم غذایی خود از چربی‌ها کمتر مصرف کنید، باید قهوه روبوستا را انتخاب کنید.

تلخی موجود در قهوه‌ها

آشنایی با انواع قهوه داستان عجیبی دارد و شما برای انتخاب نوع قهوه باید به میزان تلخی آن نیز توجه کنید.

اگر تلخی قهوه برای شما مهم است و باید مقدار کافئین آن نیز زیاد باشد، قهوه روبوستا پیشنهادی عالی برای شماست. اما برعکس اگر قهوه با تلخی کم را می‌پسندید، قهوه عربیکا انتخاب مناسبی است.

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم، میزان رست قهوه در تلخی آن مؤثر است. هر چه میزان رست بیشتر باشد، تلخی قهوه نیز بیشتر است.

قیمت قهوه‌ها

همان‌طور که در معرفی قهوه لیبریکا گفتیم، این قهوه بسیار نادر است. پس در مقایسه قیمت قهوه‌ها ما دو قهوه عربیکا و روبوستا را بررسی می‌کنیم.

برای خرید قهوه عربیکا در مقایسه با روبوستا، شما هزینه بیشتری را به دو دلیل زیر پرداخت می‌کنید:

  • مقاومت کم درخت این قهوه در برابر آفات در نتیجه شرایط نگهداری حساس این درخت
  • تعداد علاقه‌مندان به این قهوه در سرتاسر جهان بیشتر است، در نتیجه تقاضا برای آن زیاد است. همان‌طور که می‌دانید با افزایش تقاضا، قیمت نیز افزایش می‌یابد.
انواع قهوه

آشنایی با انواع روش تهیه قهوه

پس از آشنایی با انواع قهوه، نوبت به آشنایی با انواع روش‌های تهیه آن می‌رسد. اگر می‌دانید انواع روش تهیه قهوه‌ها، چگونه است؛ می‌توانید دو کار مهم زیر را انجام دهید:

  • دیگر با دیدن مِنو در کافه‌ها سردرگم نیستید و به‌راحتی قهوه موردعلاقه خود را سفارش می‌دهید.
  • اگر قصد دارید خودتان به‌تنهایی قهوه تهیه کنید، با خواندن ادامه مطلب این کار را به‌آسانی انجام می‌دهید.

اما آشنایی با انواع قهوه زمانی برای شما کاربرد دارد که انواع روش‌های آسیاب کردن دانه‌های قهوه را بدانید. پس قبل از معرفی روش‌های تهیه قهوه، سری به انواع آسیاب کردن قهوه می‌زنیم.

انواع آسیاب کردن دانه‌های قهوه

قبل از اینکه انواع روش‌های تهیه قهوه را بررسی کنیم، باید به تعریف انواع آسیاب کردن دانه‌های قهوه بپردازیم. همچنین شما باید بدانید که در هر روش از چه دستگاهی استفاده می‌کنیم.

  • اگر می‌خواهید، از دستگاه اسپرسوساز برقی استفاده کنید، باید دانه‌های قهوه بسیار ریز باشند.
  • اگر از موکا پات استفاده می‌کنید، دانه‌های قهوه متوسط مایل به ریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • برای استفاده از دستگاه فرانسه برقی، دانه‌های متوسط مایل به درشت، بهترین انتخاب است.
  • برای فرنچ پرس نیز، دانه‌های قهوه را به‌صورت درشت آسیاب می‌کنند.

پس از اینکه روش‌های آسیاب کردن قهوه را شناختید باید سری به روش‌های تهیه آن بزنیم.

آسیاب قهوه

تهیه قهوه به‌صورت ترک

در ابتدا بیایید تا تاریخچه‌ای بسیار کوتاه از این روش را مرور کنیم. همان‌طور که از اسم این قهوه پیداست متعلق به کشور ترکیه است. استفاده از این روش تهیه قهوه در دربار عثمانی به‌سرعت رواج پیدا کرد.

اگر بخواهید این قهوه را در خانه تهیه کنید باید از قهوه‌جوش استفاده کنید. اما جالب است بدانید که در کافه‌ها برای تهیه آن از جِزوه استفاده می‌کنند.

روش تهیه آن را در مراحل زیر آوردیم:

  1. به ازای هر یک نفر، دو قاشق‌چای‌خوری پودر قهوه برمی‌داریم.
  2. و به ازای هر یک نفر یک فنجان آب سرد به پودر قهوه اضافه می‌کنیم.
  3. سپس مواد را به هم می‌زنیم و روی شعله کم می‌گذاریم.
  4. صبر می‌کنیم تا به جوش آید، البته باید قبل از به جوش آمدن قهوه‌جوش را از روی شعله بردارید.
  5. اگر قهوه را با جِزوه درست می‌کنید، باید تا قبل از به جوش آمدن مایع آن را خوب به هم بزنید.

جالب است بدانید که فالگیر‌ها با استفاده از این قهوه آینده شما را پیش‌گویی می‌کنند. چرا که در این روش برخلاف روش‌های دیگر پودر قهوه از صافی عبور نمی‌کند.

در این روش تهیه قهوه پودر قهوه از صافی عبور نمی‌کند، پس از نوشیدن، پودر آن در فنجان باقی می‌ماند. فالگیر‌ها با استفاده از تصاویر متشکل از ته نشین قهوه، آینده شما را پیش‌بینی می‌کنند.

تهیه قهوه فرانسه

بر خلاف اسم آن، روش تهیه این نوع از قهوه را فردی برزیلی کشف کرد. اما چون این اتفاق در فرانسه افتاد، تهیه قهوه به این روش را فرانسه نامیدند.

برای تهیه قهوه به این روش می‌توانیم از دو دستگاه فرانسه و فرنچ پرس استفاده کنیم. طرز تهیه با هر دو این دستگاه‌ها را برای شما در ادامه آوردیم. در سبد دستگاه فرانسه ساز به‌ازای هر یک نفر، دو قاشق‌چای‌خوری پودر قهوه می‌ریزیم. درون مخزن آب آن نیز به‌ازای هر یک نفر یک فنجان آب اضافه می‌کنیم.

پس از چند دقیقه قهوه به‌صورت چکه‌ای درون قوری دستگاه می‌ریزد و قهوه شما آماده است.

برای تهیه  قهوه در فرنچ پرس باید همین ترتیب بالا را انجام دهید، بعد از چند دقیقه قهوه شما آماده استفاده است.

مزیت قهوه فرانسه نسبت به سایر قهوه‌ها به این است که دیرتر سرد می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید بدنتان کافئین کمتری مصرف کند، قهوه خود را به روش فرانسه تهیه کنید.

قهوه فرانسه

تهیه قهوه به روش اسپرسو

آشنایی با انواع قهوه زمانی جذاب است که پای قهوه اسپرسو در میان باشد. تهیه قهوه اسپرسو به این خاطر مرسوم است چون می‌توان از آن ترکیب‌های بی‌نظیری را درست کرد.

اگر شما طرف‌دار قهوه اسپرسو هستید و دوست دارید روش تهیه آن را بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

آب جوش را با فشار زیاد از بین دانه‌های قهوه عبور می‌دهند، تلخی قهوه اسپرسو نیز به همین خاطر است.

در ادامه انواع قهوه‌ هایی را که با اسپرسو درست می‌شوند برای شما آوردیم.

آمریکانو

با اضافه‌کردن آب داغ به اسپرسو، آمریکانو به دست می‌آید. دانستن تاریخچه آن نیز جالب است.

بازماندگان جنگ جهانی دوم می‌گویند، سربازان آمریکایی برای جلوگیری از هدررفت قهوه، این‌گونه قهوه را تهیه می‌کردند.

کافه لاته

شاید اگر از طرف‌داران قهوه بپرسید که کدام نوع قهوه را دوست دارند، بی‌درنگ اسم کافه لاته را می‌‌گویند. در این روش تهیه قهوه پس از بخاردادن شیر آن را روی اسپرسو می‌ریزند.

دلیل نام‌گذاری آن نیز به همین خاطر است. در ایتالیایی کافه به معنای قهوه و لاته به معنای شیر است.

کافه لاته

کاپوچینو

هنر یک باریستا به تهیه نقش‌های زیبا بر روی کاپوچینو است. کاپوچینو بر خلاف کافه لاته دارای سه بخش است. کاپوچینو به ترتیب از پایین به بالا دارای بخش‌های زیر است:

  • یک شات اسپرسو
  • شیر بخار داده‌ شده
  • شیر کف‌دار

در آخر نیز برای زیبایی کاپوچینو روی آن را با پودر کاکائو تزئین می‌کنند. شاید بتوان گفت بعد از کافه لاته، کاپوچینو، محبوب‌ترین نوع ترکیبی قهوه است.

شاید دانستن این که ایتالیایی‌ها، کاپوچینو را در هنگام صبح به همراه صبحانه می‌نوشند، برایتان جالب باشد.

ماکیاتو

مواد موردنیاز برای تهیه ماکیاتو، درست همانند کاپوچینو است. اما بعد از ریختن یک‌لایه اسپرسو، کف شیر را به‌صورت مستقیم روی آن می‌ریزند.

موکا

موکاچینو که بیشتر با نان موکا مشهور است، طرز تهیه آن دقیقاً همانند کافه لاته است اما فرق‌هایی هم دارد. پس از تهیه کافه لاته، روی آن شربت یا پودر شکلات اضافه می‌کنند که به آن موکا می‌گویند.

اگر برای بار اول است که می‌خواهید نوشیدن قهوه را امتحان کنید، با موکا شروع کنید. ترکیب موادی که در موکا است آن را شیرین می‌کند و تلخی اسپرسو موجود در آن را کاهش می‌دهد.

موکا

آفوگاتو

اگر بعد از اینکه این مطلب را خواندید و از اسم آفوگاتو خوشتان آمد. شاید تصمیم بگیرید به کافه بروید و یک آفوگاتو سفارش دهید.

در کمال ناباوری با یک نوشیدنی روبه‌رو نیستید، پس عجله نکنید و تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

آفوگاتو قهوه نیست، بلکه اگر شما اسپرسو را روی یک دسر مانند بستنی بریزید، به ترکیب آن آفوگاتو می‌گویند.

فلت وایت

شاید تا این جا در آشنایی با انواع قهوه سردرگم شدید، چرا که روش تهیه آن‌ها بسیار به هم شبیه هستند.

فلت وایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در تهیه کاپوچینو اگر بعد از شیر بخار داده شده، موادی به آن اضافه نکنیم، یک فنجان فلت وایت درست کردیم.

کورتادو

در تهیه کورتادو از نصف شیر و نصف اسپرسو استفاده می‌کنیم. این نوشیدنی تقریباً همانند لاته است اما درصد تلخی آن بیشتر است.

تهیه قهوه به روش عربی

این نوع از قهوه همان‌طور که از اسمش پیداست برای مردم در مناطق عربی است. روش تهیه آن بسیار ساده است. دستگاهی که با آن قهوه را درست می‌کنند دِله نام دارد.

مراحل تهیه قهوه به روش عربی را در ادامه برای شما آوردیم:

  1. به‌ازای هر یک نفر یک فنجان آب جوش در دله می‎ریزیم و می‌گذاریم تا به جوش آید.
  2. بعد از ۳۰ ثانیه دله را از روی شعله برمی‌داریم تا کمی خنک شود.
  3. حالا به‌ازای هر یک نفر، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه به آن اضافه می‌کنیم.
  4. سپس دله را روی شعله قرار می‌دهیم، اجازه می‌دهیم تا کف کند.
  5. بعد از پایین رفتن کف، آن را دوباره روی شعله قرار می‌دهیم. آن‌قدر این کار را تکرار می‌کنیم تا دیگر کف نکند.
  6. حال به مدت ۲۰ دقیقه دله را روی شعله ملایم قرار می‌دهیم. بعد از آن قهوه آماده نوشیدن است.

نکته‌ای که در تهیه قهوه دِله باید دقت کنید این است که پودر این قهوه دقیقاً همانند قهوه‌ ترک است.

تهیه قهوه به روش عربی

چگونه یک قهوه مرغوب بخریم؟

آشنایی با انواع قهوه برای کسانی که خودشان در خانه به تهیه قهوه می‌پردازند، بسیار مهم است. اما برای شناخت قهوه به مواردی که در بالا گفتیم، اکتفا کنید.

در ادامه می‌خواهیم نکاتی را برای خرید قهوه مرغوب به شما بگوییم. همچنین راه‌های شناخت قهوه خوب در کافی شاپ را به شما می‌گوییم.

دانه قهوه بخرید نه پودر قهوه

نکته بسیار مهم در خرید قهوه این است آن را به‌صورت دانه بخرید و از خرید آسیاب شده اجتناب کنید. در آشنایی با انواع قهوه به مقایسه دانه‌های سه قهوه محبوب پرداختیم، پس تشخیص دانه قهوه برای شما راحت است.

دلیل این که به خرید دانه‌ تأکید داریم این است که هر زمان که می‌خواهید قهوه بنوشید، خودتان آسیاب می‌کنید. چنانچه بعد از آسیاب کردن قهوه را درست کنید، طعم و عطر آن بسیار باب میل خواهد بود.

اگر می‌خواهید به‌جای دانه قهوه، پودر قهوه را بخرید، به دو نکته‌ای که در ادامه می‌گوییم، حتماً توجه کنید:

  • حتماً پودر قهوه را به‌صورت بسته‌ای خریداری کنید.
  • حجم بسته باید سنگین باشد، چون نشان از خوب تفت‌داده شدن آن دارد.

عطر قهوه باید خانه شما را پر کند.

اگر در حین دم کردن قهوه عطر آن در خانه شما نپیچد، یعنی قهوه‌ای که خریدید مرغوب نیست. عطر قهوه مرغوب هنگام نوشیدن و حتی تمام شدن قهوه همچنان وجود دارد.

عطر قهوه

قهوه نباید تیره باشد

زمانی که قهوه را می‌نوشید باید مزه کاکائو و وانیل را در آن حس کنید. همچنین یادتان باشد اگر در کافی‌شاپ قهوه خیلی تیره بود، یعنی قهوه مدت زیادی جوشیده است.

حواستان به ذرات قهوه باشد.

یکی از روش‌های کمک‌کننده در هنگام خرید قهوه، خود ذرات قهوه هستند. ذرات قهوه اصل به یکدیگر نمی‌چسبند و بسیار لیز به نظر می‌رسند. پس اگر بعد از خریدکردن متوجه شدید که ذره‌های قهوه تمایل به چسبندگی دارند، آن را به فروشنده برگردانید.

ترشی قهوه، خوب بودن آن را ضمانت می‌کند.

این روش در اصل، خوب نیست چرا که باید قهوه را بنوشید تا متوجه اصل یا تقلبی بودن آن شوید.

تمامی نوع قهوه که در بالا معرفی کردیم، مزه ترشی درون خود دارند. البته بسته به فاکتورهایی که در بالا گفتیم این مقدار متغیر است. ولی در هر صورت، شما مقدار ترشی را در آن حس می‌کنید. اما در قهوه‌های تقلبی، شما هیچ اثری از ترشی پیدا نمی‌کنید. تنها مزه‌ای که حس می‌کنید شیرینی و تلخی است.

انواع قهوه

در آخر

آشنایی با انواع قهوه موضوع اصلی این مقاله بود تا به شما در انتخاب نوع قهوه مناسب با سبک تغذیه‌تان کمک کند. ما تمامی انواع قهوه و روش‌های تهیه آن را برای شما در این مقاله ذکر کردیم.

می‌توانید هر بار که به کافه می‌روید یکی از قهوه ها را برای نوشیدن انتخاب کنید تا بتوانید قهوه موردعلاقه خود را پیدا کنید.

برای این که بتوانید قهوه مناسب خود را از نظر تغذیه انتخاب کنید، لازم است به یک پزشک مراجعه کنید. پزشک به شما میزان کافئین و چربی مورد نیاز در روز را می‌گوید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا