سسپیش غذا

طرز تهیه رب تمشک به روش خانگی و فوری

یکی از چاشنی‌های بسیار پرطرفدار که برای انواع خورشت‌ها و غذاهای ایرانی استفاده می‌شود، رب تمشک است. رب تمشک می‌تواند جایگزینی بسیار مناسبی برای رب گوجه باشد و طعم لذیذی به غذا بدهد. خواص رب تمشک باعث شده که بسیاری از افراد از این چاشنی خوش‌طعم و بی‌نظیر در انواع غذاهای خود استفاده کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم زمانی‌که فصل رسیدن تمشک‌ها است، حتما این رب را تهیه کنید و با استفاده از آن در غذاهای خود، از نتیجه نهایی لذت ببرید. در این مقاله از مجله مامی کوکینگ تصمیم داریم به آموزش طرز تهیه رب تمشک بپردازیم.

اگر شما نیز علاقه‌مند به یادگیری طرز تهیه رب تمشک و استفاده از آن در غذاهای خود هستید تا انتهای این بخش از مجله آموزش آشپزی مامی کوکینگ همراه ما باشید.

طرز تهیه رب تمشک به روش خانگی و فوری

مواد لازم برای تهیه رب تمشک به روش خانگی

  • تمشک تازه 250 گرم
  • لیمو یک چهارم 1 عدد
  • شکر 100 گرم

طرز تهیه رب تمشک به روش خانگی

  1. در اولین مرحله از طرز تهیه رب تمشک ابتدا تمشک‌ها را درون ظرفی بریزید و شکر را لابه‌لای آن بپاشید تا شکر به‌مرور حل شود. پس‌ از گذشت چند ساعت که تمشک‌ها آب انداختند، ظرف حاوی تمشک‌ها را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشند و نرم شوند.
  2. در ادامه بعد از نرم شدن تمشک‌ها، باید آن‌ها را به‌خوبی بکوبید تا کاملا پوره و له شوند. سپس تمشک‌های له‌شده را از صافی عبور دهید. با عبور دادن تمشک‌ها از صافی، باید پوست و هسته آن‌ها را نیز جدا سازید تا ترکیبی یکدست به وجود آید.
  3. تمشک‌ها را بعد از الک کردن به ظرف مورد نظر خود بازگردانید و مجددا روی حرارت کم قرار دهید. سپس تمشک‌ها را به خوبی هم بزنید تا کم‌کم قوام پیدا کند. درنهایت به پوره تهیه شده مقداری آب‌لیمو را اضافه نمایید.

شما می‌توانید در طرز تهیه پوره تمشک از مایکروفر نیز استفاده کنید. برای استفاده از مایکروفر باید شکر و تمشک‌ها را درون ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و حدود 2 دقیقه به آن‌ها حرارت دهید.

پیش‌ از جوشیده شدن آن، ظرف مخصوص را از مایکروفر خارج نمایید. در این مرحله از طرز تهیه سس تمشک باید به محلول به‌دست‌آمده، مقداری آبلیمو اضافه نمایید و در دستگاه مخلوط کن بریزید تا کاملا خرد شود. سپس رب تمشک را در یخچال قرار دهید و بعد از خشک شدن در انواع غذاهای خود به‌عنوان چاشنی استفاده نمایید.

غذا برای مدرسه چی درست کنم؟ بهترین تغذیه برای مدرسه

طرز تهیه رب تمشک به روش خانگی و فوری

نکات مهم در تهیه رب تمشک

  • اگر می‌خواهید از این چاشنی در طرز تهیه مرغ با رب تمشک یا دیگر غذاهای دلخواه خود استفاده کنید، باید آن را در ظرف شیشه‌ای قرار دهید و به‌خوبی اطراف آن را بپوشانید. در چنین شرایطی می‌توانید تا مدتی طولانی رب تمشک را بدون خراب شدن نگهداری کنید.
  • توجه داشته باشید کیفیت تمشکی که خریده‌اید، در طرز تهیه شربت تمشک بسیار مهم است؛ چراکه در بسیاری از مواقع مرغوب نبودن تمشک باعث نتیجه نه‌چندان خوبی می‌شود.
  • شما می‌توانید بافت رب تمشک را به‌راحتی تغییر دهید، تنها لازم است در طرز تهیه رب تمشک با کاهش یا افزایش مقدار آب به نتیجه مطابق با سلیقه خود برسید.
  • در صورت تمایل در طرز تهیه تمشک به روش خانگی می‌توانید آب پرتقال را جایگزین آب‌لیمو کنید.
  • از رب تمشک می‌توان در انواع غذاهای ایرانی استفاده نمود. اگر برای شما نیز سوال است که رب تمشک در چه غذاهایی استفاده میشود؟ باید بگوییم این رب مناسب ترش‌مزه و طعم‌دار کردن انواع خورشت، کتلت، مرغ، کوکو سیب‌زمینی، ماکارونی و… است.

با این کیک لذیذ از مهمونات پذیرایی کن: طرز تهیه کیک شنی با طعمی بی نظیر

طرز تهیه رب تمشک به روش خانگی و فوری

جمع بندی

رب تمشک یکی از چاشنی‌های بسیار محبوب برای انواع غذاهای سنتی ایرانی محسوب می‌شود. این رب جایگزین رب گوجه‌فرنگی بوده و شما می‌توانید با پرداخت قیمت رب تمشک یا تهیه آن در منزل به روش خانگی، از مزه لذیذ آن در غذا بهره ببرید.

اگر برای شما نیز سوال است که رب تمشک برای چی خوبه؟ باید بگوییم این رب در کنار ایجاد طعم دل‌پذیر و خوشایند در غذا، باعث کاهش چربی و قند خون، افزایش چربی سوزی، لاغری و کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود دیابت می‌شود که تمام این موارد اهمیت یادگیری طرز تهیه رب تمشک را دوچندان می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا